Citat:
Jag måste läsa in mig ordentligt på sårkanalerna.De skador jag har läst om,följer min logik.Jo, men eftersom ju längre sticken har gått in i kroppen desto bredare och högre ingångssår. Det finns ett tydligt mönster när man studerar ingångssåren som visar detta. Säger inte detta att det borde vara ett koniskt vapen?Är det ett verktyg som inte skär i sidled också så tycker jag det känns ologiskt att såren blir som de beskrivs i Fup. Kan inte säga att du har fel, men att stickvapnet vickats både till höger och vänster varje gång på vägen ut känns inte så naturligt ändå.
I vilket fall känner jag inte mig tillfreds med att mordvapnet och såren fått så lite uppmärksamhet i detta fall. Att finna mordvapnet borde vara en central fråga i en mordutredning. Nu har man först fångat den tänkta mördaren och sedan sökt vapen. Nja.
I vilket fall känner jag inte mig tillfreds med att mordvapnet och såren fått så lite uppmärksamhet i detta fall. Att finna mordvapnet borde vara en central fråga i en mordutredning. Nu har man först fångat den tänkta mördaren och sedan sökt vapen. Nja.
Men jag har ju inte läst allt så jag kan ju ha fel på någon punkt.Jag har tolkat det som att de har varit koniskt formade utifrån och in..Alltså bredast upp till/utsidan av kroppen och smalast längst in.
Därav mitt teori bygge,är det tvärt om - ja då har jag ingen förklaring mer än att Mördaren "vispat" och härjat runt med mordvapnet i kroppen för att åsamka största möjliga skada utan att dra ut vektyget/mordvapnet.
Man bör ta med i beräkningen,hur mycket kastar sig en människa fram och tillbaka med en tunn man på sin rygg? Troligen ganska intensivt.Håller med,det här borde man ha utrett med en återkoppling till SKL för klargörande om det är möjligt att åsamka dessa skador mot nämda resonemang.