Citat:
Fast nu skulle ju arbete på de statliga bordellerna gälla enligt svenska regler för egna företagare med sociala avgifter och skatt samt då självfallet ge en så hög lön så att det går att leva på istället för att arbeta inom exempelvis hemtjänsten.
Någonstans mellan 50 000 - 60 000 kr borde vara rimligt att dra in för att det skall ge en godtagbar nettoinkomst vilket innebär att dessa tjänster skulle bli tämligen dyra, studiebidraget skulle inte räcka och jag är tveksam till att föräldrarna betalar..
Någonstans mellan 50 000 - 60 000 kr borde vara rimligt att dra in för att det skall ge en godtagbar nettoinkomst vilket innebär att dessa tjänster skulle bli tämligen dyra, studiebidraget skulle inte räcka och jag är tveksam till att föräldrarna betalar..
Ser man till priserna i Tyskland som är ett jämförbart land så skulle priset helt klart gå ned drastiskt om prostitution gjordes lagligt i Sverige. Tillgång och efterfrågan styr. Tillgången skulle omedelbart öka ordentligt varvid priserna kommer att sjunka markant.
Citat:
Politikerna är valda att representera folket. Om en politiker hamnar i blåsväder eller får sparken p g a att de uttrycker kritik mot dagens svenska invandringspolitik så beror det på att de flesta är för den politik som kritiseras och inte vill representeras av politiker som är emot. Naturligtvis.
Nej, det finns många exempel där politikerna för en helt annan politik än vad folkmajoriteten vill. Ett annat ex. är som tidigare skrivet alkoholpolitiken.
Detsamma med invandringspolitiken. Undersökningar har visat att en majoritet av Sveriges väljare anser att SD har den bästa invandringspolitiken.
Försvaret ett annat. En klar majoritet av folket vill ha ett starkt försvar. Tvärt emot det så har de styrande lagt ned det.
Edit:
Citat:
Domarna fortsätter att vara galna. Vi får inte bättre domar bara för att man börjar kalla saker för vad de inte är. Varför jag vänder mig emot det är för att som jag skrev tidigare begreppet urvattnas. Ett allvarligt brott riskerar att bagatelliseras då man kan påstå att "det var ju inte en riktig våldtäkt".
Senast redigerad av ganglere2 2014-04-14 kl. 15:45.
Senast redigerad av ganglere2 2014-04-14 kl. 15:45.
4,5 miljoner män...blir liiiite påfrestande du.