2014-04-14, 06:52
  #2437
Medlem
Hegernatarens avatar
Tidsfristen löper ut 08.00 svensk tid. Så det är en timme kvar.
2014-04-14, 06:52
  #2438
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangew
Hörde jag rätt på nyheterna i morse? Har Turchynov sagt att Ryssland förklarat krig?
Tydligen ska han sätta in soldater i den östra delen av landet för att motverka(?) ryska soldater?

Missuppfattade jag inslaget, eller är detta början på ett "krig"?

Ryssland har inte förklarat krig, men Turchynov har gett befrielsekämparna ett nytt ultimatum. Om de inte lyder skall han låta armén gå in i de befriade områdena i Östukraina.

Det råder dock stora tveksamheter om han får med sig armén då den hittills varit kallsinnig att genomföra folkmord. Troligare är att han får med sig galningarna i Right Sector och likasinnade.
2014-04-14, 07:04
  #2439
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Här är ännu fler lögner som Ryssland sprider. Det handlar uppenbart om fejkade människorättsbrott i Ukraina. Lägg den till listan:

http://orientalreview.org/2014/04/09/a-press-kit-on-human-rights-in-ukraine/

Tyvärr, du har straffat ut Dig med alla lögner, ingen lyssnar på ditt skräp längre, än mindre klickar på dina konstiga länkar. Vi vet redan att de mänskliga rättigheterna i Ryssland är icke existerande och att Putin för en sinnessjuk imperialistisk politik som hans slavar och Ukraina lider för, när ska ryska folket lyckas bli fria och få sina mänskliga rättigheter? Ukraina är ett under av frihet i jämförelse, inte konstigt att ryssar flyr orättvisorna i Ryssland och bland annat landar i Ukraina.
2014-04-14, 08:01
  #2440
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Han stod på folkets sida. Han framhöll försoning och dialog, så som alla fredsvänner gör.

Försoning och dialog? Varför har ryssarna samlat ihop en 50 000 man stark stridsberedd armé utanför Ukrainas gränser om de tror på försoning och dialog?
2014-04-14, 08:07
  #2441
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Ryssarna har inget intresse av att gå in om inte läget kräver det. Ryssland ser hellre federalism, men det accepterar inte blodbad.

Det var skyddandet av civilbefolkningen som mandatet gällde, det som Putin fick av Duman för många veckor sedan.

Putin brukar hålla sitt ord.

Så Putin har mandat att skydda ryssar mot Ukrainare inne i Ukraina De män som med våld tagit över vissa Polisstationer verkar ha många likheter med de "hemliga" soldater som tog över Krim utan beteckningar. Tror du inte att de är ryska spetznas?
2014-04-14, 08:47
  #2442
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Så Putin har mandat att skydda ryssar mot Ukrainare inne i Ukraina De män som med våld tagit över vissa Polisstationer verkar ha många likheter med de "hemliga" soldater som tog över Krim utan beteckningar. Tror du inte att de är ryska spetznas?

Att det skulle finnas "hemliga" soldater är västpropaganda. Svt lyckades inte bevisa det i sina reportage i går eller de senaste dagarna. Snarare var det veteraner från Ukrainska armén men givetvis är de från den rysktalande delen av befolkningen. Att de masker sig är naturligt eftersom de gör uppror begår brott och inte vet hur det hela slutar.

Skulle ryssarna vara där redan tror jag inte Ukraina vågar skicka armén mot dem. Nu är risken lite mindre för krig med Ryssland, men större för inbördeskrig. De kan inte vinna ett inbördeskrig heller men det kan bli som F.d Joguslavien d.v.s. en humanitär katastrof.
Vems fel det är vet vi Calle Bildts, EU ministrarnas, Obamas och Nato Rasmussens i nämnd skuldbörde ordning.
2014-04-14, 08:51
  #2443
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Försoning och dialog? Varför har ryssarna samlat ihop en 50 000 man stark stridsberedd armé utanför Ukrainas gränser om de tror på försoning och dialog?
Därför att Ryssland självklart är provocerade av statskuppen i Ukraina och EUs/USAs stöd till fascister. Vad tror du svenska regeringen skulle göra om det genomfördes en statskupp i Norge?
Det är givet att Ryssland höjer beredskapen, USA och EU provocerar ju fram ett krig.
2014-04-14, 08:51
  #2444
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Att det skulle finnas "hemliga" soldater är västpropaganda. Svt lyckades inte bevisa det i sina reportage i går eller de senaste dagarna. Snarare var det veteraner från Ukrainska armén men givetvis är de från den rysktalande delen av befolkningen. Att de masker sig är naturligt eftersom de gör uppror begår brott och inte vet hur det hela slutar.

Skulle ryssarna vara där redan tror jag inte Ukraina vågar skicka armén mot dem. Nu är risken lite mindre för krig med Ryssland, men större för inbördeskrig. De kan inte vinna ett inbördeskrig heller men det kan bli som F.d Joguslavien d.v.s. en humanitär katastrof.
Vems fel det är vet vi Calle Bildts, EU ministrarnas, Obamas och Nato Rasmussens i nämnd skuldbörde ordning.
Vad är det för svammel ? Ryssland har agenter inne i Ukraina eller tror du Putler sitter hemma och oroar sig över utvecklingen?
Han vill bryta sönder Ukraina och det här är metoden.
Varför sitter du och svamlar om att det är västs fel?
Den som bär skulden är Putler.
Det väst möjligen gör sig skyldig till är att man inte skickar trupp till Ukraina.
2014-04-14, 09:04
  #2445
Medlem
stevenstillss avatar
Utifrån bilder som publicerats på aktivisterna som upprättar vägspärrar och ockuperar polisstationer så verkar det vara en brokig skara. Vissa verkar vara bättre utrustade än andra. Men det är nog för det mesta lokala ryss-aktivister. Påfallande många verkar vara äldre. Som haft vapen och uniformer i källaren, typ. Frågan är hur pass uthålliga de är? En packe smörgåsar att leva på? Men de har automatvapen. Inget som någon polisstyrka kan rå på. Det är logiskt att ukrainska armén måste lösa situationen. Någon kraftigt beväpnad polis, eller bepansrade inrikestrupper verkar inte finnas i Ukraina. I alla fall inte ännu.

