2014-04-17, 08:14
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Prova att kasta molotovcocktails på svensk,schwezisk eller kinesisk polis så får du se vad som händer? Hur många sekunder tar det före de skjuter verkanseld mot dig, den ukrainska militären har agerat med en ängels tålamod och är makalöst fredliga och humana, att de tvingas försvara sig är tragiskt men de kriminella narkotikapåverkade gängen känner inga gränser.
Varför stöder du våld?
Hmmm.... Till viss del kan nog den Ukrainska arméns passivitet ha att göra med svaghet mer än humanism är jag rädd. Det har också förekommit uppgifter om deserteringar, men situations är så komplicerad så att det är nog klokt att inte uttala sig för tvärsäkert om vad det är som pågår. Västmedia har som vanligt abdikerat från sitt ansvar och intar en propagandistisk antirysk hållning, så det är svårt att få en klar bild av vad som pågår.
2014-04-17, 08:16
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Eller så har man förbrukat rätten till dessa delar av det egna landet. Så seperation blir en nödvändighet för att skydda den berörda befolkningen!

Nej, tvärsom. Ukraina måste in och rensa upp bland drägget för att skydda den laglydiga delen av befolkningen i dessa områden. Separation kan ju ha varit en lösning om inte Ukraina kunde genomföra skarpa polisiära operationer, men om man har förmåga därtill bör man snarare se till att slå ned revolterna av alla dessa nassar som härjat fritt.

För vad skulle kunna stoppa dem?
2014-04-17, 08:18
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Hmmm.... Till viss del kan nog den Ukrainska arméns passivitet ha att göra med svaghet mer än humanism är jag rädd. Det har också förekommit uppgifter om deserteringar, men situations är så komplicerad så att det är nog klokt att inte uttala sig för tvärsäkert om vad det är som pågår. Västmedia har som vanligt abdikerat från sitt ansvar och intar en propagandistisk antirysk hållning, så det är svårt att få en klar bild av vad som pågår.
Tvärtom bilden är glasklar, det hela är en rysk militär aktion i ett självständigt land där man köpt sig stöd av totalitära krafter.
Om Ryssland backar tillbaka, röstar för ett FN ingripande så kan val hållas och en folkomröstning där man har chansen att se hur många som vill tillhöra diktaturen Ryssland.

Varför vill inte Ryssland det måntro?
2014-04-17, 08:18
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Varför sitter du och ljuger, på vad stöder du att det är folkflertalets "önskan", några tusen demonstranter i en miljonstad?
Skärp dig och kom in i matchen, lögner och fantasier hör inte hemma i den här tråden.
Lägg ned vapnen och låt det hållas en folkomröstning i hela östra Ukraina så får vi se, men det vill inte ryssagenterna.
Jag vet inte vad som är folkflertalets önskan mer än Carl Bildts marionetter, och om du läser mina inlägg så ser du att linjen om folkomröstningar är den jag drivit hela tiden, men omröstningarna bör ske region för region.

Och jag ljuger inte om någonting, att kasta sådana beskyllningar omkring dig visar bara hur svaga argument du har.
2014-04-17, 08:19
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Tja, saken är väl den att folket där inte vill ha med Kievregimen att göra - att de vill bli självständiga eller anslutas till Ryssland? Och om detta är folkflertalets önskan, varför motsätta sig detta?

Jag är övertygad om att de varken gillar Kievregimen, eller vill bli självständiga eller anslutas till Ryssland. Möjligen bli lite självständiga, i någon federal mening, men egentligen tror jag det enda de hade velat hade varit att få bort korruptionen och få lite bättre liv.

Tyvärr tror jag det är för sent för någon "bra" lösning, så ett federalt Ukraina är väl kanske det bästa av de dåliga lösningarna. Anschluss till Ryssland tror jag inte ens Moskva drömmer om, idioten i Kreml verkar ju precis ha insett det de flesta av oss fattade redan före Krim-invasionen, nämligen att den bidragstagande halvön blir en ekonomisk belastning som grädde på moset av alla mängder med problem Moskva har att ta itu med nu.
2014-04-17, 08:21
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
En rysk journalist är saknad efter nattens händelser. Här finns en massa bilder. Ser dråpligt ut. Verkar inte speciellt övertänkt. Ganska idiotiskt.
http://www.0629.com.ua/news/517713
2014-04-17, 08:22
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Jag vet inte vad som är folkflertalets önskan mer än Carl Bildts marionetter, och om du läser mina inlägg så ser du att linjen om folkomröstningar är den jag drivit hela tiden, men omröstningarna bör ske region för region.

