2014-04-17, 13:06
Avslutad
Frank Baude säger att feminism är en småborgerlig avvikelse.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2344329-baude-lamnar-kommunistiska-partiet

Har han rätt i detta?

I dagsläget där feminism är en allrådande ideologi bland 7-klövern måste ju Frank Baudes egna åsikter ses som minst sagt avvikande.
Citera
2014-04-17, 13:26
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp

Har han rätt i detta?

I dagsläget där feminism är en allrådande ideologi bland 7-klövern måste ju Frank Baudes egna åsikter ses som minst sagt avvikande.

Det värsta i den artikeln är väl Calle Bildt och hans svansviftande hjon som som hittar ännu en sak att lägga sina smutsiga fingrar i. Baude själv är ju galen men lovansvärt principfast
Citera
2014-04-17, 16:55
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Den gamle stalinisten uppskattar inte kulturmarxismen, den nya svenska religionen, i likhet med en hel del andra gammelkommunister. Dagens vänster(inklusive liberaler) härleder sin värdegrund från Trotskij och Frankfurtskolan. Stalin hade ju inte så mycket till övers för Trotskijs "permanenta revolution" och subversiva agenda för att bryta ned västvärldens normsystem.
Citera
2014-04-17, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Den gamle stalinisten uppskattar inte kulturmarxismen, den nya svenska religionen, i likhet med en hel del andra gammelkommunister. Dagens vänster(inklusive liberaler) härleder sin värdegrund från Trotskij och Frankfurtskolan. Stalin hade ju inte så mycket till övers för Trotskijs "permanenta revolution" och subversiva agenda för att bryta ned västvärldens normsystem.

Tittar man internationellt så utgör kulturmarxisterna en väldigt liten del av vänstern, det tycks som om
skiten främst fått fäste i Västeuropa i allmänhet, Nordeuropa i synnerhet, och även bland en massa tomtar i New York.
Frankfurtskolan var illa, men jag tycker efterföljarna bland de franska dårhushjonen faktiskt är snäppet värre.

Noam Chomsky fortsätter att angripa den sedan länge döde franske postmongoloiden Michel Foucalt :
http://www.critical-theory.com/noam-chomsky-argues-foucaults-ghost/
Citera
2014-04-17, 17:48
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangart
Tittar man internationellt så utgör kulturmarxisterna en väldigt liten del av vänstern, det tycks som om
skiten främst fått fäste i Västeuropa i allmänhet, Nordeuropa i synnerhet, och även bland en massa tomtar i New York.
Frankfurtskolan var illa, men jag tycker efterföljarna bland de franska dårhushjonen faktiskt är snäppet värre.

Noam Chomsky fortsätter att angripa den sedan länge döde franske postmongoloiden Michel Foucalt :
http://www.critical-theory.com/noam-chomsky-argues-foucaults-ghost/

Jo, det är bara västvärlden som drabbats. Fast starkaste fästet sen länge skulle jag vilja säga är inom den amerikanska akademiska världen, den är helt infesterad av eländet.
Citera
2014-04-17, 20:37
Medlem
Citat:
Jo, det är bara västvärlden som drabbats. Fast starkaste fästet sen länge skulle jag vilja säga är inom den amerikanska akademiska världen, den är helt infesterad av eländet.

Tacka fan för det, Frankfurtarna drog ju fort som fan efter nazisternas maktövertagande 1933, just
till USA.
Och all amerikansk skit dyker upp i Sverige, säkert som amen i körka'.

Det är ju bara att titta på svenska radikalfeminister. det är en ren efterapning av New Yorks judiska radikalfeminister. Det är bara 2-3 amerikanska feminister som inte är judinnor. Catharine McKinnon, Kate Millet och nån mer. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Jewish_feminists
Citera
2014-04-17, 23:12
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Intressant, kan du ge några exempel på det?
Den syn jag har på USA är förenklat uttryckt ungefär som den som förmedlas av Hollywood och skvaller- och nöjespressen här. Vet att det finns "vänsterradikala" strömningar där.
USA beskrivs som konservativt och PK-folket äääälskar Njuo Jåårrk för att det är häftigt. Så lite vänster för att balansera det har jag sett som positivt.
Citera
2014-04-17, 23:34
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Intressant, kan du ge några exempel på det?
Den syn jag har på USA är förenklat uttryckt ungefär som den som förmedlas av Hollywood och skvaller- och nöjespressen här. Vet att det finns "vänsterradikala" strömningar där.
USA beskrivs som konservativt och PK-folket äääälskar Njuo Jåårrk för att det är häftigt. Så lite vänster för att balansera det har jag sett som positivt.

Den amerikanska liberala vänstern har sitt ursprung i just universitetsvärlden, främst i de större städerna, och sen 60-talet har kulturmarxismen haft ett fast grepp om den akademiska världen. Frankfurtskolan satsade på två områden för att sprida sina teser, utbildningsväsendet och underhållningsindustrin.
Citera
2014-05-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp

Har han rätt i detta?

Baude menar att feminismen är en småborgerlig avvikelse utifrån hans perspektiv dvs marxismen.
Citera
2014-05-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangart
Tittar man internationellt så utgör kulturmarxisterna en väldigt liten del av vänstern,
Kan du vara snäll och nämna ett enda "kulturmarxistiskt" parti, tack.
Lämna källa genom länk till partiprogram där "kulturmarxism" nämns.
Citera
2014-08-28, 10:53
Medlem
urverksapelsins avatar
Inga problem; jag kan fixa det; måste ha ett par saker klara innan: du måste exakt ange antal hårstrån som skiljer en tunnhårig från en flintskallig; samt definiera, precisera, avgränsa perfekt och exakt orden "religiös" samt "schitzofreni".
Fixa detta åt mig sår ordnar jag resten!
Citera
2014-08-28, 18:37
Medlem
Frank Baude har sagt många knäppa saker, men här är han helt rätt på det.

Postmodernism, intersektionalism och hat mot vita män har tagit över samtliga rödgröna partier, även Frank Baudes fd parti KP.

Därför har jag övergett vänstern och proteströstar numera istället på det minst feministiska riksdagspartiet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in