2014-04-17, 19:14
Medlem
postkrans avatar
http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=47584&Cr=Ukraine&Cr1=#.U1Fbl-ikdJ8

2014-04-17, 19:22
Medlem
OldWolfs avatar
Lavrorv om mötet i Geneve
http://rt.com/news/geneva-document-ukraine-deescalation-224/
En kommentar tolkar vad han säger så här
Citat:
Think it was very clea. No NATO in Ukraine. All illegal groups/gangs weapons must be laid down, except for police and military. All regions must have their voices heard and visions represent in the constitutional reforms.

An d Ukraine must start paying her bills, but obviously a lesser hostile and by the people elected government will be resulting in a favorable deal between Russia and Ukraine. Everyone wins. Except US/CIA and NATO wet dream of another base near Russia's birder.
2014-04-17, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Titlen säger så tydligen(videon är rätt kort som du ser). Nej, jag kom över den på ett pro-amerikanskt militärforum.
Jag har inte glott på videon, men är den aktuell för det som sker just nu? Propagandamaskineriet i olika konflikter brukar ju ofta ta gamla händelser och lägga upp som nya. Det har ju hänt både under kriget i Irak och när det var statskupp i Venezuela t.ex.
2014-04-17, 19:38
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Det borde finnas nivåer på propaganda och lögner där man direkt, utan förvarning, får bannlysning på detta forum.
Du har utan tvekan överskridit denna nivå.

Även hönshjärnor förstår att det där är bullshit. Du borde gå om grundutbildningen eller något, gör om, gör rätt.

http://inside.jmk.su.se/se/public/courses/40/show_semesters

Du är verkligen körd i huvudet precis som alla andra nationalister. Tänker inte tjafsa med dig något övht. Jag vill följa utvecklingen, du vill tjafsa med alla som inte tycker som du. Jag har ingen plikt att fylla upp tråden med tjafs om vilka som är onda och vilka som är goda eller om du har rätt om allt du skriver eller inte.

Inte heller har jag brytit mot någon regel på flashack som skulle bannlysa mig så testa att rapportera mig vetja, din ilska och dina känslor får dig att tro att du är något du inte är.

Skriv inte till mig med några krav på svar såvida det inte har något med utvecklingen i landet att göra, dina personliga åsikter om ryssar och ryssland är för mig ointressant ännu mindre intressant är din brist på militära kunskaper samt paranoia.

On thread: Livefeed från Geneve
https://mobile.twitter.com/StateDeptLive
Senast redigerad av postkran 2014-04-17 kl. 19:43.
2014-04-17, 19:43
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Du är verkligen körd i huvudet precis som alla andra nationalister. Tänker inte tjafsa med dig något övht. Jag vill följa utvecklingen, du vill tjafsa med alla som inte tycker som du. Jag har ingen plikt att fyla upp tråden med tjafs om vilka som är onda och vilka som är goda och om du har rätt om allt du skriver elle inte.

Inte heller har jag brytit mot någon regel på flashack som skulle bannlysa mig, din ilska och dina känslor får dig att tro att du är något du inte är.

Skriv inte till mig med några krav på svar såvida det inte har något med utvecklingen i landet att göra, dina personliga åsikter om ryssar och ryssland är för mig ointressant ännu mindre intressant är din brist på militära kunskaper samt paranoia.

On thread:
https://mobile.twitter.com/StateDeptLive

Nationalister? Så nu är man det helt plötsligt, intressant.