Och jag ljuger inte om någonting, att kasta sådana beskyllningar omkring dig visar bara hur svaga argument du har.
Den enda som kastar beskyllningar och lägger fram egna debila fantasier så är det du, du sitter och gråtrunkar framför RT och tror på den enfaldiga ryska propagandan.

En folkomröstning torde rimligtvis hållas i det område som det berör, brukar det ske på andra sätt menar du?
Problemet är att Ryssland inte vill att det ska hållas någon fri omröstning, man vill tvinga fram ett ad hoc val utan stöd av Ukrainas konstution ( som du annars verkar så mån om) samtidigt som ryska betalada agenter terroriserar befolkningen, precis som skedde på Krim.

Så sluta och fantisera och ljug, håll dig till sanningen.
2014-04-17, 08:23
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Jag är övertygad om att de varken gillar Kievregimen, eller vill bli självständiga eller anslutas till Ryssland. Möjligen bli lite självständiga, i någon federal mening, men egentligen tror jag det enda de hade velat hade varit att få bort korruptionen och få lite bättre liv.

Tyvärr tror jag det är för sent för någon "bra" lösning, så ett federalt Ukraina är väl kanske det bästa av de dåliga lösningarna. Anschluss till Ryssland tror jag inte ens Moskva drömmer om, idioten i Kreml verkar ju precis ha insett det de flesta av oss fattade redan före Krim-invasionen, nämligen att den bidragstagande halvön blir en ekonomisk belastning som grädde på moset av alla mängder med problem Moskva har att ta itu med nu.

Nja, ett federalt Ukraina är ju exakt vad Putin vill ha så det tycker jag inte ens Kievregeringen skall överväga. Antingen slår man ner upproret eller så ger man bort dessa delar (med sin del av den ukrainska statsskulden, naturligtvis) och tvingar Kreml att ta ansvar för området med en totalt havererad rysk ekonomi som följd.
2014-04-17, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej, tvärsom. Ukraina måste in och rensa upp bland drägget för att skydda den laglydiga delen av befolkningen i dessa områden. Separation kan ju ha varit en lösning om inte Ukraina kunde genomföra skarpa polisiära operationer, men om man har förmåga därtill bör man snarare se till att slå ned revolterna av alla dessa nassar som härjat fritt.

För vad skulle kunna stoppa dem?

Ryssland hoppas att det är (nyttiga) idioter som du som sitter i ledningen för Ukraina för det skulle rättfärdiga ett ingripanade från deras sida för att skydda den berörda befolkning. Tänk innan du talar!
2014-04-17, 08:26
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ja, du är verkligen en lydig nickedocka åt Bildt, CIA, och kuppregimen i Kiev. Har du försökt att tänka kritiskt någon gång? Allt som står i expressen behöver inte vara sant!
Dina argument är lysande, jag är djupt imponerad av att du inte lyckas föra fram ett på fakta grundat argument utan du enbart ägnar dig åt att slänga halmgubbar omkring dig.

Som sagt, för att val skall kunna hållas vilka redan är utlysta behövs ordning och reda, varför i hela friden tror du att den här skiten bröt ut? Jo därför att Putler inte vill ha val.
2014-04-17, 08:26
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy

Tror du underskattat Krims potential. Rätt skött kan det bli en lönsam region med turism och jordbruk. Krim är mycket vackert och bör på lång romantisk historia.

Och Donetsk och andra regioners framtid skall avgöras av de själva - inte av Carl Bildt, CIA eller kuppmakare i Kiev. Vad de väljer är upp till dem, vilket inte hindrar att du an ha rätt.
2014-04-17, 08:29
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Du har redan din åsikt om vad som händer och vad som är rätt, du har valt den ryska sidan. Ingen media just nu har bra rapportering kan vi vara överens om, den extrema propagandan och de rena lögnerna har vi redan konstaterat kommer från Ryssland med skådespelare som utger sig vara "tyska spioner" och gud vet vad. Om du pratar om humanism och folkomröstningar samtidigt som kreaturen med våld försöker få till en rysstödd diktatur så är du antingen väldigt cynisk eller helt enkelt inte tänk efter ordentligt på grund av att du fastnat i på fel sida i denna debatt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in