2014-04-16, 23:09
Medlem
Fred Friendlys avatar
intervju med sondre http://www.nrk.no/sport/olden-klar-for-brynas-1.11671755
2014-04-16, 23:53
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Japp, om han vill ha en offensiv roll i ett lag kommer han få börja i HA. Bara att säga grattis om det blir så, grym kille att ha i laget.

Fan vad jag kommer sakna Jon Struts. Och det kommer kännas helt fel att se honom i ett annat lag.
2014-04-16, 23:53
Medlem
Jkrokens avatar
"Man vil jo komme lengst mulig, men å være i Brynäs resten av karrieren hadde vært helt topp det også." - Sondre Olden
Förståndig kille
2014-04-17, 00:19
Medlem
Jkrokens avatar

https://www.youtube.com/watch?v=ttWewzw1akg
2014-04-17, 01:13
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken

https://www.youtube.com/watch?v=ttWewzw1akg
Fyfan, man mår lite illa alltså.
2014-04-17, 02:05
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Dom tror väl att dom kan få en bättre eller lika bra för mindre pengar. Tror inte Lassila tjänar minst i Växö direkt.
Hehe, kul att du säger det. Jo han tjänar minst i Lakers. Har sagt det tidigare i tråden, hans förra KHL-klubb betalar nästan fullön för honom så hans lön i Lakers va 25 000. Sen sparkade dem inte honom, han ska tillbaka till KHL till någon annan klubb och som alla vet så kan inte SHL matcha dem lönekuverten.
2014-04-17, 07:37
Medlem
pontassss avatar
En kvartett klar för LHC:

David Rautio - Känns som en halvljummen värvning. Känns stabilare än Andersson, Engstrand och Tarkki, men min uppfattning är den att han är något överskattad. Det var framför allt ett intryck man fick under slutspelet, där han uppvisade ett väldigt ojämnt spel. Däremot kan det bli en intressant konkurrens mellan Högberg och Rautio om rollen som förstemålvakt, något som sannolikt kommer lyfta bägges spel.

Jacob Johansson - Intressant värvning, lite av en oslipad diamant. Kommer lånas ut till något lag i Allsvenskan, där man får mer utrymme för att bedöma hans potential. Kommer närmast från juniorspel i Nordamerika där han gjort väl ifrån sig.

Broc Little
- Hade en bra sejour i AIK, men kommer från en säsong med spel i tre olika klubbar. Detta brukar vara en indikator på att något inte stått riktigt till, vare sig det var skadebekymmer eller attitydproblem. Kan han dock hitta tillbaka till sitt spel kan det vara en nyttig värning. Mycket handlar nog om att komma tillrätta i klubben och få en trygghet omkring sig. Där kan sannolikt Kolarik vara ett bra stöd.

Nichlas Hardt - En riktig överraskning, en värvning som aldrig nådde mig ryktesvägen. En bra ersättare till Himmelfarb och tycks dessutom vara lite mer av en grovjobbare. En bra värvning för att skapa en större bredd i truppen och skapa förutsättningar för tre levererande kedjor. Lyfter heller ingen högre lön.

Summa summarum = Skapar en större bredd i truppen, men fortfarande ingen spetsvärvning för att ersätta Hjalle.
2014-04-17, 08:12
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontasss
En kvartett klar för LHC:

David Rautio - Känns som en halvljummen värvning. Känns stabilare än Andersson, Engstrand och Tarkki, men min uppfattning är den att han är något överskattad. Det var framför allt ett intryck man fick under slutspelet, där han uppvisade ett väldigt ojämnt spel. Däremot kan det bli en intressant konkurrens mellan Högberg och Rautio om rollen som förstemålvakt, något som sannolikt kommer lyfta bägges spel.

Jacob Johansson - Intressant värvning, lite av en oslipad diamant. Kommer lånas ut till något lag i Allsvenskan, där man får mer utrymme för att bedöma hans potential. Kommer närmast från juniorspel i Nordamerika där han gjort väl ifrån sig.

Broc Little
- Hade en bra sejour i AIK, men kommer från en säsong med spel i tre olika klubbar. Detta brukar vara en indikator på att något inte stått riktigt till, vare sig det var skadebekymmer eller attitydproblem. Kan han dock hitta tillbaka till sitt spel kan det vara en nyttig värning. Mycket handlar nog om att komma tillrätta i klubben och få en trygghet omkring sig. Där kan sannolikt Kolarik vara ett bra stöd.

Nichlas Hardt - En riktig överraskning, en värvning som aldrig nådde mig ryktesvägen. En bra ersättare till Himmelfarb och tycks dessutom vara lite mer av en grovjobbare. En bra värvning för att skapa en större bredd i truppen och skapa förutsättningar för tre levererande kedjor. Lyfter heller ingen högre lön.

Summa summarum = Skapar en större bredd i truppen, men fortfarande ingen spetsvärvning för att ersätta Hjalle.

Broc måste väl vara hjalles ersättare. Ett nerköp helt klart. Sen får ni väl svårt att ersätta Arlbrandt också?
2014-04-17, 09:31
Medlem
ett kadavers avatar
Så länge folk i tråden sågar Leksands nyförvärv känns det bra för mig. Tills vi fått ordning på kansliet får vi nog vänja oss vid sådana här värvningar. Ska bli intressant att höra någon längre intervju med Mårtensson. Han har väl sagt att han inte gillar Leksand om jag minns rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
"Man vil jo komme lengst mulig, men å være i Brynäs resten av karrieren hadde vært helt topp det også." - Sondre Olden
Förståndig kille

Och Klasen hade som pojkdröm att spela hockey i alperna.
2014-04-17, 11:28
Medlem
Stegens avatar
Jag tror inte Jacobsson gör succé i leksand, han spelade ju "tråkspel" i det mycket bättre laget Luleå och där var han också kass.
2014-04-17, 11:50
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Hehe, kul att du säger det. Jo han tjänar minst i Lakers. Har sagt det tidigare i tråden, hans förra KHL-klubb betalar nästan fullön för honom så hans lön i Lakers va 25 000. Sen sparkade dem inte honom, han ska tillbaka till KHL till någon annan klubb och som alla vet så kan inte SHL matcha dem lönekuverten.

Visst, men lönen betalades av KHL-klubben. Ska dom ha ett "riktigt" kontrakt med honom där ingen KHL-klubb är inblandad får de betala allt själv och då är han förmodligen en av de dyraste om inte dyrast i truppen. Sen har jag inte sagt någonting om att han sparkats.
2014-04-17, 12:33
Medlem
m4tt145s avatar
Leksand och bröderna Bibic bryter kontraktet. Bröderna fortsätter i Rögle.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in