2014-04-14, 15:42
  #1009
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Fast nu skulle ju arbete på de statliga bordellerna gälla enligt svenska regler för egna företagare med sociala avgifter och skatt samt då självfallet ge en så hög lön så att det går att leva på istället för att arbeta inom exempelvis hemtjänsten.
Någonstans mellan 50 000 - 60 000 kr borde vara rimligt att dra in för att det skall ge en godtagbar nettoinkomst vilket innebär att dessa tjänster skulle bli tämligen dyra, studiebidraget skulle inte räcka och jag är tveksam till att föräldrarna betalar..

Ser man till priserna i Tyskland som är ett jämförbart land så skulle priset helt klart gå ned drastiskt om prostitution gjordes lagligt i Sverige. Tillgång och efterfrågan styr. Tillgången skulle omedelbart öka ordentligt varvid priserna kommer att sjunka markant.

Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Politikerna är valda att representera folket. Om en politiker hamnar i blåsväder eller får sparken p g a att de uttrycker kritik mot dagens svenska invandringspolitik så beror det på att de flesta är för den politik som kritiseras och inte vill representeras av politiker som är emot. Naturligtvis.

Nej, det finns många exempel där politikerna för en helt annan politik än vad folkmajoriteten vill. Ett annat ex. är som tidigare skrivet alkoholpolitiken.
Detsamma med invandringspolitiken. Undersökningar har visat att en majoritet av Sveriges väljare anser att SD har den bästa invandringspolitiken.
Försvaret ett annat. En klar majoritet av folket vill ha ett starkt försvar. Tvärt emot det så har de styrande lagt ned det.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag förstod det - och det du inte tycks ha en aning om är att dessa ändringar har tillkommit på grund av allmänhetens protester mot galna domar - inte påtvingats folket i strid mot deras vilja..

Domarna fortsätter att vara galna. Vi får inte bättre domar bara för att man börjar kalla saker för vad de inte är. Varför jag vänder mig emot det är för att som jag skrev tidigare begreppet urvattnas. Ett allvarligt brott riskerar att bagatelliseras då man kan påstå att "det var ju inte en riktig våldtäkt".
__________________
Senast redigerad av ganglere2 2014-04-14 kl. 15:45.
Citera
2014-04-14, 15:49
  #1010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ser man till priserna i Tyskland som är ett jämförbart land så skulle priset helt klart gå ned drastiskt om prostitution gjordes lagligt i Sverige. Tillgång och efterfrågan styr. Tillgången skulle omedelbart öka ordentligt varvid priserna kommer att sjunka markant.



Nej, det finns många exempel där politikerna för en helt annan politik än vad folkmajoriteten vill. Ett annat ex. är som tidigare skrivet alkoholpolitiken.
Detsamma med invandringspolitiken. Undersökningar har visat att en majoritet av Sveriges väljare anser att SD har den bästa invandringspolitiken.
Försvaret ett annat. En klar majoritet av folket vill ha ett starkt försvar. Tvärt emot det så har de styrande lagt ned det.

Är det inte så att 85% av de som arbetar på bordeller i Tyskland är gästarbetare?
I Sverige måste självfallet samma regler gälla för alla företagare med sociala avgifter och skatter.
För det är väl inte tänkt att det ska komma hit gästarbetare som jobbar någon månad på svenska statliga bordeller och inte betalar in skatter?
Ska det fungera ungefär som bärplockarna som inte klarar av att försörja sig på arbetet?
Citera
2014-04-14, 16:05
  #1011
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ser man till priserna i Tyskland som är ett jämförbart land så skulle priset helt klart gå ned drastiskt om prostitution gjordes lagligt i Sverige. Tillgång och efterfrågan styr. Tillgången skulle omedelbart öka ordentligt varvid priserna kommer att sjunka markant.
Prostitution ÄR lagligt i Sverige. Och nej, det var inte så billigt innan sexköp kriminaliserades heller ...
Varför tror du tillgången skulle öka om inga pengar finns att tjäna? Hoppas du traffickingen då eller?



Citat:
Nej, det finns många exempel där politikerna för en helt annan politik än vad folkmajoriteten vill. Ett annat ex. är som tidigare skrivet alkoholpolitiken.
Detsamma med invandringspolitiken. Undersökningar har visat att en majoritet av Sveriges väljare anser att SD har den bästa invandringspolitiken.
Försvaret ett annat. En klar majoritet av folket vill ha ett starkt försvar. Tvärt emot det så har de styrande lagt ned det.
Du får gärna visa belägg för de där majoritetsrösterna du hela tiden hävdar - för det tycks mest vara dina egna åsikter du lägger fram.

72 procent av svenskarna vill behålla Systembolagets monopol på försäljning av starköl, vin och sprit, visar en undersökning gjord av TNS Sifo.
http://www.dn.se/ekonomi/systembolagets-forsaljning-okade/


Frågorna, som besvarades av 1.000 personer, var:

Tycker du att Sverige tagit emot invandrare i alltför stor omfattning eller har det skett i ungefär lagom omfattning eller borde vi ha tagit emot fler?

