2014-04-15, 15:49
Medlem
3 lass + lastbil svängde av E18 mot Hallstahammar precis. Grattis Hallsta!
Citera
2014-04-15, 22:37
Medlem
Japp det stämmer dom står på Skantzö Bad & Camping. I hallstahammar.
Citera
2014-04-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
Ingen som har några idéer på varför de inte syns till i Skåne? Jag brukar se dem på väg härifrån men har aldrig stött på deras (ö)kända läger som ni alla pratar om.

Mycket ensligt boende beväpnade skånska bönder kanske?
Citera
2014-04-16, 14:01
Medlem
Såg deras buss åka förbi utanför mitt hus och kolla in, blev nervös nu! lika bra att man laddar hagelbössan
Citera
2014-04-16, 17:12
Medlem
Raggdoll3s avatar
Var får de tag på asfalten, den komne knappast med från Irland
Citera
2014-04-16, 21:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Var får de tag på asfalten, den komne knappast med från Irland
Vad jag känner till har de slutat med asfalt för ingen vill sälja till dom, istället klänger dom runt på hustaken som de vore apor och gör stenläggningsarbeten av miserabel kvalité.
Citera
2014-04-16, 22:22
Medlem
Studsbolls avatar
När man träffar på dessa praktsvin och skojare önskar man att lagen var mer på de hederliga medborgarnas sida. I princip får man inte kröka ett hår på deras skabbiga huvuden om de utan att blivit ombedda börjar vandalisera din trädgård eller riva ditt tak för att sedan kräva betalt för "jobbet". Hade de försökt samma sak i t ex USA hade de legat skjutna på marken som de skadedjur de är.
Citera
2014-04-17, 13:16
Medlem
Hollyds avatar
Ni som bara sitter och gapar å skriker' ni är bara avundsjuka för att dom kör fin bilar och husvagnar och har pengar gräs
Citera
2014-04-19, 11:30
Medlem
Studsbolls avatar
Några husvagnsromer blev avvisade från sin skräphög i Mölndal i veckan. PK-media rapporterade att "resande hantverkare" blivit avvisade, medan GP visade bilder typiska romer och elaka poliser. Jag vet inte om det råder någon förvirring på PK-redaktionerna så de inte vet om man ska kallar romer för romer och irländska "hantverkare" för irländska tattare, men bilderna från platsen visar att det är synd om tattarna oavsett var de kom ifrån och vems tak och trädgårdar de "renoverat" (eller mer troligt: bajsat i/på)...

http://imgur.com/a/OepJ3
Citera
2014-04-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Några husvagnsromer blev avvisade från sin skräphög i Mölndal i veckan. PK-media rapporterade att "resande hantverkare" blivit avvisade, medan GP visade bilder typiska romer och elaka poliser. Jag vet inte om det råder någon förvirring på PK-redaktionerna så de inte vet om man ska kallar romer för romer och irländska "hantverkare" för irländska tattare, men bilderna från platsen visar att det är synd om tattarna oavsett var de kom ifrån och vems tak och trädgårdar de "renoverat" (eller mer troligt: bajsat i/på)...

http://imgur.com/a/OepJ3

Det var rumänska zigenare som blev avvisade i Mölndal. Alltså inga irländare.
Citera
2014-04-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hollyd
Ni som bara sitter och gapar å skriker' ni är bara avundsjuka för att dom kör fin bilar och husvagnar och har pengar gräs
Ja, jag klarar knappt av att kolla på Sunes sommar pga den avundsjukan man har för att dom har en husvagn. Det är bara fint folk som har råd med det.

vad menar du med "och har pengar gräs"?
Citera
2014-04-20, 01:55
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidiw
Det var rumänska zigenare som blev avvisade i Mölndal. Alltså inga irländare.

Det ser jag också. Det intressanta var alltså att PK-media, bortsett från GP, kallade dem resande hantverkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in