Det verkar som om ryssarna överraskats av att Ukraina snabbt kastat in armén. De hårda orden tyder på det. En missräkning? Själva har man nog bestämt sig för att ligga lågt efter Krim. Och inte gå in i Ukraina. Priset internationellt och ekonomiskt blir för högt. Nu kan ryssarna bara se på. Det smärtar säkert. Därför de hårda orden.
2014-04-14, 09:11
  #2446
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad är det för svammel ? Ryssland har agenter inne i Ukraina eller tror du Putler sitter hemma och oroar sig över utvecklingen?
Han vill bryta sönder Ukraina och det här är metoden.
Varför sitter du och svamlar om att det är västs fel?
Den som bär skulden är Putler.
Det väst möjligen gör sig skyldig till är att man inte skickar trupp till Ukraina.

Putler vad är det för svamel? Agenter vad är det för svamel?

Ukraina bryter sönder sig självt. En tveksam nationell bildning som rest av Sovjetunionens fall håller inte ihop. Misskött utfattigt, folket i de västra delarna längtar till EU undan fattigdomen och de försöker tvinga dem i öst som inte vill.
Väst har hela tiden ställt i utsikt att de ska få komma in i värmen i Eu gemenskapen. Calle Bild har varit extrem aktiv i detta mullvadarbete. Men Eu som redan har enorma skulder kan inte betala det utfattiga Ukrainas skulder.

I stället försöker man få Ryssland att efterskänka gasskulderna och förlänga rabatterna. Varför ska de göra det för ett land som försöker tvinga in miljoner etniska ryssar i en idiotisk union som har Ryssland som sin främsta fiende.

På senare tid har katastrofen Calle Bild talat om Ukrainas slösaktiga energipolitik det borde han tänkt på för länge sedan.
Att en del slukat EU och globalisternas propaganda med hull och hår vittnar inte om någon större intelligens.
2014-04-14, 09:14
  #2447
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Utifrån bilder som publicerats på aktivisterna som upprättar vägspärrar och ockuperar polisstationer så verkar det vara en brokig skara. Vissa verkar vara bättre utrustade än andra. Men det är nog för det mesta lokala ryss-aktivister. Påfallande många verkar vara äldre. Som haft vapen och uniformer i källaren, typ. Frågan är hur pass uthålliga de är? En packe smörgåsar att leva på? Men de har automatvapen. Inget som någon polisstyrka kan rå på. Det är logiskt att ukrainska armén måste lösa situationen. Någon kraftigt beväpnad polis, eller bepansrade inrikestrupper verkar inte finnas i Ukraina. I alla fall inte ännu.

Det verkar som om ryssarna överraskats av att Ukraina snabbt kastat in armén. De hårda orden tyder på det. En missräkning? Själva har man nog bestämt sig för att ligga lågt efter Krim. Och inte gå in i Ukraina. Priset internationellt och ekonomiskt blir för högt. Nu kan ryssarna bara se på. Det smärtar säkert. Därför de hårda orden.

Det första kan stämma för de som sätter upp vägspärrar, det lär inte de ljusskygga ockupanterNa våga. Jag tror inte ryssarna kommer stå inaktiva vid gränsen. De väntar på Anledningen att gå in, om de inte får den snart så kommer de skapa den med ett terrordåd som de ska skylla på Ukrainas försvarare.
2014-04-14, 09:21
  #2448
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Utifrån bilder som publicerats på aktivisterna som upprättar vägspärrar och ockuperar polisstationer så verkar det vara en brokig skara. Vissa verkar vara bättre utrustade än andra. Men det är nog för det mesta lokala ryss-aktivister. Påfallande många verkar vara äldre. Som haft vapen och uniformer i källaren, typ. Frågan är hur pass uthålliga de är? En packe smörgåsar att leva på? Men de har automatvapen. Inget som någon polisstyrka kan rå på. Det är logiskt att ukrainska armén måste lösa situationen. Någon kraftigt beväpnad polis, eller bepansrade inrikestrupper verkar inte finnas i Ukraina. I alla fall inte ännu.

Det verkar som om ryssarna överraskats av att Ukraina snabbt kastat in armén. De hårda orden tyder på det. En missräkning? Själva har man nog bestämt sig för att ligga lågt efter Krim. Och inte gå in i Ukraina. Priset internationellt och ekonomiskt blir för högt. Nu kan ryssarna bara se på. Det smärtar säkert. Därför de hårda orden.


Som du skriver mest äldre veteraner men matpaket och en automatkarbin. Tror inte Ryssland vill ha en väpnad konflikt i de Östra delarna. Det går inte att jämföra med Krim där de var säkra på att ha en folkmajoritet för att ta över. Även en historisk rätt då Krim inte ingått i Ukraina före Chrusjtjofs manöver på tidigt 50-tal.

Folkets majoritet i Östra Ukraina de vill nog främst ha mer självständighet från Kiev som de tycker styrs av galningar och rysshatare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in