2013:
Alltför stor omfattning: 37 procent
Lagom omfattning: 48 procent
Borde tagit emot fler: 9 procent
Vet ej: 6 procent

http://www.svt.se/nyheter/sverige/sifo-svenskarna-allt-positivare-till-invandring


Nästan hälften (42%) svarade att försvaret ska förstärkas.
26% svarade att försvaret ska vara som det är.
12% ville minska försvaret.
Övriga 20% svarade att de inte vet.

Bland männen har drygt hälften, 51 procent, svarat att de vill ha ett starkare försvar. Men bland kvinnorna är stödet svagare, bara 33%, alltså var tredje kvinna vill förstärka.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/opinion-svenskarna-vill-starka-forsvaret

Citat:
Edit:


Domarna fortsätter att vara galna. Vi får inte bättre domar bara för att man börjar kalla saker för vad de inte är. Varför jag vänder mig emot det är för att som jag skrev tidigare begreppet urvattnas. Ett allvarligt brott riskerar att bagatelliseras då man kan påstå att "det var ju inte en riktig våldtäkt".
Fast folk i allmänhet anser att det är riktig våldtäkt att ge sig på människor som inte vill ...
__________________
Senast redigerad av micro113 2014-04-14 kl. 16:08.
Citera
2014-04-14, 16:09
  #1012
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Är det inte så att 85% av de som arbetar på bordeller i Tyskland är gästarbetare?
I Sverige måste självfallet samma regler gälla för alla företagare med sociala avgifter och skatter.
För det är väl inte tänkt att det ska komma hit gästarbetare som jobbar någon månad på svenska statliga bordeller och inte betalar in skatter?
Ska det fungera ungefär som bärplockarna som inte klarar av att försörja sig på arbetet?

Ja, vanliga arbetsmarknadslagar bör naturligtvis gälla.

Jag är emot att släppa in bärplockare som plockar för struntsummor, gör att bäruppköparna och bärföretagen tjänar pengar och svenskar inte vill plocka p.g.a. att de får mindre för bären än vad man fick för 20 år sedan.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Prostitution ÄR lagligt i Sverige. Och nej, det var inte så billigt innan sexköp kriminaliserades heller ...
Varför tror du tillgången skulle öka om inga pengar finns att tjäna? Hoppas du traffickingen då eller?

Att den ena sidan är kriminaliserad räcker givetvis för att hela branschen ska dyka ned under ytan.

Var har jag sagt att det inte finns några pengar att tjäna? Finns massor med tjejer i världen som tjänar mycket mer på sexarbete än vad de hade kunnat tjäna på något annat.

Blanda inte in trafficking. Det är som att tala om bilstölder när man diskuterar trafiksituationen i en stad.

Citat:
Du får gärna visa belägg för de där majoritetsrösterna du hela tiden hävdar - för det tycks mest vara dina egna åsikter du lägger fram.

72 procent av svenskarna vill behålla Systembolagets monopol på försäljning av starköl, vin och sprit, visar en undersökning gjord av TNS Sifo.
http://www.dn.se/ekonomi/systembolagets-forsaljning-okade/


Frågorna, som besvarades av 1.000 personer, var:

Tycker du att Sverige tagit emot invandrare i alltför stor omfattning eller har det skett i ungefär lagom omfattning eller borde vi ha tagit emot fler?

2013:
Alltför stor omfattning: 37 procent
Lagom omfattning: 48 procent
Borde tagit emot fler: 9 procent
Vet ej: 6 procent

http://www.svt.se/nyheter/sverige/sifo-svenskarna-allt-positivare-till-invandring


Nästan hälften (42%) svarade att försvaret ska förstärkas.
26% svarade att försvaret ska vara som det är.
12% ville minska försvaret.
Övriga 20% svarade att de inte vet.

Bland männen har drygt hälften, 51 procent, svarat att de vill ha ett starkare försvar. Men bland kvinnorna är stödet svagare, bara 33%, alltså var tredje kvinna vill förstärka.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/opinion-svenskarna-vill-starka-forsvaret


Fast folk i allmänhet anser att det är riktig våldtäkt att ge sig på människor som inte vill ...

Igen. Man kan i dagens Sverige dömas för våldtäkt ex.vis om tjejen är under 15 år. En tonårskille som har sex med sin egen tjej kan alltså dömas för våldtäkt även om hon ville.
__________________
Senast redigerad av ganglere2 2014-04-14 kl. 16:17.
Citera
2014-04-14, 16:15
  #1013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, vanliga arbetsmarknadslagar bör naturligtvis gälla.

Jag är emot att släppa in bärplockare som plockar för struntsummor, gör att bäruppköparna och bärföretagen tjänar pengar och svenskar inte vill plocka p.g.a. att de får mindre för bären än vad man fick för 20 år sedan.

Du är alltså för att man får ta jobb som prostituerad innan socialbidrag och a-kassa kommer på tal?
Citera
2014-04-14, 16:18
  #1014
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Du är alltså för att man får ta jobb som prostituerad innan socialbidrag och a-kassa kommer på tal?

