2014-04-14, 01:27
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Nej, vad jag vet så har parlamentet i Ukraina avsatt presidenten och inga tecken finns på att denna folkvalda församling vill ha honom tillbaka.

Förstå nu att det är parlamentet som har den yttersta makten i Ukraina. På samma sätt som Sveriges riksdag kan skicka ut hela regeringen på arslet närhelst riksdagen vill.

Nej! Han är Ukrainas legitima president! Det var nazister som tog makten i en kupp! Bla bla bla...

2014-04-14, 01:27
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Det har du helt rätt i. Men hur skall vi hantera en maktgalen diktator som vill våldföra sig på ett helt folk? Senast vi tog det lugnt och inte brydde oss fick vi belägringen av Sarajevo och massmorden i Srebrenitsa.

Vi kommer med all sannolikhet sitta här om 2 år när halva Ukraina ligger i ruiner och säga .... varför skickade vi inte in trupp snabbt nog?
Ruiner och ruiner.. Ryssland ser nog hellre att Ukraina inte blir bombat utan kan fortsätta producera. Det är lite som en tävling att stirra in i solen, den som viker av först förlorar. I det här fallet förlorar man sitt inflytande i Ukraina-frågan.
2014-04-14, 01:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Ukraina är idag styrt av en utvald NWO-agent, det är helt klarlagt bortom alla rimliga tvivel och det vet du.

Nej, det vet jag inte. Däremot vet jag att det finns personer i den ukrainska maktapparaten som säkerligen låtit sig påverkas av utländska krafter och som är allt annat än sunda.

Citat:
Att då östukrainare inte är så intresserade av att styras av denne figur är inte så konstigt. Desto konstigare är att du känner dig kallad att hålla på och yla om "landsförrädare". En landsplätt har ju liksom inget egenvärde i sig. Uppenbarligen vill dessa personer inte styras av Yats the Yid och istället antingen gå upp i Ryssland eller skapa en egen stat. Jag tycker inget speciellt om det, men att kalla dessa för "landsförrädare" blir ju bara direkt löjligt för en påstådd nationalist.

Dessa personer vill att Ukraina ska närma sig Ryssland, antingen genom en total införlivning eller genom att nickedockor som slickar Putins röv tillsätts. Det är för mig landsförräderi. Jag vet ju dock sedan tidigare att du är en Putin-dyrkare och jag betraktar det nu som självklart att du är villig att förråda ditt land.
2014-04-14, 01:29
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Vem snackar skit? Ligger erkännadet kvar efter massmorden på Majdan?

Massmorden på Majdan föregicks av en utbredd våldsanvändning av nazisterna på Majdan och de som dog föll med all sannolikhet offer för influgna professionella snipers.

Morden var med allra största sannolikhet var en false-flag operation, vilket estlands utrikesmininister har berättat i läckt telefonsamtal.

Kiev vägrade bjuda in internationella utredare för att utreda massmordet. SÅ Kiev har ingen trovärdighet i denna historia.
2014-04-14, 01:29
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Ruiner och ruiner.. Ryssland ser nog hellre att Ukraina inte blir bombat utan kan fortsätta producera. Det är lite som en tävling att stirra in i solen, den som viker av först förlorar. I det här fallet förlorar man sitt inflytande i Ukraina-frågan.

Och du tror att Ukrainare i Ukraina tänker sitt still och låta ryssar våldta landet? Även om USA och EU inte vågar göra något så lär folket som stod på Majdan att viga sina liv åt att försvara Ukraina. Det är krig Putin vill ha och det är krig Putin kommer att få
2014-04-14, 01:30
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Dina inlägg saknar helt relevans.

Det är skit samma vad jag tycker om den korrumperade Janukovtj eller alla andra fd. Ukrainska korrumperade presidenter, ty var och en av dem har varit korrupta.

Det enda som har betydelse är att vi har en händelseutveckling som startade på Maidan som en proteströrelse som sedan kidnappades av nazister, understödda av USA och EU och som till slut störtade demokratin.

Detta har betydelse av en enda anledning: Folket i Östukraina och på Krim var aldrig tillfrågade.

Nu är det pay-back time och jag njuter.

Vissa poänger har du, men det känns skönt att veta att du tagit lärdom och ändrat ditt händelseförlopp i beskrivningen sedan sist.

Dina starkaste poänger är som du mycket väl har rätt i är att revolutionen var västra Ukrainas revolution. Öster blev aldrig tillfrågat, det är ett faktum, men som sagt då du talar så varmt om demokratin i dina andra inlägg så hoppas jag du istället för glädjas av krig, kanske kan glädjas av att i nästa val är det den verkliga majoriteten som vinner.

Om nu inte något hemskt krig bryter ut förstås.
2014-04-14, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nej, det vet jag inte. Däremot vet jag att det finns personer i den ukrainska maktapparaten som säkerligen låtit sig påverkas av utländska krafter och som är allt annat än sunda.

