2014-04-14, 03:24
  #2389
Medlem
bernad_laws avatar
Jävlar så skarp den ukrainska delegaten är, han räknar upp namn efter namn på ryska subversiva agenter man gripit, och han berättar att man avlyssnat de ryska radiosamtalen med dessa. Det ser ut som om man har solida bevis, så detta kommer bli ytterst knivigt för Ryssland att tala sig ur detta.

Ukraina kommer genomföra storskaliga antiterroristoperationer, mycket nödvändigt om det finns så många ryska agenter som han beskriver lösa i Ukraina.
2014-04-14, 03:48
  #2390
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fact
Många spekulationer men inga konkreta bevis. :S

Tvärtom, Ukraina tycks ha mängder med bevis mot ryssarna. Ryssarna är väldigt tyst om dessa agenter och vägrar diskutera dessa, och det kommer att bli intressant höra alla radioinspelingar man har och fås e dessa agenters fula nunor.

Låt oss komma ihåg denna vedervärdiga kvinna och hennes subversiva verksamhet i Ukraina:
http://vk.com/iskra1905

Nationalbolsjevik, full med psykfallet Dugins svammel, och dessutom agent med syfte att underminera den självständiga staten Ukraina.
2014-04-14, 03:53
  #2391
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tvärtom, Ukraina tycks ha mängder med bevis mot ryssarna. Ryssarna är väldigt tyst om dessa agenter och vägrar diskutera dessa, och det kommer att bli intressant höra alla radioinspelingar man har och fås e dessa agenters fula nunor.
Ukraina säger sig ha gripit 18 stycken ryska agenter jag tror på det när jag får se dom. Om det hade funnits några gripna agenter att så hade de visats på foto och i TV.
2014-04-14, 03:54
  #2392
Medlem
Hegernatarens avatar
Ja det är faktiskt lite synd om den ryska ambassadören. Han är givetvis fullt medveten om att han representerar den onda sidan. Det tär säkert på samvetet.
2014-04-14, 03:54
  #2393
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Churkin verkade uppgiven - som att han inte var intresserad, därför att det meningslöst, dvs. nu återstår blott vapenmakt.

Lite samma sak med ukrainaren; sist jag såg honom i FN såg han mer alert ut, som att han trodde på någon slags lösning. Det gör han inte nu.
2014-04-14, 03:55
  #2394
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
om 1 timma går tidsfristen ut. Ukraina kan inte backa nu, lägger terroristerna/ockupanterna inte ner vapnen så måste de attackera och då måste ryssland agera annars framstår de som svaga. Jag tror det kommer bli kriga. Om inte fullskaligt krig så kommer det iaf bli sammandrabbningar.

Ett fullskaligt krig mot Ukraina skulle innebära början på slutet för Ryssland.
2014-04-14, 03:57
  #2395
Medlem
Pre 1914s avatar
Nu när postmaidanperioden löper mot sitt slut vore kanske läge för ett nyval till parlamentet? Dags att ta nya steg framåt.
2014-04-14, 03:57
  #2396
Medlem
Hegernatarens avatar
Ukrainska ambassadören berättar alltså att ryssarna begår folkmord mot krimtattarna på Krim.
2014-04-14, 03:58
  #2397
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Lite samma sak med ukrainaren; sist jag såg honom i FN såg han mer alert ut, som att han trodde på någon slags lösning. Det gör han inte nu.

Svårt när motparten inte vill vidta civiliserade lösningar och befinner sig på medeltiden, där våld är enda lösningen. Ukraina har trots allt gjort allt för att lösa konflikten på ett civiliserat sätt, även om de rätteligen haft rätt att ta till våld redan på Krim.

Så å ena sidan är det beundransvärd fredsvilja ukrainarna har uppvisat, å andra sidan måste de faktiskt agera nu om de vill behålla landet. Ingen kommer kämpa för Ukraina om de inte själva börjar göra det.
__________________
Senast redigerad av fridaynightout 2014-04-14 kl. 04:01.
2014-04-14, 04:01
  #2398
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
om 1 timma går tidsfristen ut. Ukraina kan inte backa nu, lägger terroristerna/ockupanterna inte ner vapnen så måste de attackera och då måste ryssland agera annars framstår de som svaga. Jag tror det kommer bli kriga. Om inte fullskaligt krig så kommer det iaf bli sammandrabbningar.

Att ryssland skulle anfalla ukraina för att polisen rensar upp verkar korkat.
2014-04-14, 04:02
  #2399
Medlem
Matärgotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Att ryssland skulle anfalla ukraina för att polisen rensar upp verkar korkat.

Jag håller med. Men lyssnade man på den ryska FN-representanten så lät det som något som kan hända.
2014-04-14, 04:03
  #2400
Medlem
MrSkargards avatar
Jag kan inte tolka det på ett annat sätt än att om Ukraina ingriper mot pro-ryssarna inom några timmar så kommer Ryssland invadera landet och detta var ju syftet från Putins sida hela tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in