Har ingen direkt uppfattning om det. Massor med människor tvingas ta arbeten som de helst inte hade velat ha. Många vill nog egentligen inte alls arbeta öht.
Citera
2014-04-14, 16:20
  #1015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, vanliga arbetsmarknadslagar bör naturligtvis gälla.

Jag är emot att släppa in bärplockare som plockar för struntsummor, gör att bäruppköparna och bärföretagen tjänar pengar och svenskar inte vill plocka p.g.a. att de får mindre för bären än vad man fick för 20 år sedan.

Edit:


Att den ena sidan är kriminaliserad räcker givetvis för att hela branschen ska dyka ned under ytan.

Var har jag sagt att det inte finns några pengar att tjäna? Finns massor med tjejer i världen som tjänar mycket mer på sexarbete än vad de hade kunnat tjäna på något annat.

Blanda inte in trafficking. Det är som att tala om bilstölder när man diskuterar trafiksituationen i en stad.



Igen. Man kan i dagens Sverige dömas för våldtäkt ex.vis om tjejen är under 15 år. En tonårskille som har sex med sin egen tjej kan alltså dömas för våldtäkt även om hon ville.


Då kommer det ju självfallet inte bli några låga priser om det ska vara gällande regler för moms, sociala kostnader, skatt, försäkring osv.

En tonårskille som är nära i ålder med flickvän som är under 15 år döms inte för våldtäkt, nära ålder är ett par år.
Citera
2014-04-14, 16:24
  #1016
Medlem
Alla kvinnor som är rädda för sexuell konkurrens, vill inte ha friheten kvar i samhället.
De har inga argument. Det är rädslan som talar. Märks ju tydligt i den här tråden.
De här osäkra tjejerna tycker naturligtvis att det vore allra bäst om man kunde tvinga alla män att enbart välja just dem.

Vill du ha sex, måste du göra det med mig. Annars måste du använda högern eller en vattenmelon.
Man kan ju undra vilka det är som är de desperata här...
Citera
2014-04-14, 16:24
  #1017
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Då kommer det ju självfallet inte bli några låga priser om det ska vara gällande regler för moms, sociala kostnader, skatt, försäkring osv.

Jag ser på Tyskland som exempel. Priserna där är mycket lägre än i Sverige. Detsamma borde då ske också här.

Citat:
En tonårskille som är nära i ålder med flickvän som är under 15 år döms inte för våldtäkt, nära ålder är ett par år.

Jag har inget skrivit om "nära ålder". Faktum kvarstår, en person kan dömas för våldtäkt utan att ha våldtagit någon.
Citera
2014-04-14, 16:29
  #1018
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Alla kvinnor som är rädda för sexuell konkurrens, vill inte ha friheten kvar i samhället.
De har inga argument. Det är rädslan som talar. Märks ju tydligt i den här tråden.
De här osäkra tjejerna tycker naturligtvis att det vore allra bäst om man kunde tvinga alla män att enbart välja just dem.

Vill du ha sex, måste du göra det med mig. Annars måste du använda högern eller en vattenmelon.
Man kan ju undra vilka det är som är de desperata här...
Fast det är ju män som är rädda för konkurrens och därför vill köpa sig bort från den .. Hur kan du få det till att ligga hos kvinnorna?
Citera
2014-04-14, 16:32
  #1019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag ser på Tyskland som exempel. Priserna där är mycket lägre än i Sverige. Detsamma borde då ske också här.



Jag har inget skrivit om "nära ålder". Faktum kvarstår, en person kan dömas för våldtäkt utan att ha våldtagit någon.


Är gästarbetarna som arbetar som prostituerade i Tyskland egna företagare som betalar de avgifter som andra företagare betalar?

Det är väl svenska kvinnor och män som ska arbete på de statliga bordellerna i Sverige och betala samma avgifter till staten som andra företagare som säljer tjänster eller ska det vara någon form av undantag för dessa företagare?
Om det ska vara undantag och lägre avgifter så borde det rimligtvis komma andra företagare till Sverige som tex. tandläkare, läkare och sälja sina tjänster som egen företagare till betydligt lägre priser.
Citera
2014-04-14, 16:33
  #1020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Alla kvinnor som är rädda för sexuell konkurrens, vill inte ha friheten kvar i samhället.
De har inga argument. Det är rädslan som talar. Märks ju tydligt i den här tråden.
De här osäkra tjejerna tycker naturligtvis att det vore allra bäst om man kunde tvinga alla män att enbart välja just dem.

Vill du ha sex, måste du göra det med mig. Annars måste du använda högern eller en vattenmelon.
Man kan ju undra vilka det är som är de desperata här...

Vilka är mest rädda för sexuell konkurrens? De som känner sig tvugna att köpa sex eller de som tycker man ska just konkurrera naturligt dvs ha sex på frivillig bas och av lust?

På vilket sätt skulle det innebära för en kvinna som får igenom att statliga bordeller inte ska existerar att alla män därför är tvingade att välja just henne? 4,5 miljoner män...blir liiiite påfrestande du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in