(FB) Situationen i Ukraina just nu.

Du som "nationalist" borde ju fatta det här om någon.

Citat:
Dessa personer vill att Ukraina ska närma sig Ryssland, antingen genom en total införlivning eller genom att nickedockor som slickar Putins röv tillsätts. Det är för mig landsförräderi. Jag vet ju dock sedan tidigare att du är en Putin-dyrkare och jag betraktar det nu som självklart att du är villig att förråda ditt land.

Jaha, och? Om det är deras genuina önskan så får de väl önska det. Jag förstår inte vad det har med mig och dig att göra. Jag skiter i det. Det är deras kamp. Det finns ingen anledning att vara lojal mot Yatsenjuk, lika lite som du och jag skall vara lojala mot Reinfeldt. Att Svoboda och andra "nationalister" i Ukraina fanatiskt försvarar Yatsenjuk är ju desto konstigare. Det är liksom ingen nationalist-regering som sitter vid makten i Kiev. Enligt din logik torde Svoboda och de andra vara judeslickare eftersom de i allra högsta grad har bidragit till att judar kommit till makten i Ukraina.
Senast redigerad av Europeisch 2014-04-14 kl. 01:48.
2014-04-14, 01:33
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Och du tror att Ukrainare i Ukraina tänker sitt still och låta ryssar våldta landet? Även om USA och EU inte vågar göra något så lär folket som stod på Majdan att viga sina liv åt att försvara Ukraina. Det är krig Putin vill ha och det är krig Putin kommer att få
Skrev ju i någon post bakåt att det kommer sträcka sig till krig mellan Ryssland och Ukraina.
Om något så är väl den frivilliga rekryteringens uppsving ett bevis på att Ukrainarna inte tänker ge upp.
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Massmorden på Majdan föregicks av en utbredd våldsanvändning av nazisterna på Majdan och de som dog föll med all sannolikhet offer för influgna professionella snipers.

Det var fredliga demonstrationer tills presidenten beordrade in krypskyttar. Du menar att folket på Majdan begick självmord med egna vapen?

... du de hade inga vapen
Senast redigerad av jourDDptd 2014-04-14 kl. 01:37.
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Kan inte, vill inte, går inte!
Det spelar absolut ingen roll hur mycket bevisning man presenterar för dem. Jag började skriva på denna tråd för att dela med mig av de upplevelser jag har från Majdan och den erfarenhet jag har av att arbetat med Ukraina. Jag trodde helt enkelt att folk här inte förstod vad det handlade om, så jag har lagt ner oerhört mycket tid för att presentera bevisning och förklara vad situationen i Ukraina handlar om. Tyvärr har jag numera insett att det inte spelar roll vad för bevisning man presenterar. Det kommer ändå komma tillbaka till "statskupp, nazister/fascister, USA, EU, judar, utomjordingar". Inte heller kan du vänta dig att få några motbevis eller grunder för deras påståenden. Det enda man får höra här är pathosargument och värdeladdade slagord. De kommer aldrig ta åt sig den information man förmedlar, inte heller kommer de bemöta den.

Håller med. Kanhända gick det inte formellt rätt till när mutkolven flydde fältet och då avsattes. Det var ju lite kaotiskt. Men det ändrar inte att parlamentet har beslutat att avstå från att återinsätta honom. Istället vill man ha nyval till presidentposten. Får väl återupprepa för alla döva öron: Det folkvalda parlamentet är kvar och har inte drabbats av större avhopp än att det är fortsatt beslutsmässigt enligt Ukrainas grundlag.

Ukrainas folkvalda parlament bestämmer i Ukraina. Punkt och slut.
2014-04-14, 01:36
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Skrev ju i någon post bakåt att det kommer sträcka sig till krig mellan Ryssland och Ukraina.
Om något så är väl den frivilliga rekryteringens uppsving ett bevis på att Ukrainarna inte tänker ge upp.

Att Ukraina kommer att kriga mot Putin står helt klart. De har fått nog. Krim stals framför deras ögon och det blir bara värre ju snällare de är. Det kokar ganska rejält i leden hos den Ukrainska befolkningen nu. Precis som hur Jugoslavien kriget blossade upp. Ena parten gör oförrätter som den andra parten måste hämnas på och så rullar det på
2014-04-14, 01:38
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:

Hur skall det gå till?
Den ukrainska militären vägrade ju idag (dvs 13/4) att gå in och kriga mot befrielserörelsen i Östukraina. Den stannade vid vägspärrarna.

Varför? Därför att militären kräver att krigslagar införs men det har det ukrainska nationella säkerhetsrådet så sent som idag (13/4) vägrat att införa, så du lär inte se något krig mellan Ukraina eller Ryssland.

Det du kan få se är strider mellan icke militära grupper, som t ex Right Sector och de krigsveteraner som ingår i befrielserörelsen i Östukraina.

Right Sector lär inte få det lätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in