2014-04-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Citat:
Tråden riktar sig till alla män som är trötta på det feministmarinerade samhällsklimatet i Sverige. Det är bra mycket fler än utstötta män som är trötta på det. Dags att säga ifrån.

Svenska män får ju bara skit skriver du. Och blir tillintetgjorda av svenska kvinnor. Det är vad du säger. Och det är de som du uppmanar att välja en socioekonomiskt lägre stående kvinna.
Citera
2014-04-18, 16:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Och om kvinnor slutar jobba för skitlöner i den offentliga sektorn och går över till den lite mer lönsamma privata så får ni snubbar börja betala vad det verkligen kostar. Missat den?
Din prostatacancer kommer med andra ord plötsligt kosta dig ca 3 miljoner jämfört med idag 250 kr per vårdbesök. Trevligt inte sant?

Som sagt: anledningen till att män tjänar mer och därmed betalar mer skatt beror på att kvinnor jobbar mindre pga barn, familj och hem samt jobbar för skitlöner, vilket orsakar att kvinnor oftare än män är sjukskrivna. So merry go around....

Annan sak ni skulle kunna kräva är att andra män slutar begå brott eller helt enkelt börjar bli mer närvarande fäder till era söner, se ovan! Många sköna miljoner som skulle sparas där du.
http://www.dn.se/sthlm/sa-mycket-kostar-gatuvaldet/

Ditt inlägg är en logisk lapsus.

Det är kvinnors egna val att ta lågavlönade arbeten inom offentlig sektor. Sluta gnäll och byt jobb. Kvinnor arbetar ofta deltid för att de egentligen hellre vill ha en traditionell roll i hemmet i större utsträckning, och kunna tillbringa mer tid med barnen. Många kvinnors psyke mår inte bra av att vara högpresterande och konkurrensinriktade. Men ve den som säger detta högt i feminst-Sverige...
Citera
2014-04-18, 16:18
Medlem
fuck-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuck-it
Vad han jobbar med spelar det roll om man är en kvinna med hjärtat på rätt ställe om man vet att mannen gör vad han kan. Men du fattar helt enkelt inte så jag orkar inte försöka förklara för dig..

Vad han jobbar med spelar mindre roll om man är en kvinna med hjärtat på rätt ställe och man vet att mannen gör vad han kan. -Ska det va
Citera
2014-04-18, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du menar att du inte förstår konsekvenser av olika saker om det inte skrivs ut i klartext åt dig?

Jag menar att du inte förstår konsekvenserna, eftersom du är en enfaldig, korkad hynda.

Citat:
Ja, just det - det är därför man driver en politik som syftar till att mamman skall sköta barn och pappan jobba .. Logiskt serru..

Visa var någonstans SD säger att mamman ska sköta barnen och pappa ska jobba.

Citat:
Nej, det som sägs är att de officiellt är för juridiskt jämställdhet men skiter fullständigt i hur det sedan ser ut i praktiken.

Du har det som sägs i stycket som jag klistrat in. Det kan inte tolkas på något annat sätt. Samhället ska vara formellt jämställt. Alla ska ha samma skyldigheter, rättigheter och möjligheter. Om kvinnor sedan inte vill bli byggnadsarbetare, eller män inte vill bli sjuksköterskor, så ska samhället inte göra någonting åt detta. Det menar du är kvinnofientligt. Du anser alltså att det är kvinnofientligt att anse att kvinnor ska få göra egna val. Du är alltså en idiot.
Citera
2014-04-18, 16:22
Medlem
Klopeks avatar
Har själv haft en utländsk tjej med annan mentalitet än svenska tjejer och dejtar flera där det inte klickat helt hundra men där jag verkligen älskat hur kvinnorna är och för sig, utländska kvinnor är verkligen klassiska kvinnor så som svenska kvinnor var för i tiden innan manshatet och förtrycket mot oss män rullade igång. Hon uppskattade mig för den man jag var. Efter detta uppvaknande så kollar jag i första hand efter utländska kvinnor. Södra europa/sydamerika/mellanöstern. Tyvärr är utbudet inte lika stort. Men som jag ser det kommer jag aldrig mer inleda något seriöst med en svensk kvinna.

Sydamerikanska och mellanöstern kvinnor är magiska! Hade jag haft chansen och utbudet varit större så hade jag bara dejtat kvinnor därifrån. Nu blir mest Svenska kvinnor en bisyssla i brist på annat, tills jag hittar någon som är från utlandet.

Utländska kvinnor är ofta rakt på sak jämfört med svenska kvinnor vilket dom flesta män borde uppskatta. Men för den skull är dom inte klumpiga i att säga vad dom tycker. Och dom kräver inte mer av dig vad än vad som är rimligt.

Och ger jag en utländsk kvinna kärlek då får jag minst lika mycket kärlek tillbaka. Det är mer ge och ta där. Medans Svenska kvinnor aldrig blir nöjd, det är väldigt mycket att ta men inte ge något tillbaka.

