2014-04-16, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du får ta det med Hovrätten dom anser att hans personlighet är ovanlig, så han ska rabatteras. Det är inte jag som bestämt detta. Däremot har man som jag redan talat om för dig ett x antal gånger sagt att någon annan gärningsman fanns inte och definitivt inga planteringar. Sug på den lite innan du talar fritt om lekmans diagnoserna du ställt på den du hängt ut oskyldig i ämnet.

Ingen dagger heller eller annat hokus pokus som du ältat i absurdum här, så om något är knäppt så kom det inte från rätt käft direkt.

Ingen mordplats heller. Inga eventuella medhjälpare. Ingen dagger. Utan det var i lägenheten hon blev mördad och styckad, trots avsaknad av spår. Samt att hon blev huggen av ett skölpjärn, trots att det var ett spetsigt verktyg eller kniv enligt experten. Utsläpad gömd, lagrad i kyla, och utplacerade ben av en person, med aspberger, och som behöver hjälp av annan person för att klara av vardagen. Hjälp med påminnelser, städning, ekonomi o.s.v.

Undrar vem som är knäpp?
Citera
2014-04-16, 20:33
Medlem
highfives avatar
Citat:
Du får ta det med Hovrätten dom anser att hans personlighet är ovanlig, så han ska rabatteras. Det är inte jag som bestämt detta. Däremot har man som jag redan talat om för dig ett x antal gånger sagt att någon annan gärningsman fanns inte och definitivt inga planteringar. Sug på den lite innan du talar fritt om lekmans diagnoserna du ställt på den du hängt ut oskyldig i ämnet.

Ingen dagger heller eller annat hokus pokus som du ältat i absurdum här, så om något är knäppt så kom det inte från rätt käft direkt.

Här citeras delar av artiklar efter reglerna på Flashback inte hela alltså vilket är ett regelbrott, men jag trodde väl du kunde läsa. Eller att dom flesta vet att man utreds först och sen får en anstalt som passar just den här knäppskallen.

Du skrev nyss att jag klippt och klistrat och det var tydligen inte bra, men om du gör det så följer du reglerna. Sen hade jag tänkt beskriva vad du är för människa, men jag är snäll så jag gör inte det för de flesta som läser tråden inser nog vad du har för mänskliga egenskaper ändå.
Citera
2014-04-16, 20:36
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad jag kan tycka är besynnerligt, och ett misstag, är att åklagarna inte pressade Sprogoe-Jakobsen på huruvida 'Ploy' plågades svårt under det utdragna förlopp som föregick hennes död. Vill minnas att detta "inte kunde uteslutas" eller liknande vag formulering. Åklagarma borde ha pressat Sprogoe-Jakobsen på ett rakare besked här, typ - är det rimligt och mer sannolikt att komma till konklusionen att VB plågades svårt i livets slutskede än att hon inte gjorde det. Ett jakande svar på den frågan från Sprogoe-Jakobsen, efter moget övervägande, hade förmodligen resulterat i att målet fått en annan utgång.
Jag vet inte. Det är inte i första hand osäkerheten om hur mycket offret plågats som ger dråprubriceringen, som huruvida brottet utförts i affekt. Det är mycket svårare för en rättsläkare att komma med något uttalande i det avseendet utifrån en rättsmedicinsk obduktion av offret. Men visst, de hade inte skadat att klämma ur Sprogöe-Jacobsen ett mer precist besked om lidandet.
Citera
2014-04-16, 20:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Rättsläkaren har emellertid inte kunnat göra något bestämt uttalande om hur långdraget dödsförloppet har varit eller om Vatchareeya Bangsuan, mot bakgrund av att strypvåld eventuellt förekommit, varit medvetslös

Tror det handlar om detta och att man ville ha en tidsrymd från rättsläkaren. Lite av att kräva för mycket att be om ett uttalande om medvetslösheten tycker jag. Det är ändå konstaterat har jag för mig att hon levde med huggen i ryggen ett tag innan hon till slut dog.
Jävla idioti faktiskt.

Räkna med att förövarna ville ha Vatchareeya vid medvetande för att kunna se henne i ögonen under dödskampen. Det ligger i sakens och "eventets" natur om min teori och den här sortens gärningspersoner var inblandade, stämmer. Och det är jag övertygad om att den gör.
Citera
2014-04-16, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Knäpp och knäpp. Tycker inte du ska kasta sten när du sitter i ett glashus.

