2014-04-15, 17:06
Medlem
Eric Martinsson från Rögle klar för Växjö.
2014-04-15, 17:27
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perchen
Eric Martinsson från Rögle klar för Växjö.

Det är fördjävligt.
Har inte Växjö plastklubb några egna unga spelare att plocka upp.
Växjö bara värvar fostrar inget eget, kan ni inte spela i tyska ligan de har bara legoknektar där.
2014-04-15, 17:30
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
OK, en late bloomer. Alltid roligt att såna finns.
Late och late. Han lirade i A-laget som junior, på den tiden var det inte så många unga som fick chansen.
2014-04-15, 17:30
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Men det kan det ju vara värt.

Helt klart.
2014-04-15, 17:38
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Att ni lyckades förlänga med Campoli var starkt. Däremot är jag lite frågande till Mattias Karlsson. Tycker han alltid har sett trög ut på grillerna, men jag tycker han såg trögare ut än någonsin när han kom tillbaka från sin långtidsskada denna säsong. Han lär behöva ligga i sommarträningen Ser ni en ljusning i Petrasek? Var denna säsong en tillfällighet eller längtar ni tills ni blir av med hans lön? Lär ju vara en av SHL:s dyraste backar.

Mm, Campoli har jag väldigt höga förväntningar på. Äh, Kolan är en riktigt bra back i grund och botten. Finns väl nästan ingen spelare som kommer tillbaka efter "långtidsskada" och levererar? Men som du säger, hård sommarträning och utan bakslag så blir det bra tillslut. Angående Petrasek så var han stundtals katastrofalt dålig likt majoriteten av sina lagkamrater. Men i slutet av säsongen växlade han upp rejält och var kanske HV's bästa back.

Och där bekräftades Björn Melin som har varit klar en längre tid. Frågan är, hur AJ hade tänkt använda honom? Är han tänkt som top6 så blir jag redigt besviken.
2014-04-15, 17:48
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
OK, en late bloomer. Alltid roligt att såna finns.
Topplag i allsvenskan sedan finska högstaligan. Late bloomer?
2014-04-15, 17:55
Medlem
Broskvalds avatar
Jon Palmebjörk stannar i Björklöven och skriver på för 3 säsonger till. Detta trots flera bud från både klubbar i SHL och Allsvenskan.

http://www.vk.se/1174124/palmebjork-stannar-i-loven

Personligen är jag nästan rörd över detta. Jon har Sveriges största Lövenhjärta och att välja mellan laget man älskar och sin personliga dröm att spela i SHL är fan inte lätt. All respekt till en spelare som väljer efter hjärtat och inte pengarna.

Edit: Nu väljer han givetvis inte bort pengar. Antar att hans nya kontrakt är bland de bästa i Allsvenskan.
Senast redigerad av Broskvald 2014-04-15 kl. 17:58. Anledning: Edit
2014-04-15, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Det är fördjävligt.
Växjö bara värvar fostrar inget eget, kan ni inte spela i tyska ligan de har bara legoknektar där.

Fast har inte han vart utlånad en del på sistone? Man har M Johansson än så länge nu när Augustin inte fick förlängt men tror och hoppas att man kommer plocka upp någon/några till nu.
Senast redigerad av Perchen 2014-04-15 kl. 18:16.
2014-04-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broskvald
Jon Palmebjörk stannar i Björklöven och skriver på för 3 säsonger till. Detta trots flera bud från både klubbar i SHL och Allsvenskan.

http://www.vk.se/1174124/palmebjork-stannar-i-loven

Personligen är jag nästan rörd över detta. Jon har Sveriges största Lövenhjärta och att välja mellan laget man älskar och sin personliga dröm att spela i SHL är fan inte lätt. All respekt till en spelare som väljer efter hjärtat och inte pengarna.

Edit: Nu väljer han givetvis inte bort pengar. Antar att hans nya kontrakt är bland de bästa i Allsvenskan.

Man får en tår i ögat nästan , Han och Hellström har sådant jävulskt hjärta för löven Hellström var ju typ erbjuden ett par miljoner av en tysmk klubb förra året men valde ändå stanna.
2014-04-15, 18:16
Medlem
Displaceds avatar
Johansson blir andramålvakt i Brynäs. Som väntat alltså.

http://www.brynas.se/artikel/51206/
2014-04-15, 18:38
Medlem
Igår besökte Zaar Skellefteå.
Idag fanns han på plats i Luleå och träffade Osten. Huggsexa mellan Skellefteå och Luleå?
2014-04-15, 18:52
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Det är fördjävligt.

För att vara ett plastlag är det ganska starkt att komma trea i SHL och gå till semifinal.
Har man ingen återväxt i juniorverksamheten får man väl ge sig ut på värvningsturné och det verkar ju onekligen ha funkat ganska bra.

Växjö har enligt Eliteprospects en spelare som är fostrad i klubben, precis lika många som Brynäs, Örebro, Luleå
Frölunda har inte en enda spelare med Frölunda som moderklubb och Modo som alltid har haft en enorm juniorverksamhet har endast två spelare med Ö-vikslaget som moderklubb.

Du får skaffa lite perpektiv på vad ett "köpelag" innebär innan du hasplar ur dig en massa floskler. Och nej, jag håller inte på Växjö.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in