Citat:
Ursprungligen postat av
svettigafettsvinet
Lite för bra att den ryska soldaten har ställt sig just bredvid en bil med tydlig ukrainsk registrering? Den som har klistrade in soldaten på bilden saknade väll inte helt photoshop skills men det blev inte speciellt övertygande för det.
Jag är ingen guru på bildbehandling, men har provat att köra bilden genom några olika filter utan att hitta några indikationer på att den skulle vara ihopklistrad av olika bilder. Kom gärna med några bevis på motsatsen, i stället för att bluddra om IMF och andra foliehattsidéer.
Citat:
Ursprungligen postat av
OldWolf
Väst har försett Al Qauida med vapen i Syrien och Libyen. Kanske inte så konstigt om det kommer lite utrustning över gränsen från Ryssland. Detta är åtminstone mycket troligare än att det rör sig om ryska soldater
Det kan du ju inbilla dig... Vore det inte lite märkligt att USA i så fall skickar just en massa
rysk utrustning - allt från kängor till hjälmen, inklusive två olika moderna vapen? Det finns en mycket mer sannolik orsak till att den där soldaten fastnade på bild i Ukraina häromdagen: Han är rysk. Kommer från grannlandet, möjligtvis via Krim där Ryssland nu har 20.000 soldater enligt Putin själv. Ockhams rakkniv, du vet.
Dessutom: i
bloggposten som jag länkade till finns minst tre andra tydliga bevis på att ryska soldater härjar runt i östra Ukraina just nu, jag pekade ut dem i mitt förra inlägg. Det vore väldigt intressant att höra era "expertåsikter" om dessa.