2014-04-15, 18:09
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANANAN
Jag har sedan FUP kom stört mig på en sak, och nu när växlingen 2G/3G är på tapeten igen så kan vi väl dryfta det. KJ hävdar att hon gick från honom efter family guy kl 21. Men family guy går ju dubbla avsnitt, där det ena slutar 20:30 och det andra 21:00. Att telefonen växlar nät kan ju bero på att den rör på sig och att hon faktiskt gick från hans lägenhet 20:30, eller 31 om hon nu väntade till family guy var slut. Därmed inte sagt att han inte åkte efter henne eller dylikt. Detta har säkert redan diskuterats, men orka leta igenom 6000 sidor.

Dom såg båda avsnitten enligt KJ. Mellan det första och andra uppger KJ att hon ville gå, men stannade för att se det sista av dubbelavsnitten. Fram till 21. Framgår i ljudupptagningarna från rätten.
Senast redigerad av Brain-Level 2014-04-15 kl. 18:18.
Citera
2014-04-15, 18:13
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att en mördare plötsligt faller till föga under rättegång eller efter dom och erkänner efter att ha nekat konsekvent tidigare är nog tyvärr mer en önskedröm än något som inträffar i verkligheten.

Det finns undantag. Han Maloicjhhsovitch (äntligen lärt mig stava hans namn) som mördade Anna Lindh började berätta efter en tid i pyjamas.
Citera
2014-04-15, 18:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Är du med på resonemanget själv? Att du har ett önskescenario vet vi...eller önsketänkande. Om fler är inblandade kommer KJ få livstid menar du, och i så fall kommer han med tiden att begära resning i hopp om att få ett tidsbestämt straff i stället. Men "hopp om att få ett tidsbestämt straff" är väl inget att hoppas på om han redan blivit tilldömd det och som det nu även lutar åt i dom från HR. Eller menar du få ett kortare tidsbestämt straff genom att röja de "intressegemensamma"?

Nu tvivlar nog rätt många på att Kristoffer någonsin kommer att ta bladet ur mun och berätta vad som hände och hur han mördade VB. Men om han gör det, säger som det var...att han ensam mördade och styckade kroppen. Vilka slutsatser kommer vi att få höra av dig då?

Är du inte läskunnig du heller ?? Mitt önskescenario, om något sådant finns, skulle vara att VB mördades i sömnen genom några snabba stick med ett "eggvasst föremål", och att hennes lidande blev kortvarigt och "minimalt" med tanke på detta. Men sanningen är nog den, vilket jag redogjorde för redan när VB-delarna påträffades, att hon råkat ut för gärningspersoner som velat beskåda ett "event", en utdragen och plågsam dödsprocess, som KJ deltog i samt att någon annan med motiv "kastade Vachareya till vargarna" ..

Får KJ mot förmodan livstid tror jag att han för att få ett tidsbestämt straff, och detta i varje fall inte längre än de fjorton år han ådömdes i tingsrätten, kommer att begära resning med följd att eventuellt medansvariga kommer att namnges. Om KJ vidhåller att han varit ensam om mord och styckning av VB är detta nog en lögn som man måste förhålla sig till. Bara i så fall att lägga VB-mordet till handlingarna som delvis uppklarat.
Citera
2014-04-15, 18:19
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Är du inte läskunnig du heller ?? Mitt önskescenario, om något sådant finns, skulle vara att VB mördades i sömnen genom några snabba stick med ett "eggvasst föremål", och att hennes lidande blev kortvarigt och "minimalt" med tanke på detta. Men sanningen är nog den, vilket jag redogjorde för redan när VB-delarna påträffades, att hon råkat ut för gärningspersoner som velat beskåda ett "event", en utdragen och plågsam dödsprocess, som KJ deltog i samt att någon annan med motiv "kastade Vachareya till vargarna" ..

