Citat:
Ursprungligen postat av
ItWasJustified
Fast detta är ju bra. Man vill ju ha nån utmaning att jaga eller jagas. Ett grymt gömställe är byggplatsen. Om du hittar den långa stegen nordöst på byggplatsen och klättrar tills du kommer ovanför en betongplattform. Där hoppar du ner och går in i den våningen. Det enda stället som folk kan komma åt dig är genom stegen (Det upptäcker du om det kommer en vit prick som vänder sig fram och tillbaka med jämna mellanrum) eller med en helikopter och vid båda dessa scenarior så kan du stå och campa bakom en massa byggmaterial och skjuta dom direkt dom kommer. Troligast kommer det ta en jäkla tid innan dom hittar stegen (om alls) eller att dom förstår att dom måste fixa en helikopter för att se om du är ovanför eller nedanför dom själva.
Tack för tipset, ska testa byggarbetsplatsen!
Ja, ok det är onekligen mer spännande nu när man måste jaga ut stressad till sitt gömställe, men skön känsla förut att gå runt och veta att man har en osynlig bounty på 9 000 som man strax ska slå på.
Det roliga med att gömma sig i trevors knarklabb är att man kan kalla dit poliser genom att skjuta lite mot en dörr i källarn, det räknas som rån mot butiken då. På så vis kryllar det av snutar runt kåken när andra spelare samlas för att grubbla över hur de ska ta sig in till mig med min bounty. Dessutom kan man rigga lite bomber och sprängs hela övervåningen om nån lyckas ta sig in.
Ett annat favoritställe är sjukhusets tak. Det är som ett jävla fort där enda chansen att komma åt mig är en landning från luften.