2014-04-16, 19:00
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandemalvakt
Alltså, vem jobbar du för? Straight från washington?

Du kommer ju med massa floskler hela tiden. Du tar inte alls i beaktning att en stor del av folket i Ukraina är etniska ryssar? Försök att se lite objektivt på saken. Ditt rysshat går dig upp till öronen så pass att du skapar dig förvrängda bilder av läget. Du bortser från allt som inte passar din "bild". Du bör tänka på landet som helhet, inte bara västra delen.

Man bör försöka förstå sig på båda sidorna i konflikten och skapa mig en egen uppfattning, men det enda du verkar ha gjort är att läst på euromadienPR(propaganda för dagisbarn) eller vafan den där twitterkanalen heter?

Håll dig till att posta videoklipp och tillsätta falska beskrivningar på dem, som du gjorde i ditt senaste inlägg.
2014-04-16, 19:03
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Håll dig till att posta videoklipp och tillsätta falska beskrivningar på dem, som du gjorde i ditt senaste inlägg.

haha trampade jag på en öm tå? Ukraina verkar ju vara det enda du vill snacka om,...

Nåja jag vill inte bråka, så varsågod, här har du ett till videoklipp:

Citat:
Ukrainian jet fighter trying to scare of civilians (LOL)
4/16/2014 Slovyansk

http://www.liveleak.com/view?i=f92_1397654344

Senast redigerad av flygandemalvakt 2014-04-16 kl. 19:06.
2014-04-16, 19:08
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
haha trampade jag på en öm tå?

Varför ska jag ta dig på allvar efter att du bevisligen ljugit på detta forum?

Du postar klipp som ska sägas visa hur "parlamentet tvingades rösta", men klippen visar i själva verket inte alls något som har med röstningsförfarandet att göra. De är helt tagna ur sitt sammanhang. Du försöker ju lura läsarna här och tar dem för idioter. Varför ska jag ägna tid åt att diskutera med dig när du inte visar någon respekt för läsarna och försöker lura dem på ett billigt sätt?
2014-04-16, 19:15
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:
Varför ska jag ta dig på allvar efter att du bevisligen ljugit på detta forum?

Du postar klipp som ska sägas visa hur "parlamentet tvingades rösta", men klippen visar i själva verket inte alls något som har med röstningsförfarandet att göra. De är helt tagna ur sitt sammanhang. Du försöker ju lura läsarna här och tar dem för idioter. Varför ska jag ägna tid åt att diskutera med dig när du inte visar någon respekt för läsarna och försöker lura dem på ett billigt sätt?

Man skulle kunna tro att pratade om dig själv Känner du dig trängd nu eller? Verkar som det, du börjar ta till lite väl larvig argumentationstaktik... Som om jag skulle anse att folk här är idioter?

Du påstår att jag ljuger? haha du måste försöka bättre i så fall. Jag googlade upp dem där klippen på 2 minuter, då man tidigare sett dem och liknande på dessa nazister som kuppat sig in i maktens korridorer och jag ville påvisa vilken sort det är för dig och andra som läser ditt jävla bullshit.
2014-04-16, 19:21
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Du påstår att jag ljuger? haha du måste försöka bättre i så fall. Jag googlade upp dem där klippen på 2 minuter, då man tidigare sett dem och liknande på dessa nazister som kuppat sig in i maktens korridorer och jag ville påvisa vilken sort det är för dig och andra som läser ditt jävla bullshit.

Jag bryr mig inte om du hittade det på 2 sekunder, faktum kvarstår. Du ljög.
Du använde dessa klipp som argument för att parlamentet röstade under tvång. Det är ett typexempel på propaganda, att ta saker ryckta ur sitt sammanhang och förmedla en bestämd slutsats, trots att underlaget inte korresponderar med slutsasen.

Jag gör tydlig åtskillnad mellan faktum och mina egna personliga analyser. Jag ger inte ut något för att vara "sanning" utan att först presentera grunderna för läsaren, så att denne själv kan bilda sig en uppfattning. Det är skillnad det. Att skrika nazister/kupp femtio gånger om dagen kräver varken större intelligens, källkritik eller förmåga att presentera sina slutsatser på ett logiskt och följdriktigt sätt.
2014-04-16, 19:31
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
The Guardian har egna journalister på plats som har rapporterat denna händelse de har själva inget egenintresse eller bias att förmedla pro-rysk info.
The Guardian är lika vänster som tidningen Flamman och allt som ens kan antydas vara mot USA är the Guardian och dess ideologiska fränder för.
Ryssland har USA/EU emot sig således är The Guardian för Ryssland och de gamla avgrundskommunisterna som gapar på gatorna.

Trovärdig källa? Nja inte direkt.
2014-04-16, 19:32
Medlem
Masturblijas avatar
Jahap, jag som hoppades på lite krig, så den ukrainska armen vågar inte återta kontrollen av sitt eget territorium? Ja då kan de räkna med att östra ukraina införlivas med ryssland. Skulle inte svoboda vra där och skydda fosterlandet? Är väl som vanligt bland nyfascister, mycket snack och lite verkstad.
2014-04-16, 19:33
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Hur då? Ukraina är inget NATO land, svammel. Om du argumentarar emot, fakta tack. Kolla §5 i Nato stadgan.