Människor med psykiska störningar ska inte betraktas som knäppa. De har sina störningar, men behöver inte vara knäppa för att de har diagnoser. Han kommer att transporteras från Kumla till en mer anpassad anstalt. Stod i artikeln du hänvisade till tidigare, men det klippte du bort.
Jag gissar att det kommer att bli mycket Säter och lite fängelse för KJ. Sedan Mihaijlovic har man börjat använda den möjligheten mer och mer, vilket jag tycker är utmärkt. Sex år på Salberga eller Kumla utan vård gör KJ dubbelt så farlig när han kommer ut. Mihaijlovic har tillbringat betydligt mer tid på Sankt Sigfrids sjukhus i Växjö än i en klass 1-anstalt. Den fetade kommentaren var påskens sannaste!
Citera
2014-04-16, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag vet inte. Det är inte i första hand osäkerheten om hur mycket offret plågats som ger dråprubriceringen, som huruvida brottet utförts i affekt. Det är mycket svårare för en rättsläkare att komma med något uttalande i det avseendet utifrån en rättsmedicinsk obduktion av offret. Men visst, de hade inte skadat att klämma ur Sprogöe-Jacobsen ett mer precist besked om lidandet.
Vad tycker du om att rätten tar hänsyn till en högst eventuell affekt som ingen hävdat? Eventuellt uppsåt är ju rätt vanligt, men det här är första gången som jag sett eventuellt förmildrande omständigheter.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:

Måste väl vara enklare att klämma ur en rättsläkare hur sårskadorna passar till olika vapen, än att hon ska försöka beskriva lidandet?
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Hur skulle hon ha kunnat precisera det mer noga?

Det hade TO avfärdat som spekulation på direkten och han skulle förmodligen haft rätt.
Citera
2014-04-16, 20:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Du skrev nyss att jag klippt och klistrat .

Det va citat utdragna ur domen vilken ska läsas i hela stycken och inte anpassat till din agenda.
Alltså tog du inte helheten, och domen finns i tråden så det kan citeras däremot inte artiklar i för stora utdrag. Nej, just det ingen alternativteoretiker blev nöjda i dag det vet jag redan om.

Rättsläkaren har emellertid inte kunnat göra något bestämt uttalande om hur långdraget dödsförloppet har varit eller om Vatchareeya Bangsuan, mot bakgrund av att strypvåld eventuellt förekommit, varit medvetslös

Så om rättsläkaren sagt att det va utdraget men inte kunnat svara på om kanske va medvetslös då hon utsattes för strypförsök, så hade man sagt jahapp då kanske hon inte led.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-16 kl. 20:43.
Citera
2014-04-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Räkna med att förövarna ville ha Vatchareeya vid medvetande för att kunna se henne i ögonen under dödskampen. Det ligger i sakens och "eventets" natur om min teori och den här sortens gärningspersoner var inblandade, stämmer. Och det är jag övertygad om att den gör.

Skulle du kunna beskriva dom här personerna närmare, vad som driver dom, hur dom agerar dagligdax, ge dom en diagnos mm.
Citera
2014-04-16, 20:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Måste väl vara enklare att klämma ur en rättsläkare hur sårskadorna passar till olika vapen, än att hon ska försöka beskriva lidandet?

Det spelar ingen roll vilka stickvapen KJ & Co använde, vad är det för j-a trams .. Viktigare är väl att fastställa någorlunda exakt tidpunkt när mordet begicks och var det skedde - samt om VB led svårt innan man lät henne dö, avgörande för påföljden om inte annat. Jag begriper inte varför du och andra i det oändliga uppehåller er vid trivialiteter som holkjärn, stämjärn, potatisskalare och annat som går att sticka med .. Hobbysnickare ?
Citera
2014-04-16, 21:03
Medlem
Citat:

....

Nej, just det ingen alternativteoretiker blev nöjda i dag det vet jag redan om.

....

Jag har känslan av att dom som förutspått 18 år eller livstid verkar mest upprörda.

Att som du kritisera Hovrättspresidenten är väl ändå ett lågvattenmärke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in