Citat:
Ursprungligen postat av
Ass.Parade
Håller med om invandringsfrågan men förklara detta. Varför skulle Sverige bli ett fattigt land? Det är ju inte kommunism jag snackar om, hade du menat att kommunism kan få Sverige fattigt hade jag fattat varför men i detta fallet fattar jag inte. Förklara för en dum person som jag.
Vänstern vill höja skatten kraftigt på arbete och för företag, vilket gör Sverige till ett impopulärt land att bedriva företag i. Vi kommer därmed att tappa både jobb och skatteintäkter om vänstern får sitta vid rodret. Sedan ska självfallet bidragen chockhöjas vilket kommer att göra det ännu mindre lönsamt att arbeta.
Detta har vänstern aldrig någonsin begripit, men de följer sin ideologi i blinda och vägrar konstant att inse fakta. Det är företagen som betalar välfärden. Utan företag ingen välfärd och jobb....
Dessutom vill vänstern bygga nya hyresghetton på skattebetalarnas bekostnad, vilket kommer att skapa en enorm splittring och utanförskap. Kostnaden för detta vågar jag inte ens spekulera i.
Ja just det... de vill förbjuda privata aktörer att konkurrera med offentlig verksamhet. Detta är verkligen inte bra, eftersom det förstör konkurrenssituationen. Utan konkurrens inga förbättringar... Precis som utan vinst, inget driv.
Att privata aktörer kan leverera samma produkt billigare och samtidigt ta ut en vinst tyder på att något har varit väldigt snett när verksamheten skötts i offentlig regi.