2014-04-18, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Frögren och Himmelfarb kommer inom kort presenteras i Leksand. Stämmer det så ser laget intressant ut.

Där ser man

http://www.dt.se/sport/lif/1.7071062-himelfarb-till-leksand
2014-04-18, 19:59
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Frögren och Himmelfarb kommer inom kort presenteras i Leksand. Stämmer det så ser laget intressant ut.
Storsatsning på offensiv och rolig hockey, ser jag.
2014-04-18, 20:10
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Där ser man

http://www.dt.se/sport/lif/1.7071062-himelfarb-till-leksand
Är inte så positiv till Himelfarb, tyckte han såg ut mer som en brunkare i LHC, var ju dock lite mer produktiv i Rögle, och lär få spela mer i Leksand, kan gå hur som helst. Att han är rightare är ett plus.

Frögren tror jag inte kommer till Leksand nu när vi värvade Jacobsson. En offensiv back som ersättare till Hersley så är det nog färdigt på backfronten.
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Storsatsning på offensiv och rolig hockey, ser jag.
Underbart ju.
2014-04-18, 21:39
Medlem
LT10s avatar
Hoppsan! Robin Alvarez alltså. Jag gillar den värvningen enormt mycket. Vissa spelare vill man bara ha till sitt lag och konstigt nog är Alvarez en av de. Har alltid gillat honom så det här var kul, nu får man hoppas att han håller i Elitserien och att hans fina utveckling fortsätter.
2014-04-19, 02:36
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Sur-Janne har blivit Sir Jan nu! känns på förhand bra mycket bättre än den sörjan som tränat SSK tidigare.

Fansen har samlat in över en miljon på mindre än en vecka till lagbygget. Lär ju givit möjlighet att bjuda lite mer valfläsk åt klass-coacherna när de skulle göra sina val än vad AIK-fansens charmoffensiv gjorde.

Janne Karlsson känns... Grymt!
Är det ett fåtal knösar som öppnar plånboken eller hur kommer det sig att SSKs fans är så pass givmilda?
2014-04-19, 06:11
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Hoppsan! Robin Alvarez alltså. Jag gillar den värvningen enormt mycket. Vissa spelare vill man bara ha till sitt lag och konstigt nog är Alvarez en av de. Har alltid gillat honom så det här var kul, nu får man hoppas att han håller i Elitserien och att hans fina utveckling fortsätter.
Känner likadant! Han är en av spelarna man inte vill se på isen när Malmö står som motståndare. Riktigt duktig hockeyspelare och som sagt så hoppas vi nu att utvecklingen hans får en bra skjuts av att spela SHL. Jag är ganska säker på att han kommer bli avgörande för vårt lag framöver. Riktigt, riktigt bra värvning. Tack för det.
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Robin Alvarez klar för Djurgården, det var rätt så oväntat!

http://www.difhockey.se/artikel/4276/
Hur känns det för malmöiterna? Han är ju lite av en ikon för ert lag.
Senast redigerad av crillecrille 2014-04-19 kl. 06:15.
2014-04-19, 08:11
Medlem
Mikojans avatar
Men hallå, vad ska Djurgården ha en föredetting som inte platsar i Örebro, till? Skrämmas?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/djurgarden/article18745190.ab
2014-04-19, 08:59
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Är det ett fåtal knösar som öppnar plånboken eller hur kommer det sig att SSKs fans är så pass givmilda?
Vill man vara med i "Jag Mobiliserar" ,som insamlingskampanjen heter, så betalar man 250 spänn i månaden i 10 månader. Det är rätt mycket per person och exkluderar säkert en hel del som inte har råd, men man kan ju förstås gå ihop och samsas om en andel. SSK-fansen har gjort liknande insamlingar många gånger som supporterinitiativ tidigare, den här gången kom dock initiativet från klubben som i ett led i en storsatsning för att höja spelarbudgeten från c:a 10 till 15 miljoner. Man vet väl från tidigare insamlingar att det finns 4-500 personer som alltid betalar och vågade därför skruva upp insatsen lite. Kampanjen skall pågå i två veckor. Tanken är väl att när fansen har visat vilken glöd det finns i föreningen så är det sen dags för företagen att börja knacka bort rosten och vrida på sina pengakranar också.

Här är information om själva kampanjen.

Kärnan i SSK är inte så stor, men manligt mjuktuff; tuff när det gäller att gå på matcher i motvind, mjuk när den måste klämmas på pengar för att klubben skall klara sig igenom sina fylleperioder, eller som nu -behöver majonäs till räkmackan som den skall glida hem på. Och vi är jävligt stolta.
2014-04-19, 09:07
Medlem
PilsnerPers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Men hallå, vad ska Djurgården ha en föredetting som inte platsar i Örebro, till? Skrämmas?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/djurgarden/article18745190.ab

Hoppas det är Kåberg själv som trollar med Aftonbladet.
2014-04-19, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Känner likadant! Han är en av spelarna man inte vill se på isen när Malmö står som motståndare. Riktigt duktig hockeyspelare och som sagt så hoppas vi nu att utvecklingen hans får en bra skjuts av att spela SHL. Jag är ganska säker på att han kommer bli avgörande för vårt lag framöver. Riktigt, riktigt bra värvning. Tack för det.

Hur känns det för malmöiterna? Han är ju lite av en ikon för ert lag.

Självklart känns det surt att han stack eftersom han har varit så länge i klubben men samtidigt så kan förstå honom att han vill prova på SHL så för mig önskar jag han lycka till i Djurgården och hoppas att han sen återvänder igen till Malmö.
2014-04-19, 11:43
Medlem
regndroppens avatar
Kåberg till Djurgårn?
2014-04-19, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PilsnerPer
Hoppas det är Kåberg själv som trollar med Aftonbladet.

Han kommer bli skitviktig med sitt slit och provocerande på isen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in