2014-04-14, 04:05
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Jag håller med. Men lyssnade man på den ryska FN-representanten så lät det som något som kan hända.

Jag lyssnade inte till mötet. Svårt att tro att de direkt hotade med invasion iaf, de har ju svurit att de inte har några tankar på en sådan.
2014-04-14, 04:06
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Ukraina säger sig ha gripit 18 stycken ryska agenter jag tror på det när jag får se dom. Om det hade funnits några gripna agenter att så hade de visats på foto och i TV.

En av agenterna har jag visat upp här:
vk.com/iskra1905

Bevisen skall komma fram på torsdag i Geneve, Ukrainas FN-abassadör sade just nu att det behöver tid för att sammanställa övriga bevis.
2014-04-14, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Dock har vi fortfarande inte fått se de där nazisterna som alla talar om, de där som med våld tagit makten över ett 45 miljoner stort land, och som "hela östra Ukraina" fruktar, men.. som ingen har sett!
Vill minnas ett klipp där några typer stormade in och misshandlade in chef på ett tvbolag i Kiev och tvingade honom att avgå.
2014-04-14, 04:08
Medlem
Matärgotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Jag lyssnade inte till mötet. Svårt att tro att de direkt hotade med invasion iaf, de har ju svurit att de inte har några tankar på en sådan.

Nej han sa det inte ordagrant men det lät som om att det vore "grovt övertramp/eskalation från Ukrainas sida". Jag tyckte nästan det lät som hot.
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag kan inte tolka det på ett annat sätt än att om Ukraina ingriper mot pro-ryssarna inom några timmar så kommer Ryssland invadera landet och detta var ju syftet från Putins sida hela tiden.

Det är inte alls säkert att den ukrainska armén kommer att ställa upp på ett blodbad. Det gjorde den inte igår med hänsyn till att krigslagar inte har införts.

Det kan bli totalt fiasko om de enda grupper som backar upp Kiev är Right Sector och jämförbara paramilitära element. I så fall behövs inga ryska soldater. Befrielserörelsen lär enkelt krossa dem.
Senast redigerad av Dr.Dzerzhinsky 2014-04-14 kl. 04:11.
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag kan inte tolka det på ett annat sätt än att om Ukraina ingriper mot pro-ryssarna inom några timmar så kommer Ryssland invadera landet och detta var ju syftet från Putins sida hela tiden.

Fast proryssarna är banditer, dumt att starta krig för att skydda dem... Moraliskt vore det annorlunda om det handlade om att skydda vanliga ryskentiska grupper.
2014-04-14, 04:10
Medlem
Matärgotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Fast proryssarna är banditer, dumt att starta krig för att skydda dem... Moraliskt vore det annorlunda om det handlade om att skydda vanliga ryskentiska grupper.

Ryssland kallade jämförde "banditerna" med de som stod på maiden för några månader sedan. De har lika mycket rätt som dom att protestera sa han bland annat.
2014-04-14, 04:10
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vill minnas ett klipp där några typer stormade in och misshandlade in chef på ett tvbolag i Kiev och tvingade honom att avgå.

Att några enstaka individer begår en brottslig gärning och misshandlar TV-chefen betyder väl knappast att nazister tagit över landet? Visste inte att TV-bolaget var maktbasen i Ukraina.

Det väl dessutom knappast nazistiska motiv som låg bakom misshandeln?
2014-04-14, 04:11
Medlem
En ot fråga?
Hur lika är Ukrainska och Ryska språken?
som Svenska -Norska, Svenska - Danska, Svenska -Tyska......?
2014-04-14, 04:12
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Jag är inte alls säkert att den ukrainska armén kommer att ställa upp på ett blodbad. Det gjorde den inte igår med hänsyn till att krigslagar inte har införts.

Det kan bli totalt fiasko om de enda grupper som backar upp Kiev är Right Sector och jämförbara paramilitära element. I så fall behövs inga ryska soldater. Befrielserörelsen lär enkelt krossa dem.

Det behövs inga blodbad nuförtiden. Ukraina är inte abschasien eller krim som ville sammansmälta med ryssland. Ukraina vill det inte och donetsk och andra delar har inte utryckt någon sådan gemensam vilja heller. En rysk invasion leder till rysk ockupation vilket ändå bara kan sluta med rysk reträtt.
2014-04-14, 04:13
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Bevisen skall komma fram på torsdag i Geneve, Ukrainas FN-abassadör sade just nu att det behöver tid för att sammanställa övriga bevis.

Jag har tidigare refererat till SBU:s (ukrainska säkerhetstjänsten) officiella hemsida. I deras officiella kommunikéer kunde man finna information om gripna agenter från GRU och spetsnaz. Det fanns även bilder på olaga vapeninnehav och namn på dessa individer.

Men enligt skribenterna här på flashback så var SBU:s officiella hemsida "propaganda". Så det räknades inte som tillräckligt bra källa. Minns också att jag kallades propagandist då.
2014-04-14, 04:15
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Ryssland kallade jämförde "banditerna" med de som stod på maiden för några månader sedan. De har lika mycket rätt som dom att protestera sa han bland annat.

Protestera kan de väl få göra. Inte ockupera torg och byggnader. Dumheter att rättfärdiga dåligt beteende för att andra gjort på det viset. Maidan hade fördel moraliskt, men just för att det ledde till statskupp förlorade de segern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in