2014-04-17, 21:55
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Alltså vad som står i RT:s artikel översatt till vanlig bondsvenska är att: Rekommendationer som utfärdas av de fyra inte är bindande. Detta innebär dock inte att de undertecknade pappren inte är bindande. Avseende det senare så menar Kiev att trupperna i Östra Ukraina kan vara kvar där de är rent geografiskt.

1. till och med MSM som är väldigt anti-Putin säger ju att det inte finns några bevis för att Ryska trupper opererar i Östra Ukraina. Så Putins trovärdighet är nog helt oskadd.

2. Det handlar ju om valen, det är ju väldigt osannolikt att Ryssarna skulle intervenera i de Östra delarna av Ukraina ifall det blir regelmässigt korrekta val och det övriga sköts ungefär som i andemeningen från avtalen. Däremot kanske de kommer ifall det blir lite mer av halsskärnings&våldtäkts filmen som någon lagt upp på youtube. Visar de det där på bästa sändningstid kombinerat med en massa annat, så kan de ju uppnå mer än ett casus belli, och att de inte gjort det handlar väl om att de tycker att hela kaos situationen är okomfortabel & egentligen någon annans ansvar.
Jag kan köpa din tolkning efteratt ha läst ytterligare en gång
2014-04-17, 21:57
Medlem
Väldigt viktiga synpunkter av Stephen Cohen.
Synpunkter?

www.youtube.com/watch?v=ad5Fy3RNkY0
2014-04-17, 21:58
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkela64
Helt rätt...

Förresten, någon som vet hur det gick med Oleg Tsariov (presidentkandidat), han fick stryk av demokrater i Kiev.

Quislingen utredes för landsförräderi och uppvigling, hoppas han får skaka galler i några år.
2014-04-17, 22:04
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:

1. till och med MSM som är väldigt anti-Putin säger ju att det inte finns några bevis för att Ryska trupper opererar i Östra Ukraina. Så Putins trovärdighet är nog helt oskadd.

Den händelsen jag beskrev handlade om Krim.
Och nu i efterhand så har ju självaste Putin erkänt att det var hans styrkor. Så nej, hans trovärdighet står inte högt.

Vad gäller styrkor i östra Ukraina, så har det behandlats flera gånger här tidigare. Det är inte lika organiserat som det var på Krim, men det är klarlagt att ryska säkerhetstjänster, FSB, GRU, spetsnaz och övriga opererar på ukrainskt territorium och ligger bakom organisationen av protesterna. Det är faktum. Sen kan man ju spekulera om de beväpnade männen, men att det finns grupper med identisk utrustning som agerar på ett mycket professionellt sätt och som alla har samma vapen (som endast finns exklusivt i Ryssland), ja det säger rätt mycket. De flesta militärexperter säger att det garanterat rör sig om rysk militärnärvaro, även om den inte är organiserad på samma sätt som på Krim.
2014-04-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Quislingen utredes för landsförräderi och uppvigling, hoppas han får skaka galler i några år.

Snarare är det nog så att man försöker undanröja en motståndare till nazisterna och fascisterna i Kiev och då är ju alla medel tillåtna. Kuppmakarna kan nog knappast tillåta att någon annan än deras kandidater väljs till president.
2014-04-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrkela64
Helt rätt...
Förresten, någon som vet hur det gick med Oleg Tsariov (presidentkandidat), han fick stryk av demokrater i Kiev.
Är i Donetsk, tillsammans med separatister.
https://www.facebook.com/TsarovOleg
2014-04-17, 22:09
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Snarare är det nog så att man försöker undanröja en motståndare till nazisterna och fascisterna i Kiev och då är ju alla medel tillåtna. Kuppmakarna kan nog knappast tillåta att någon annan än deras kandidater väljs till president

Men snälla, va inte löjlig. Ska du göra en Mandela av honom nu också? Han är en korrupt brottsling som haft del i Janukovytj kriminella regim och omfattande ekonomiska brottslighet. Jag går inte in på hans roll under demonstrationerna i Kiev och hans involvering i den brutala nedslagningen av demonstranter.

Jag håller mig endast till det som finns på video och som hela världen kan se. I Sverige kan du få livstid för såna saker.
2014-04-17, 22:10
Medlem
postkrans avatar
Alltså hur blir det med Krim? Det skiljer ju sig från resten eftersom det var autonomt och efter kuppen så avskrev man ju konstitutionen, och sen hände det på krim och dom ville tillhöra ryssland och eftersom regeringen i kiev inte hade någon konstitution så var det inte mot lagen för krim att göra så. Och ja det pratas inte ens om det längre.