Får KJ mot förmodan livstid tror jag att han för att få ett tidsbestämt straff, och detta i varje fall inte längre än de fjorton år han ådömdes i tingsrätten, kommer att begära resning med följd att eventuellt medansvariga kommer att namnges. Om KJ vidhåller att han varit ensam om mord och styckning av VB är detta nog en lögn som man måste förhålla sig till. Bara i så fall att lägga VB-mordet till handlingarna som delvis uppklarat.

Haha. Det kallas helgardering. Jisses.
Citera
2014-04-15, 18:22
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Det finns undantag. Han Maloicjhhsovitch (äntligen lärt mig stava hans namn) som mördade Anna Lindh började berätta efter en tid i pyjamas.

Det finns säkert något mer undantag men inget talar för att Kristoffer Johansson skulle börja erkänna nu.
Citera
2014-04-15, 18:49
Medlem
MBoudines avatar
Thomas Olssons bejublade framträdande i hovrättsförhandlingarnas slutfas tror jag skedde med advokatens visshet att inte ens en slutplädering i Cicero-klass skulle fria klienten för mordet på och styckningen av Vatchareeya Bangsuan. I det fall KJ finner för gott att berätta efter en resningsansökan förmodar jag att Olsson är redo för ett nytt uppdrag i Kristoffer Johanssons tjänst.
Citera
2014-04-15, 19:20
Bannlyst
Citat:
Det finns säkert något mer undantag men inget talar för att Kristoffer Johansson skulle börja erkänna nu.

Han har väl erkänt redan till personalen på öjebyn, nattetid, i sömnen, tungt medicinerad.
Ifall vi skall tro på dessa PM som kom från en "normal skribent i tråden".

Citat:
psst, vill ni ha en jävla rysare till nattmackan? detta kommer väl med stor sannolikhet att läcka ut i media redan i morgon men av hänsyn till källor kan jag inte säga mer än att KJ må agera lugnt o sansat IN PUBLIC men på natten i sömnen pratar han tydligen en hel del, bland annat om sig själv i tredje person, om blod som sprutar... visst, killen har säkert ena jävla mardrömmar just nu.. men.. ja..
hade velat skriva stort PRECIS EXAKT vad jag vet men vill inte röja källor, jag hoppas att ni förstår..
överlåter spekulerandet till er. god afton

Citat:
eftersom att det är svårt att öppet i tråden ta upp detta "kvitter" om att KJ pratar i sömnen tänkte jag vänta på tillfälle o ta det med någon jag anser vara tämligen seriös.
jag kan inte röja källor på detta då det är något som absolut inte ska läcka. o detta fick jag höra från ett rätt oväntat håll men jag vidhåller att källan är 110% trovärdig.

som jag skrev, KJ uppträder in public ganska samlat o lugnt men när han sover så pratar han mer eller mindre oavbrutet i sömnen, han talar bland annat som min källa uppfattat det, om sig själv i tredje person (gollum-varning på nått sätt?), han pratar osammanhängande om "blod som sprutar", "måste vara tyst", "vänta på order".. osv osv.. dock går det kanske inte att sätta någon direkt vikt vid detta då vem som helst, styckmördare eller inte, kan plågas av mardrömmar, men min källa hävdar på att det kanske inte är fullt lika vanligt med sådana INTENSIVA mardrömmar. KJ hamnar också lätt i psykosliknande tillstånd då han klöser, klöser, klöser på bland annat armarna o det är tydligen svårt att "väcka" honom ur detta, detta är ju också något KJ's advokat berättat om.. vidare kan inte min källa berätta mer ingående detaljer..

kanske underlättar om vi i alla fall är två i tråden som har detta "kvitter" i åtanke framöver?

Världen är tyvärr full av idioter och tydligt är att många skribenter i tråden valt att tro på
dessa PM med hull och hår, det är sorgesamt att se.
Citera
2014-04-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Har en fråga angående bevisvärdering med blodet i bagaget.