Har blivit dumpad av så enkla saker som att jag inte haft status jobb fastän allt annat klickat. Något som det aldrig varit snack om när det kommer till utländska kvinnor.

Ingen chans i världen att jag ställer upp på den rådande feministiska agendan.
Senast redigerad av Klopek 2014-04-18 kl. 16:25.
Citera
2014-04-18, 16:24
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Har själv haft en utländsk tjej med annan mentalitet än svenska tjejer och dejtar flera där det inte klickat helt hundra men där jag verkligen älskat hur kvinnorna är och för sig, utländska kvinnor är verkligen klassiska kvinnor så som svenska kvinnor var för i tiden innan manshatet och förtrycket mot oss män rullade igång. Hon uppskattade mig för den man jag var. Efter detta uppvaknande så kollar jag i första hand efter utländska kvinnor. Södra europa/sydamerika/mellanöstern. Tyvärr är utbudet inte lika stort. Men som jag ser det kommer jag aldrig mer inleda något seriöst med en svensk kvinna.

Sydamerikanska och mellanöstern kvinnor är magiska! Hade jag haft chansen och utbudet varit större så hade jag bara dejtat kvinnor därifrån. Nu blir mest Svenska kvinnor en bisyssla i brist på annat, tills jag hittar någon som är från utlandet.

Utländska kvinnor är ofta rakt på sak jämfört med svenska kvinnor vilket dom flesta män borde uppskatta. Men för den skull är dom inte klumpiga i att säga vad dom tycker. Och dom kräver inte mer av dig vad än vad som är rimligt.

Och ger jag en utländsk kvinna kärlek då får jag minst lika mycket kärlek tillbaka. Det är mer ge och ta där. Medans Svenska kvinnor aldrig blir nöjd, det är väldigt mycket att ta men inte ge något tillbaka.

Har blivit dumpad av så enkla saker som att jag inte haft status jobb fastän allt annat klickat. Något som det aldrig varit snack om när det kommer till utländska kvinnor.

Som svensk man behöver du inte bekymra dig om utbudet. Miljarder kvinnor vill inget hellre än att dela liv och säng med oss...
Citera
2014-04-18, 16:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissegrabben
Jag menar att du inte förstår konsekvenserna, eftersom du är en enfaldig, korkad hynda.

Visa var någonstans SD säger att mamman ska sköta barnen och pappa ska jobba.
Det är konsekvenserna av deras politik.

Citat:
Du har det som sägs i stycket som jag klistrat in. Det kan inte tolkas på något annat sätt. Samhället ska vara formellt jämställt. Alla ska ha samma skyldigheter, rättigheter och möjligheter. Om kvinnor sedan inte vill bli byggnadsarbetare, eller män inte vill bli sjuksköterskor, så ska samhället inte göra någonting åt detta. Det menar du är kvinnofientligt. Du anser alltså att det är kvinnofientligt att anse att kvinnor ska få göra egna val. Du är alltså en idiot.
De säger också att de inte bryr sig om hur det kommer att fungera i realiteten, ojämställdhet ses inte om ett problem.

Jag förstår att du börjar bli riktigt frustrerad givet att du letat fram ordlistan för vackra ord ... Bra reklam för det parti du säger dig företräda...
Citera
2014-04-18, 16:25
Medlem
Citat:

Varför är du inte ihop med någon av alla de här utländska kvinnorna som det klickat med trots att du inte haft jobb då?
Citera
2014-04-18, 16:26
Medlem
Citat:
Som svensk man behöver du inte bekymra dig om utbudet. Miljarder kvinnor vill inget hellre än att dela liv och säng med oss...

Vad ska du med miljarder kvinnor till?

Men du sitter alltså nu och har en gravid kvinna som väntar ditt barn och ett nytt syskon till de äldre? Eller är du ensam och inte ens hittar en utländsk kvinna att få barn med? Det vore intressant att se om du ens klarar av det du vill att andra män ska göra själv.
Citera
2014-04-18, 16:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Ingen chans i världen att jag ställer upp på den rådande feministiska agendan.

Mmm .. dina blygsamma förväntningar på kvinnor gör ju att du helt säkert är saknad på den svenska raggningsmarknaden ...
Citera
2014-04-18, 16:28
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Varför är du inte ihop med någon av alla de här utländska kvinnorna som det klickat med trots att du inte haft jobb då?

Är det samma sak att inte ha ett jobb som att inte ha ett status jobb? Läs om.

Jag blir inte ihop med en tjej bara för att hon är av utländsk härkomst. Det ska ändå klicka. Men jag söker mig till utländska tjejer för jag vet hur dom ser på mannen och jag vet hur en Svensk kvinna ser på mannen, en pengakossa som ska böja sig ner och kräla nej tack.
Citera
2014-04-18, 16:28
Medlem
euqueros avatar
Citat:

Hur kommer det sig att du inte redan har en sådan kvinna då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in