Nato fattar alla sina beslut i konsensus (kräver att alla säger ja) bl.a. om någon typ av instats skall ske i icke Nato land

Se: http://www.finlandnato.org/public/default.aspx?nodeid=34909&contentlan=3&culture=sv-FI
Varav jag sa att de kan bli tvingade, som i pressade av andra medlemmar.
2014-04-16, 19:36
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om du hittade det på 2 sekunder, faktum kvarstår. Du ljög.
Du använde dessa klipp som argument för att parlamentet röstade under tvång. Det är ett typexempel på propaganda, att ta saker ryckta ur sitt sammanhang och förmedla en bestämd slutsats, trots att underlaget inte korresponderar med slutsasen.

Jag gör tydlig åtskillnad mellan faktum och mina egna personliga analyser. Jag ger inte ut något för att vara "sanning" utan att först presentera grunderna för läsaren**, så att denne själv kan bilda sig en uppfattning. Det är skillnad det. Att skrika nazister/kupp femtio gånger om dagen kräver varken större intelligens, källkritik eller förmåga att presentera sina slutsatser på ett logiskt och följdriktigt sätt.

Jättefint skrivet. MVG+. Du påstår fortfarande att jag har ljugit Ledsen att göra dig besviken men klippen talar för sig själva...

**Grunder och antaganden tagit från nazister och maidenPR Snälla nån, varje källa du kommit med har varit väldigt partisk.
2014-04-16, 19:37
Medlem
Citat:
.....Svobodas bild i Sverige bygger mycket på den ryska mediala bilden och försök att dra analogier till Sverige och Europa. Ukrainsk nationalism handlar inte så mycket om invandringsfrågor och har ingen främlingsfientlig diskurs. Den moderna nationalismen handlar snarare om ett land som ska styras i Ukrainas intressen (d.v.s. ingen korruption etc). Den klassiska ukrainska nationalismen handlar om frihet och självständighet (d.v.s. från Sovjet och övriga ockupationsmakter). Du och den mediala bilden i Sverige överdriver också hatet mot Ryssland. Det finns inget sådant hat, det finns inte heller motsättningar mellan ukrainsktalande och rysktalande, eller ukrainare och ryssar......

Svoboda beskrivs i varje fall i tyska Der Spiegel (engelska versionen) som ett parti som har en tät samvrkan med NPD (Nationaldemokratische Partei Deutschlands ). NPD anses som ett nynazistiskt parti i Tyskland.

”The German government, the ministry said, considers Svoboda to be a "right-wing populist and nationalist party" which represents "in part right-wing extremist positions." The party, for example, organized a rally to mark the 70th anniversary of the founding of the 14th Waffen SS Division. ”

"Tight on the Right: Germany's NPD Maintains Close Ties to Svoboda"

http://www.spiegel.de/international/europe/indirect-berlin-support-for-ukrainian-right-wing-extremists-svoboda-a-959073.html
2014-04-16, 19:40
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masturblija
Jahap, jag som hoppades på lite krig, så den ukrainska armen vågar inte återta kontrollen av sitt eget territorium? Ja då kan de räkna med att östra ukraina införlivas med ryssland. Skulle inte svoboda vra där och skydda fosterlandet? Är väl som vanligt bland nyfascister, mycket snack och lite verkstad.
Till skillnad från Putlers SS män så är den Ukrainska regeringen ovilliga att spilla oskyldigt blod bland civila och man vill inte i onödan starta stridigheter, eftersom man vet att ryska specialförband bara väntar på att blanda sig i striden.
Säkerligen så har Putler förberett lite massakrarer på rysktalande så han kan få en ursäkt att rulla in.

Ukraina gör rätt som agerar lugnt och stilla, bättre inringa och svälta ut de ryska legoknektarna och sabotageförbanden.
2014-04-16, 19:43
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Till skillnad från Putlers SS män så är den Ukrainska regeringen ovilliga att spilla oskyldigt blod bland civila och man vill inte i onödan starta stridigheter, eftersom man vet att ryska specialförband bara väntar på att blanda sig i striden.
Säkerligen så har Putler förberett lite massakrarer på rysktalande så han kan få en ursäkt att rulla in.

Ukraina gör rätt som agerar lugnt och stilla, bättre inringa och svälta ut de ryska legoknektarna och sabotageförbanden.

Jag tror snarare att dem har stora problem med att hålla ihop deras militär då många som sagt, är etniska ryssar, som bor och lever i Ukraina.

Se bara detta klipp:
http://www.liveleak.com/view?i=5f1_1397659678

Finns andra liknande... Varför skicka en vapentransport rakt in i famnen på seperatisterna?
Spekulerar bara men man får ju känslan av att det finns en hel del inom ukraniska militären är pro-ryssar och saboterar innifrån. Därav detta "väntande"...(?)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in