Citat:
Ursprungligen postat av
fridaynightout
Tyvärr så har denna tråd fyllts med foliehattar och konspirationsteorier.
Det som skulle kunna vara en intressant tråd där man diskuterar aktuella händelser har förvandlats till ett forum för spridande av rysk propaganda, konspirationsteorier och övrig desinformation. Rysslands trogna söner gör allt för att påverka opinionen genom att sprida propaganda och försöka svartmåla Ukraina och dess revolution. Vi som försöker föra en saklig argumentation om aktuella händelser är inte många här.
Hittade för ett par dagar sedan denna tråd när jag sökte efter något inlägg om Ukraina här på Flashback, inte nog med att tråden är ljusår bättre än den här, utan kanske till och med en av de bästa jag har sett sammantaget på Flashback, skyhög kvalitet på inläggen (där undertecknad bara är okunnig men nyfiken frågare)
(FB) Presidentvalet i Ukraina 2010
Kvalitetsskillnaden beror förmodligen, som jag redan gissat i tidigare inlägg, på att trådar med mycket "action" (krig/kris) drar till sig idioter från båda håll och alla sidor. 2010 var det inte så "spännande", därav den höga nivån.
Xelious, jag väntar fortfarande på något slags svar från dig på vad du menar med detta inlägg:
(FB) Situationen i Ukraina just nu.
Jag har inte någon gång försvarat Putins invasioner, varken Krim eller någon framtida, så jag fattar inte vad du menar, framför allt förstår jag inte vad ditt inlägg har att göra med vad jag skrev?