Citat:
Ursprungligen postat av
Calle40
Du hittar inte länkarna eftersom inga andra länder haft bättre gaspriser än Ukraina. BLR har under perioder också haft kraftigt subventionerade priser men aldrig bättre. Att Ukrainas priser har höjts beror ju på att de tidvis haft ett väldigt lågt pris.
Du skulle istället skrivit att Ukraina fick en väldigt bra rabatt jämfört med andra länder!
Hittar inga andra priser på gas oavsett om det gäller länder ifrån den "semiryska permafrosten", Europa, Kina eller något annat land. Däremot var det delvis subventionerat pga flottbasen på Krim, (vilket är ointressant eftersom det numera inte är en del av Ukraina) och deras pipeline till Europa. Men, istället för att komma med påståenden om att jag ljuger utan att motbevisa mig med källor (som även du har uteslutit) känns lite, tramsigt. Jag erkänner att jag inte kan hitta några källor på mitt (eller ditt) påstående. Det gäller samtliga gaspriser som olika länder betalar.
Du sitter då antagligen på uppgifter som inte jag känner till. Så presentera gärna dina källor.