Vad vill du att jag ska skriva till dig då? Om du postar så uppenbart lögnaktig information? Någon kritik borde du ju få?
2014-04-17, 19:47
Bannlyst
Om min ryska inte har blivit alltför dålig utlovas det pengar till den/de som ser till så att östra Ukraina blir fritt från "grönklädda", vilket väl betyder pro ryska separatister iklädda uniform, och guvernören av Dnepropetrovskaja oblast. Läs på ryska eller översett med hjälp av nätet. http://www.kp.ru/online/news/1714246/
Senast redigerad av pethom 2014-04-17 kl. 19:51.
2014-04-17, 19:48
Medlem
Citat:

Vad vill du att jag ska skriva till dig då? Om du postar så uppenbart lögnaktig information? Någon kritik borde du ju få?
Ptja du kan ju testa att bevisa att videon är fake? Med källa som stöd för det, förslagsvis.
2014-04-17, 19:48
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VadSkaDuBli
Fy fan...diaboliskt beteende. Den filmen blir inte kvar länge till.
Sådant jävla stört beteende måste beivras omedelbart och skoningslöst, de som har lite grepp om mig i flashback vet att jag är en tolerant avatar. Detta är vidrigt/propaganda skit samma, människorna som utförde detta sonar sitt brott för eller senare och jag hoppas vår utrikesminister tar tag i saken och reder ut den hamnar på remiss och äldreboende i Sverige där ingen har tid att ta hand om faxen som druttar ned om att. Kina bestämmer just nu om det vi blir matade om från media. Har någon svensk msm tagit upp vad det står i mittens rikes tidningar angående detta NATO SPEKTAKEL
Senast redigerad av wtfuk 2014-04-17 kl. 20:00.
2014-04-17, 19:52
Medlem
postkrans avatar
Citat:

Ja du ger sken av att vara någon som vill ha samt bevara nationalstater(det är så som jag uppfattat dig efter varit med i tråden sedan du först klev in här).

Du får kritisera vad och hur mycket du vill, jag har däremot inget tvång att försvara mig på det sätt att efter ett tag så består flera sidor i tråden av rent tjafs om vem som har rätt eller fel.

Kritisera på, men förvänta dig inget svar sålänge det inte i mina ögon är värt att svara på hädanefter.

Ont;
http://in.reuters.com/article/2014/04/17/ukraine-crisis-nato-idINL6N0N93MG20140417

"BRUSSELS, April 17 (Reuters) - NATO is sending part of its naval rapid reaction force to the Baltic Sea as part of measures to step up the defence of its eastern European allies in response to the Ukraine crisis, the alliance said on Thursday.
A multinational group of five small ships - four minesweepers and a support vessel - will be sent to the Baltic Sea "for the foreseeable future", a spokesman for NATO's Maritime Command said."
Senast redigerad av postkran 2014-04-17 kl. 19:56.
2014-04-17, 19:55
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
A multinational group of five small ships - four minesweepers and a support vessel - will be sent to the Baltic Sea "for the foreseeable future", a spokesman for NATO's Maritime Command said."

I "Baltic Sea" där kan de åka fram och tillbaka.
2014-04-17, 19:59
Bannlyst
Ryssar vänder sig till USA och begär på sidan usagoaway.ru att även de ska läggas till listan av folk som kommer att drabbas av deras sanktioner. Detta kanske kan vara något för de här på forumet som är mot Ukraina att bli delaktiga i för att visa att de stöder separatisterna.

Läs på ryska eller översätt med hjälp av nätet.
2014-04-17, 20:01
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Ptja du kan ju testa att bevisa att videon är fake? Med källa som stöd för det, förslagsvis.

Ibland får man faktiskt tänka lite logiskt. Vem som helst förstår att Högra Sektorn inte skulle tjäna något på att utföra ett sådant dåd och med detta smutsa ner sitt eget namn och förvärra konflikten i Ukraina. Det behöver man knappast några källor på. Det skulle vara ett självmord för deras organisation, som sägs kämpa för frihet och demokrati. De är ju knappast några jihadister, även om ryssarna försöker framställa dem som sådana.

Men om det intresserar dig så kan jag ju säga att Högra Sektorn gått ut officiellt och sagt att videon är rysk propaganda och att de tar avstånd från terrorism och liknande metoder, samt att de ber de ukrainska säkerhetstjänsterna att hitta ansvariga för videon och ställa dem till juridiskt ansvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in