Kollar jag google maps så är krim Ryskt? Det är så alltså?

Och nej fridaynightout din personliga åsikt och vilja är jag inte ute efter, jag vill veta hur det faktiskt ligger till juridiskt och om FN uttalat sig om det.
Senast redigerad av postkran 2014-04-17 kl. 22:15.
2014-04-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Den händelsen jag beskrev handlade om Krim.
Och nu i efterhand så har ju självaste Putin erkänt att det var hans styrkor. Så nej, hans trovärdighet står inte högt. Vad gäller styrkor i östra Ukraina, så har det behandlats flera gånger här tidigare. Det är inte lika organiserat som det var på Krim, men det är klarlagt att ryska säkerhetstjänster, FSB, GRU, spetsnaz och övriga opererar på ukrainskt territorium och ligger bakom organisationen av protesterna. Det är faktum. Sen kan man ju spekulera om de beväpnade männen, men att det finns grupper med identisk utrustning som agerar på ett mycket professionellt sätt och som alla har samma vapen (som endast finns exklusivt i Ryssland), ja det säger rätt mycket. De flesta militärexperter säger att det garanterat rör sig om rysk militärnärvaro, även om den inte är organiserad på samma sätt som på Krim.

1. Det är helt omöjligt att korrelera texten i ditt nuvarande inlägg med tidigare inlägg eller mina inlägg. Det är liksom inläggs-offtopic.

2. Det finns ingen trovärdig video hittills presenterad i tråden som visar Ryska förband, däremot kan det ju vara svårt för folk som är lekmän att se skillnad på vad som är folk som gjorde Rysk eller Sovjetisk värnplikt, hemvärnsmän och andra som tatt på sig lite khakikläder och fått tag på en automatkarbin.

3. Givetvis torde det finnas både underrättelsepersonal och Ryska officerare i Ukraina, det är något som Ukrainas kupp/revoltregering borde vara glada för eftersom det kan finnas element i Ukraina som vill ha ett en Rysk intervention och därför kan ha ett intresse av att förse Ryssland med falsk information.
2014-04-17, 22:15
Medlem
Ukraina nekar ryska män i stridsför ålder inresa i landet:
http://www.rferl.org/content/ukraine-restricting-russian-males-from-entering-country/25353221.html

Deras definition av stridsför ålder är 16-60 år enligt en rysk källa jag läste.
2014-04-17, 22:16
Medlem
fridaynightouts avatar
Ni som är så starkt mot Majdan kanske borde lägga några minuter på att se dessa små dokumentärer:

http://www.youtube.com/watch?v=BfrfODzQGP8
http://www.youtube.com/watch?v=_TUYo_3BBrI

Visserligen amatörmässigt gjort, men förklarar likväl situationen i Ukraina på ett bra sätt. Filmerna handlar om hela det korrupta systemet och var det kom från, Donetsk-maffian, Regionernas Parti, Janukovytj, Akhmetov m.m.. Den ger en bra inblick i den moderna ukrainska politiken och vilka som har styrt den de senaste åren. Ni kommer på ett bättre sätt förstå vad Majdan verkligen kämpade mot. Det är svårt för mig att greppa hur man kan vara mot Majdan. Man kanske bara är ond och vill det värsta för det ukrainska folket? Men jag gissar helt enkelt på att ni här inte riktigt har koll på vilka det är som styrde Ukraina och deras historia.
2014-04-17, 22:17
Medlem
Citat:
2. Det handlar ju om valen, det är ju väldigt osannolikt att Ryssarna skulle intervenera i de Östra delarna av Ukraina ifall det blir regelmässigt korrekta val och det övriga sköts ungefär som i andemeningen från avtalen. Däremot kanske de kommer ifall det blir lite mer av halsskärnings&våldtäkts filmen som någon lagt upp på youtube. Visar de det där på bästa sändningstid kombinerat med en massa annat, så kan de ju uppnå mer än ett casus belli, och att de inte gjort det handlar väl om att de tycker att hela kaos situationen är okomfortabel & egentligen någon annans ansvar.
Ang Youtube: de är inte korkade, och jag är säker på att de hämtar information från mera tillförlitliga källor.
Som Putin svarade till Snowden idag: du är fd agent och jag hade relation till...
Senast redigerad av Irriga 2014-04-17 kl. 22:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in