Bil funnen som är besudlad med blod i bagage, då undrar man, vilka har åkt i bilen?

Slutsats: förhöra alla som har åkt i bilen som kan ses som misstänkta eller eventuella vittnen på iakttagelser runt bil och bagage.

Inget spår vid ratt eller några andra interiörer som setts över hittas (vilket ofta förväntas då man enkelt kan koppla det till en eventuell sittplats eller annan vittnesiaktagelse som styrker besudlingarna)

Här bör ALL bagage som färdats i och runt bilen med dessa individer setts över men har ej gjorts.

Så frågan lyder: Blir det inte svårt då att koppla ihop besudlingen men just en av individerna?

Och då enbart pga. Man ej fann besudlingar i resterande bil, sen förstår jag att i en utredning så är det nog enkelt att glömma att tänka ett steg längre, att man kanske en dag ifrågasätts, att statistiken brukar tala för utredningen så att säga. Därav att man ska ha öppen vy, men alla blir ju hemma blinda på sin egen plan.

Då undras hur detta tolkas i ett senare skede hos rätten
Ska de tolka så? Och hur blir dom tvungna att värdera det när den infon saknas?
Behöver dom inte bry sig om det? Eller är det ditt problem att du skjutsade runt på fel folk?

Mvh.
Det är ju en viss skillnad på ett kvarglömt äppelskrutt och kvarglömt blod efter en mördad person, eller?
Citera
2014-04-15, 19:26
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Det är ju en viss skillnad på ett kvarglömt äppelskrutt och kvarglömt blod efter en mördad person, eller?

Ja, just därför bör man väl koppla det emot en person?
Med en 100% gardering emot försvaret (speciellt då det verkar anses av flera är starkaste indiciet)?
Annars måste väl rätten sitta och anta slut historien?

Och om man inte gjort det, sitter de och antar så i sådana fall? Eller behöver de ej visa hänsyn till detta då du är i ägo av bil etc.

hur värderas det? det var frågan!

...och den va seriös
Senast redigerad av Imthisnice 2014-04-15 kl. 19:30.
Citera
2014-04-15, 19:27
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Jag har för mig att Hagamannen erkände efter en tid inlåsning. Jag har alltid trott att han tänkte framåt; att ett erkännande skulle kunna påverka hans framtida frigivning positivt. Jag är inte så säker på att KJ resonerar likadant.

Men hoppas kan man ju göra.
Citera
2014-04-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
20:32 Bangsuans telefon byter nät från 3G till 2G. Telefonen är påslagen
20:38 Bangsuans telefon byter nät från 2G till 3G. Telefonen är påslagen
Ursäkta en ovanligt korkad fråga från min sida men jag sticker ut hakan med mitt oförstånd. Jag har Telias nät och ibland befinner mig mitt inne i en större byggnad, t.ex. på en toalett, eller i en källare, så växlar min telefon från 3G till Edge, i vart fall enligt info på displayen. Kan det vara så enkelt att VB, eller i vart fall hennes mobiltelefon, befunnit sig i t.ex. badrummet under den korta tid det rör sig om eller är jag helt fel ute?
Citera
2014-04-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag har för mig att Hagamannen erkände efter en tid inlåsning. Jag har alltid trott att han tänkte framåt; att ett erkännande skulle kunna påverka hans framtida frigivning positivt. Jag är inte så säker på att KJ resonerar likadant.

Men hoppas kan man ju göra.
Det finns märkligt nog flera "hagamän" men om du menar den i Umeå så är du fel ute. Han nekade i sten inledningsvis men "erkände" när bl.a. hans sperma bevisligen fanns på offren, lite svårt att bortförklara kanske. Han fortsatte dock att neka till brott där han inte var överbevisad och hans erkännanden kom redan under häktningstiden.

Flashback var väl inte riktigt aktuellt då men det skulle säkert ha pratats om "intressegemenskap", plantering av bevis, etc. även då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in