2014-04-18, 13:30
Medlem
Jag använder Green choice, ibland creamy och ibland chruncy. Har hittat den för 24.90:-/st

Har hittat denna länken som jämförde fitnessguru och green choice, intressant. Länken är dock gammal, men kollade och det skiljer inte något, mer än något 00,1g på innehållsförtäckningen idag.
http://gymtokig.wordpress.com/2012/08/07/vilket-jordnotssmor-ar-bast-fitnessguru-eller-green-choice/
Det ända som skiljer dessa är ekologisk och priset , och priset skiljer en hel del!

Jag använder mitt i mat, kyckling Med kokosmjlök (MUMS!!) och när godissuget blir för stort

1. Vad använder ni för märke?
2. Varför använder ni jordnötssmör?
3. Och till vad använder ni det?
Senast redigerad av Klimax00 2014-04-18 kl. 13:42.
Citera
2014-04-18, 13:38
Medlem
General.Maximus.s avatar
1. Skippy's eller nåt.
2. För att det är gott.
3. Mackor.
Citera
2014-04-18, 13:53
Medlem
Green Choice använder jag. Händer även att jag gör eget ibland.

Som du skriver så lär det i spela någon roll, bara man inte köper någon skit som typ Skippy. Riktigt jordnötssmör består ju i princip bara av malda jordnötter och lite salt.
Citera
2014-04-18, 14:20
Medlem
OggeOJs avatar
Green Choice! Allt annat smakar sågspån i limsuspension.
För att mackan blir så jävla torr annars.
Rostat bröd med hallonsylt.
Citera
2014-04-18, 14:23
Medlem
1. Oftast ''Skippy'' men har även testat icas, inget större fel på icas men ''Skippy'' är godast.
2. För att det är gott! Är inte alls mycket för att äta jordnötter men när det kommer till jordnötssmör så är det något otroligt gott .
3. Har det bara på mackan. Går bra med nästan vilka mjuka mackor som helst, helst ett lite mörkt bröd.
Citera
2014-04-18, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter

Som du skriver så lär det i spela någon roll, bara man inte köper någon skit som typ Skippy. Riktigt jordnötssmör består ju i princip bara av malda jordnötter och lite salt.
Har aldrig testat det märket men blir nog det nästa gång jag köper jordnötssmör, har det hemma ibland bara.
Citera
2014-04-18, 15:08
Medlem
Citat:

Min feting. intressant!! Hur gör du?
Citera
2014-04-18, 15:21
Medlem
Elsharins avatar
@Klimax00
ex på recept

300 g jordnötter
1½ msk honung
1½ msk jordnötsolja

Mixa jordnötterna tills de är krämiga.
Blanda dem med honung och olja och häll massan i en glasburk.
Förvara svalt.

Vet en del recept som endast använder olja och skippar honung, samt olivolja istället för jordnötsolja. Är väl en smaksak så man får prova sig fram
Citera
2014-04-18, 17:16
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Jag använder Green choice, ibland creamy och ibland chruncy. Har hittat den för 24.90:-/st

Har hittat denna länken som jämförde fitnessguru och green choice, intressant. Länken är dock gammal, men kollade och det skiljer inte något, mer än något 00,1g på innehållsförtäckningen idag.
http://gymtokig.wordpress.com/2012/08/07/vilket-jordnotssmor-ar-bast-fitnessguru-eller-green-choice/
Det ända som skiljer dessa är ekologisk och priset , och priset skiljer en hel del!

Jag använder mitt i mat, kyckling Med kokosmjlök (MUMS!!) och när godissuget blir för stort

1. Vad använder ni för märke?
2. Varför använder ni jordnötssmör?
3. Och till vad använder ni det?

Använder också Green Choice men brukar kosta ca 32 Kr där jag bor. I vilken butik säljer de det 24.90?
Citera
2014-04-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Använder också Green Choice men brukar kosta ca 32 Kr där jag bor. I vilken butik säljer de det 24.90?

Har hittar två butiker,på mitt Willys, borde vara någon kampanj. Annars Gekå* , bunkra ett tag framöver.

@Elsharin Tack!! Måste prova!
Citera
2014-04-18, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Min feting. intressant!! Hur gör du?

Jag mixar jordnötterna, ganska länge så att de blir så "krämigt" som möjligt. Sedan tillsätter jag lite olja eller smör, bara så det blir lite bättre konsistens. Avslutar med lite salt.
Citera
2014-04-18, 17:54
Medlem
Citat:
Jag mixar jordnötterna, ganska länge så att de blir så "krämigt" som möjligt. Sedan tillsätter jag lite olja eller smör, bara så det blir lite bättre konsistens. Avslutar med lite salt.

Tack, får helt enkelt prova. Så man kan känna sig lite duktig! Vad sugen jag blir!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in