Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Jag är helt övertygad nu - en säng har försvunnit och den har försvunnit på ett annat sätt än vad pappan påstår. Det finns ingen som helst annan rimlig förklaring.
Därmed ljuger inte bara Kristoffer i frågan - även pappa Jonny ljuger. Frågan är bara vilken roll sängen har spelat i hela historian. ATT den har spelat någon form av roll, DET är jag säker på.
Hur man kan dra rimliga slutsatser, att Pappa Jonny måste ljuga, angående en säng som nästan var och en person i FUPen har olika skildringar om. Ingen av sängvittnena kan heller direkt ge en omedelbar redogörelse angående tid eller datum när man varit in i KJ:s sovrum.
Patrik: en fyrkantig säng med madrasser i.
Robin Å: en säng
Robin K: två sängar
Alexander: en säng höj- och sänkbar.
Andreas: dubbelsäng 2 gånger 90 utan gavlar med ben
Bosse: en enkel säng+en extra madrass med tjockare sängbotten
Ida:två enkelsängar
Rasmus: fjärrdriven enkelsäng
Daniel:två sängar varav en var från mormor som KJ skurit sönder för att sy en väska till
sina softair gun.
Jonny:fixade en ny säng från farfar p g a att hunden kissat/bajsat ner hela lägenheten.
Sofie: dubbelsäng
Mika: en större säng, kan ha varit en dubbelsäng
Oscar: e stor säng eller två ihopslagna sängar.
Åklagarna kunde inte spinna vidare desto mera på "sängspåret" och jag förstår dom. Det är helt omöjligt att hitta ett hållbart indicium angående sängen i denna FUP.
Man kan försöka med att säga att två sängar blev till en säng för att den ena försvunna sängen på ett eller annat sätt har med mordet att göra men åklagarna avstod, det gjorde dom klokt i.
"Sängspåret" för dig verkar ha blivit personligt, ifall jag minns rätt kontaktade du väl åklagarna
och lanserade dina tankar angående detta, resultatet blev väl endast en tidningsartikel,
och helt ärligt kan man inte förvänta sig mera heller ifall man ser nyktert på saken.
Jag tror inte du ser nyktert på detta och jag tror också att du själv vet om att du inte kan
vara direkt objektiv vad gäller "sängspåret", vad man kan dra för slutsatser av detta är att
objektivitetsprincipen inte kan vara det enklaste för åklagarna.
Nu avslutar jag mitt inlägg med ett klokt inlägg i tråden som passar in både lite här och där:
Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Att man är övertygad om att något är rätt eller fel säger inte i sig själv någonting om ifall det är rätt eller fel. Man kan ha svalt det som presenterats från "officiellt" håll utan att göra någon källkritisk analys. Man kan ha svalt det som presenterats från "alternativt" håll utan att göra någon källkritisk analys. Man kan ha försökt analysera faktamaterialet, men misslyckats att dra korrekta slutsatser av det. Man kan vara påverkad av känslomässig bias som förvrider ens omdöme hit eller dit.