2014-04-13, 16:25
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Kreationism är uppfattningen att världen och allt levande helt eller delvis har kommit till genom gudomligt ingripande eller på övernaturlig väg..
Med din definition är även Dawkins kreationist.
Citat:
porrskådisnamn
Senast redigerad av menpalla 2014-04-13 kl. 16:29.
Citera
2014-04-13, 16:25
Medlem
bwahahahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
Ibland passar det tydligen att hänvisa till "kreationistsidor" sidor. När det passar dig.
Eftersom du klippte bort resten av mitt inlägg så antar jag att du håller med mig och att du hade fel.
Citera
2014-04-13, 16:30
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bwahahaha
Eftersom du klippte bort resten av mitt inlägg så antar jag att du håller med mig och att du hade fel.
Du får anta precis vad du vill om det handlar om mumintrollen eller molekyler som blir människor. Jag kommer skratta lika högt åt dig i alla fall.
Citera
2014-04-13, 16:33
Medlem
bwahahahas avatar
Citat:
Du får anta precis vad du vill om det handlar om mumintrollen eller molekyler som blir människor. Jag kommer skratta lika högt åt dig i alla fall.
Du hade alltså fel. Bra.
Citera
2014-04-13, 16:37
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Med din definition är även Dawkins kreationist.

Nej, varför tror du det?

Hur vore det om du svarade på frågan om Behe?
Citera
2014-04-13, 16:44
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Nej, varför tror du det?
se klippet
Citat:
Hur vore det om du svarade på frågan om Behe?
hur vore det om du svarade på detta och läser hela länken jag hänvisade till istället för att börja larva dig?
(FB) Den enda tråden om kreationistisk evolutionskritik och intelligent design(/Mod.)
Citera
2014-04-13, 16:58
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
se klippet

hur vore det om du svarade på detta och läser hela länken jag hänvisade till istället för att börja larva dig?
(FB) Den enda tråden om kreationistisk evolutionskritik och intelligent design(/Mod.)

Jag har sett hela den plågsamt oärliga filmen, tack så mycket. Dawkins säger såklart inget om övernaturliga eller gudomliga varelser. Har du problem att förstå vad som sägs i en video eller ljudupptagning? Varför förväntar du dig att jag ska svara på frågor som inte ens ställts till mig innan du svarar på frågor jag ställer till dig? Ironiskt att just du talar om att larva sig.
Citera
2014-04-14, 01:31
Medlem
stebe2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Tack för ett lite överraskande svar. Sedan får jag be om ursäkt, jag såg att du faktiskt angav andelar i ditt förra inlägg och att jag missade detta.

Lite intressant att du anser att 50% av vårt genom kan utsättas för mutationer utan att det skulle ha negativ inverkan. Kan du utveckla det? Jag trodde du ansåg att hela DNAt hade viktiga funktioner och att nästan alla mutationer därmed var destruktiva?

Jag försökte förklara i mitt svar att i själva trippel-kodningen för olika aminosyror har det ju råkat bli ett säkerhetssystem inbyggt i o m a liknande tripplar kodar för samma aminosyra och återliknande tripplar kodar för aminosyror med liknande laddning, form och egenskaper.

Det är en av orsakerna att vissa mutationer inte blir direkt negativa.

Men jag har inte funderat så mycket över den möjliga procentuella fördelningen. Den kanske borde vara drastiskt annorlunda.

stebe2
Citera
2014-04-14, 01:40
Medlem
stebe2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cui
Ja det är ett anmärkningsvärt påstående. Men rent konkret, hur gick det till när Gud skapade olika organismer? Vad skapades de av? Skapar Gud organismer än idag? Har det observerats?

Det kan knappast betraktas som en förklaring. Att plantera något man redan har på en ny plats är förklarar inte livets uppkomst. Skulle det ha kunnat vara så, menar du, att livet på jorden började som något så enkelt som alger, som sedan utvecklades till allt liv vi ser idag?

Vi kommer kanske kunna designa nya livsformer som skulle kunna fungera på Mars. Visst skulle vi då vara väldigt sugna på att få plantera dem på Mars och se om det funkar. Eller vad tror du?

Organismer skapades av materia säger Bibeln.

Som jag skrev tidigare tror jag att Gud skapat olika former av organismer vid flera olika tillfällen under historien.

Det skulle innebära att det skulle finnas tydliga genetiska barriärer mellan olika slags organismer.

Detta skulle i så fall vara möjligt att vetenskapligt lokalisera dessa barriärer.

stebe2
Citera
2014-04-14, 01:45
Medlem
stebe2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mick.3
Jag har någorlunda koll på dem, men inte på vad du menade med din lista. Det är därför jag frågade om den. Jag förstår den inte. Vad betyder t ex siffrorna i listan?

Om du har koll kan du nog lista ut vad jag försöker säga.

stebe2
Citera
2014-04-14, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stebe2
Jag försökte förklara i mitt svar att i själva trippel-kodningen för olika aminosyror har det ju råkat bli ett säkerhetssystem inbyggt i o m a liknande tripplar kodar för samma aminosyra och återliknande tripplar kodar för aminosyror med liknande laddning, form och egenskaper.

Det är en av orsakerna att vissa mutationer inte blir direkt negativa.

Men jag har inte funderat så mycket över den möjliga procentuella fördelningen. Den kanske borde vara drastiskt annorlunda.

stebe2

Det är vanligtvis bara den sista kvävebasen som kan variera lite och ändå koda för samma aminosyra. (Och det är ju bara en mindre del av genomet som överhuvudtaget kodar för proteiner.)

Jag skulle vilja påstå att det är mycket svårt att tänka sig att 50% av mutationerna skulle kunna vara neutrala utan att också köpa att en betydande andel av genomet också är, om inte "skräp" så åtminstone av försumbar betydelse för organismen.
Citera
2014-04-14, 05:29
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stebe2
Vi kommer kanske kunna designa nya livsformer som skulle kunna fungera på Mars. Visst skulle vi då vara väldigt sugna på att få plantera dem på Mars och se om det funkar. Eller vad tror du?

Organismer skapades av materia säger Bibeln.

Som jag skrev tidigare tror jag att Gud skapat olika former av organismer vid flera olika tillfällen under historien.

Det skulle innebära att det skulle finnas tydliga genetiska barriärer mellan olika slags organismer.

Detta skulle i så fall vara möjligt att vetenskapligt lokalisera dessa barriärer.

stebe2
Vilken hierarki menar du att gud skapade djuren på? Släkte? Familj? Ordning? Klass?
Svara på det när du svarar på Kens kritik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in