2014-04-15, 10:02
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle40
Du hittar inte länkarna eftersom inga andra länder haft bättre gaspriser än Ukraina. BLR har under perioder också haft kraftigt subventionerade priser men aldrig bättre. Att Ukrainas priser har höjts beror ju på att de tidvis haft ett väldigt lågt pris.

Du skulle istället skrivit att Ukraina fick en väldigt bra rabatt jämfört med andra länder!
Hittar inga andra priser på gas oavsett om det gäller länder ifrån den "semiryska permafrosten", Europa, Kina eller något annat land. Däremot var det delvis subventionerat pga flottbasen på Krim, (vilket är ointressant eftersom det numera inte är en del av Ukraina) och deras pipeline till Europa. Men, istället för att komma med påståenden om att jag ljuger utan att motbevisa mig med källor (som även du har uteslutit) känns lite, tramsigt. Jag erkänner att jag inte kan hitta några källor på mitt (eller ditt) påstående. Det gäller samtliga gaspriser som olika länder betalar.
Du sitter då antagligen på uppgifter som inte jag känner till. Så presentera gärna dina källor.
2014-04-15, 10:03
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Kan du berätta mer om bilden?
Vad kommer bilden från?
Vem är fotografen.
När togs bilden?
Vilka är personerna på bilden "identitet?
Vem kan verifiera dina uppgifter?"
etc...

Det är lika mycket ditt jobb om du har andra åsikter att ta reda på fakta. Det är så det fungerar, inte att andra kommer med uppgifter och du utan kunskaper ifrågasätter allt. Du har väl också ögon att se med, kan googla och tänka?
2014-04-15, 10:03
Medlem
Äntligen verkar Ukraina ha vaknat. Hoppas dem går hårt åt dem ryska terroristerna. Dem har hittills förlorat all trovärdighet när dem inte kunnat backa upp hoten.
2014-04-15, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Hittar inga andra priser på gas oavsett om det gäller länder ifrån den "semiryska permafrosten", Europa, Kina eller något annat land. Däremot var det delvis subventionerat pga flottbasen på Krim, (vilket är ointressant eftersom det numera inte är en del av Ukraina) och deras pipeline till Europa. Men, istället för att komma med påståenden om att jag ljuger utan att motbevisa mig med källor (som även du har uteslutit) känns lite, tramsigt. Jag erkänner att jag inte kan hitta några källor på mitt (eller ditt) påstående. Det gäller samtliga gaspriser som olika länder betalar.
Du sitter då antagligen på uppgifter som inte jag känner till. Så presentera gärna dina källor.

Det var du som kom med påståendet att Ukraina fått ett väldigt dåligt pris så då får du väl vederlägga det.
Titta på vad Ukraina har betalat innan höjningen och jämför det med världsmarknadspriset så förstår man att det varit ett fantastiskt pris.

Sök på vad Tyskland betalar tex osv.
2014-04-15, 10:14
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Kan du berätta mer om bilden?
Vad kommer bilden från?
Vem är fotografen.
När togs bilden?
Vilka är personerna på bilden "identitet?
Vem kan verifiera dina uppgifter?"
etc...
Thomas Theiner (noclador på twitter och wiki) italiensk jägarsoldat som har amerikanska militären som specialintresse. Geoff Pyatt. USA:s ambassadör i Ukraina har retweetat. Fast jag tyckte det såg ut som en rpg-27.
2014-04-15, 10:16
Medlem
Rebellerna fegar ur? Från en ukrainsk tidning:
11:13 Gunmen fled previously captured city police department in Kramatorsk - Ministry of Internal Affairs
2014-04-15, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoHeadedEagle
Rebellerna fegar ur? Från en ukrainsk tidning:
11:13 Gunmen fled previously captured city police department in Kramatorsk - Ministry of Internal Affairs

Väldigt dålig idé att stanna och slåss mot stridsfordon som infanterist. Det är bara självmord att tro att man kan åstadkomma något utan pansarvärnsvapen.
Senast redigerad av zebsun 2014-04-15 kl. 10:32.
2014-04-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Thomas Theiner (noclador på twitter och wiki) italiensk jägarsoldat som har amerikanska militären som specialintresse. Geoff Pyatt. USA:s ambassadör i Ukraina har retweetat. Fast jag tyckte det såg ut som en rpg-27.

Och han skriver på sin twitter om bilden:

"Russian soldiers walk around #Ukraine with RPG-30s. In production since 2013 & only for #Russia's Army! Shoot them! pic.twitter.com/dkeHOWINnN"

Känns som väldigt solitt material som han leverar???

En bild samt ett påstående, känns som mannen vet vad han talar om och är en mycket trovärdig källa! (sarkasm)
2014-04-15, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zebsun
Väldigt dålig idé att stanna och slåss mot stridsfordon som infanterist. Det är bara självmord att tro att man kan åstadkomma något utan pansarvärnsvapen.

Juntan tar makten med våld och terroriserar folket med ännu mer våld efter det. Inte konstigt att det bildas separatister.
2014-04-15, 10:34
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle40
Det var du som kom med påståendet att Ukraina fått ett väldigt dåligt pris så då får du väl vederlägga det.
Titta på vad Ukraina har betalat innan höjningen och jämför det med världsmarknadspriset så förstår man att det varit ett fantastiskt pris.

Sök på vad Tyskland betalar tex osv.
Som jag skrev ... Jag hittar inte några priser oavsett land, förutom Ukraina.
Mitt första inlägg gällde inte i första hand en jämförelse mot Europa. Anledningarna redovisade jag i mitt senaste inlägg. Utan vad övriga länder ifrån det forna SovjetUnionen fick och får betala.

Jag ska leta. Och återigen ... om ni hittar något inte jag hittar. Dela gärna med er.

PS! Jag beklagar detta OffTopic ämne.
2014-04-15, 10:38
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Ja, man upphör aldrig att förvånas över den dumma naiviteten bland vissa användare i den här tråden. De verkar lida av någon slag övertro till Rysslands uttalande.

Den här tråden är ett enda stort skämt. Vi har ett par användare som spottar ut inlägg på löpande band om "nazister", "folkmord" eller som lever i självförnekelse eller i en parallell värld där ryssarna är ett gäng missförstådda fredsaktivister som bara försöker försvara sig själva

Vilket jävla dårhus.
Ännu roligare blir det när man ser tillbaka hur många krig som Ryssland officiellt har startat eller deltagit i under bara de senaste 20 åren. Så mycket för en så kallad "fredlig nation".
2014-04-15, 10:43
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Och han skriver på sin twitter om bilden:

"Russian soldiers walk around #Ukraine with RPG-30s. In production since 2013 & only for #Russia's Army! Shoot them! pic.twitter.com/dkeHOWINnN"

Känns som väldigt solitt material som han leverar???

En bild samt ett påstående, känns som mannen vet vad han talar om och är en mycket trovärdig källa! (sarkasm)
Han dyker inte inte upp ordentligt förrän 1:e april men har redan 2600+ tweets. Bland hans förslag är att föra ut kontaminerat nukleärt material till alla olika delar av Ryssland för att sen detonera det. Ödelägga Belgorod-regionen i Ryssland (gränsar till Kharkiv-regionen i Ukraina) och fördriva eller döda befolkningen. Han tycker att Turtjynov är en förrädare som inte redan startat fullskaligt krig mot Ryssland. Riktigt go snubbe det där... Och naturligtvis ett sanningsvittne

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in