2014-04-14, 01:39
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Massmorden på Majdan föregicks av en utbredd våldsanvändning av nazisterna på Majdan

Förklara gärna lite mer om den utbredda våldsanvändningen från dina påstådda nazister. Jag har missat den grejen helt. Kan du ge någon länk där jag kan läsa på?
2014-04-14, 01:39
Medlem
Matärgotts avatar
De sa precis på CNN att mötet kommer vara öppet för väst länder ville de och Ryssland ville inte det. Jag undrar vart man kan se mötet live? Börjar ju om 20min. Har popcorn redo!
2014-04-14, 01:41
Medlem
fridaynightouts avatar
Dock har vi fortfarande inte fått se de där nazisterna som alla talar om, de där som med våld tagit makten över ett 45 miljoner stort land, och som "hela östra Ukraina" fruktar, men.. som ingen har sett!

Om främmande makt går in i en suverän stat för att "befria" dem från våldsamma nazister, så borde det finnas åtminstone ett fall av dokumenterat våldsbrott med nazistiska motiv?
2014-04-14, 01:41
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Att Ukraina kommer att kriga mot Putin står helt klart. De har fått nog. Krim stals framför deras ögon och det blir bara värre ju snällare de är. Det kokar ganska rejält i leden hos den Ukrainska befolkningen nu. Precis som hur Jugoslavien kriget blossade upp. Ena parten gör oförrätter som den andra parten måste hämnas på och så rullar det på

Vi får kolla av vad som sägs i FN om någon timme. Ukrainas armé är ju dessutom fullt mobiliserad och är nog avsevärt starkare än vad som sägs i olika media.

Jag tror dock att detta kommer att sluta riktigt illa, på ena eller andra sättet.
2014-04-14, 01:47
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Det är bra att gästerna från USA har det bekvämt i Kiev:

"21:12 GMT:
US Intelligence services occupy an entire floor of the security service HQ in Kiev, Ukrainian Presidential candidate Oleg Tsarev told Ria Novosti.

“I know from many officers from the security service of Ukraine that the American intelligence services very actively participate in all that occurs in Ukraine. They tell me that a whole floor of the security service was offered to the American intelligence services. The Ukrainian officers have no right to go there,” Tsarev said."
rt.com

Den ukrainska regeringen får fan bjuda in vilka de vill. Det är ytterligare en sak om du inte har fattat. Och det är inget konstigt i att USAs militär befinner sig där.
2014-04-14, 01:51
Medlem
Svenskares avatar
Janukovytj är Katla och Ryssland är Karmanjaka, varifrån Tengil har sänt ut henne på plundringståg i Törnrosdalen. Men då det svältande folket gör uppror, flyr Katla tillbaka till Karmanjaka med svansen mellan benen och in i urberget under Tengils borg.

Hon sveddes av sin egen ondska och då Karl (Bildt) Lejonhjärta kom inridande på sin häst "Twitter Europa" och spred Körsbärsdalens Budskap.

Tengil lovade straffa dalen hårt för dess olydnad.

TYRANN! EN GÅNG SKA DU OCKSÅ DÖ! HAR DU TÄNKT PÅ DET! skrek Törnrosdalen som sedan aldrig mer fick se dagen gry.

Arma Ukrainare, till Karmafallet kommer ni och ingen annanstans.
2014-04-14, 01:55
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Ok. Jag har inget mer att tillägga. Vill man hitta problem och felaktigheter så finns det gott om lik på båda sidor. Titta bara på vad Snowden avslöjat. Där snackar vi förtryck.

Jämför inte gärna signalspaning med järnspett upp i arslet av polismyndigheter.
Det känns lite absurt.

Plus den debatten vill jag inte ta, utom att jag säger har man inget att dölja vad fan spelar det för roll om en stat kollar in dig. Det är värre när företagen får tillåtelse till det.
2014-04-14, 01:59
Medlem
Osäker på om denna stream kommer att visa mötet men det kan ju vara värt att följa i varje fall. http://webtv.un.org/live-now/watch/security-council-media-stakeouts-ukraine/2179486580001/
2014-04-14, 02:00
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruva
Osäker på om denna stream kommer att visa mötet men det kan ju vara värt att följa i varje fall. http://webtv.un.org/live-now/watch/security-council-media-stakeouts-ukraine/2179486580001/
Förhoppningsvis, verkar vara den enda tillgängliga.

Ryssarna är givetvis mycket upprörda över att mötet kommer att vara öppet eftersom öppenhet inte tilltalar en diktator som Putin
2014-04-14, 02:01
Medlem
Matärgotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruva

Tack ja de är live där. Om man kollar till höger kan man bläddra bland olika streams där finns en live om ukraina stream.
2014-04-14, 02:02
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Inte är det konstigt alls, då det är USA som lät kuppen bli möjlig. Men jag är inte säker på att det östukrainska folket vill bli styrda av denna CIA-marionett.

Att inte det folkvalda parlamentet, jodå det har ledamöter från östra Ukraina, markerar mot regeringen eller avsätter den då? Det är ju regeringen och dess underställda myndigheter som tagit dit jänkarna?
2014-04-14, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Jo, fast med den logiken så kan vi alla lägga ner vårt försvar och passivt ta emot främmande styrkor.
Lägga ner försvaret har vi redan gjort. Och främmande makt tar vi inte bara emot, vi tjänar dem redan.

Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Berätta mer. Vill gärna hör exakt hur öst har behandlats dåligt.

Vi kan ta ett exempel från västmedia; läs artikeln med en nypa salt:

Regel nummer ett för en färsk regering i ett kaotiskt land: Se till att snabbt konsolidera er makt.
Om ni har valt att inte inkludera en enda person från en hel region som förhåller sig misstänksamt till er, åk dit på en gång. I all synnerhet om denna region anses känna en viss kulturell närhet till en stor och självsvåldig granne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in