Jag minns väl en känsla jag hade när jag var en liten pojke. Jag kan inte ha levt längre än ett decennium ännu. En dag helt oförklarligt gled en känsla igenom mig om att världen inte stod rätt till. Jag var som sagt inte gammal alls och kunde inte basera känslan på någonting. Jag hade en relativt bra uppväxt med mycket kärlek kring mig. Idag är det lättare att sätta fingret på känslan; känslan sade att mänskligheten inte levde ut till sin fulla potential. Än idag känner jag så, men inte i samma rena form. Jag har svårt att förstå mig på samhället, i den mån i att det är ett gigantiskt system, med massvis av institutioner som har en massa egentligen löjliga funktioner. Jag har svårt att ta det på allvar; det är som ett spel; världens seriösaste spel. Några vet det, några är så djupt involverade i spelet att dem är helt förlorade, dem har liksom ingen kontakt längre med det nakna universum. Jag kan liksom bara inte koppla ifrån lika väl som andra att vi bor på en planet mitt ute i rymden. Många medmänniskor ödslar bort sin tid med att må dåligt. Jag vill inte vara en av dem. Så nu kommer vi egentligen till själva poängen med tråden...
Är det någon som känner likadant? Vad gör ni för att få ut det mesta av vår tid här?
Jag spenderar all min fritid på att bygga ett starkare själv. Mycket tid i gymmet där jag ger avsked till alla negativa vibbar som ångest o.s.v. Äter som en människa bör och stoppar inte i mig minsta kemikalie (till den mån det går..). Läser mycket filosofi.
Vad är en bra värdegrund för att existera fullt ut? Vad är era grundpelare, era ideologier, när tar ni "spelet" seriöst, och när gör ni det inte? Mediterar ni? Någon som haft psykadeliska upplevelser som ni tagit lärdom av? Hur identifierar ni er i relation till universum?
Hur lever ni fullt ut enkelt?
Är det någon som känner likadant? Vad gör ni för att få ut det mesta av vår tid här?
Jag spenderar all min fritid på att bygga ett starkare själv. Mycket tid i gymmet där jag ger avsked till alla negativa vibbar som ångest o.s.v. Äter som en människa bör och stoppar inte i mig minsta kemikalie (till den mån det går..). Läser mycket filosofi.
Vad är en bra värdegrund för att existera fullt ut? Vad är era grundpelare, era ideologier, när tar ni "spelet" seriöst, och när gör ni det inte? Mediterar ni? Någon som haft psykadeliska upplevelser som ni tagit lärdom av? Hur identifierar ni er i relation till universum?
Hur lever ni fullt ut enkelt?