2014-04-13, 12:09
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Jag skulle satsa på 3 eller 37.

Jag var inne på färg 37, kan någon annan "confirma" eller har du egna erfarenheter?
Citera
2014-04-13, 12:41
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Créme 1925, vilken färg till tanfärgade skor?

3, utan tvekan. Känns som den här diskussionen har förkommit förut och blev alldeles för lång den gången. Sök i tråden.
Citera
2014-04-13, 12:44
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorkanz
Är det någon här som har någon sko från EG på 606 lästen? funderar nämligen på ett par Dover på 606 lästen men har inte provat den så är lite osäker. Har tidigare provat 888 med F-vidd som sitter väldigt bra, 82 och 202 sitter mindre bra.

Jag har skor och kängor på båda lästerna. Som vanligt tycker jag du ska testa innan du köper - SkoAB har väl Dover i doak på just 606 inne just nu tex (men kanske inte i din storlek?). Vad är det du vill veta, närmare bestämt?

Almänt kan jag säga att 606 har en rymligare tåbox, högre insteg och större häl än 888. Men jag är kanske inte bäst person att fråga, eftersom mina fötter är rätt smala och har låg volym pga plattfot...
Citera
2014-04-13, 13:18
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Jag var inne på färg 37, kan någon annan "confirma" eller har du egna erfarenheter?
Har ingen egen erfarenhet tyvärr.

Men det är ju inget som hindrar dig att blanda lite.
Citera
2014-04-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Jag har skor och kängor på båda lästerna. Som vanligt tycker jag du ska testa innan du köper - SkoAB har väl Dover i doak på just 606 inne just nu tex (men kanske inte i din storlek?). Vad är det du vill veta, närmare bestämt?

Almänt kan jag säga att 606 har en rymligare tåbox, högre insteg och större häl än 888. Men jag är kanske inte bäst person att fråga, eftersom mina fötter är rätt smala och har låg volym pga plattfot...

Jo det skulle ju vara ultimat att prova, precis som du säger så har dom inte min storlek inne och leveransen på Doversen är försenade och dom vet ej när den kommer.
Kör du samma vidd och storlek på båda lästerna?
Citera
2014-04-13, 15:39
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Créme 1925, vilken färg till tanfärgade skor?

Jag valde nr 10 som är cognac, det blev trevligt.
Citera
2014-04-13, 15:41
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorkanz
Jo det skulle ju vara ultimat att prova, precis som du säger så har dom inte min storlek inne och leveransen på Doversen är försenade och dom vet ej när den kommer.
Kör du samma vidd och storlek på båda lästerna?

Samma storlek och vidd, ja. Men jag hade nog kunnat gå ned till D-vidd på 606, vilket jag iofs kan på 888 också. Men jag hade "lättare" kunnat göra det på 606, om du förstår vad jag menar.
Citera
2014-04-14, 06:08
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Tack för responsen!
Citera
2014-04-14, 11:10
Medlem
Wedgies avatar
Satans SF! Ligger nu ute och väntar på tre stycken grupp MTOs, som dessutom alla är i mocka. Det går utför (eller uppför, beror på hur man ser på det).
Citera
2014-04-14, 12:42
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Satans SF! Ligger nu ute och väntar på tre stycken grupp MTOs, som dessutom alla är i mocka. Det går utför (eller uppför, beror på hur man ser på det).

Hehe, ja det forumet är livsfarligt för plånboken.
Kul med GMTO:er! Vilka är det du satsat på? Bilder?
Citera
2014-04-14, 13:17
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Hehe, ja det forumet är livsfarligt för plånboken.
Kul med GMTO:er! Vilka är det du satsat på? Bilder?

Onekligen! Manolo-skon, sen två från Gentlemans Footwear varav en chukka i tobacco suede (tror jag, samma som i manolo-skon i alla fall) och en loafer i grå mocka. Båda på Rain-lästen.
Citera
2014-04-14, 13:50
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Onekligen! Manolo-skon, sen två från Gentlemans Footwear varav en chukka i tobacco suede (tror jag, samma som i manolo-skon i alla fall) och en loafer i grå mocka. Båda på Rain-lästen.

Nice!

Hmm, Gentlemans Footwear har jag aldrig hört talas om. Surfade in på deras sida och såg att de ligger i San Diego. Hur kom du in på dem? Hur verkar de vara att göra med? Vad finns det för fördelar med att gå via dem än, säg, SkoAB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in