2014-04-14, 00:28
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalLover
Men här har du video ditt efterblivna fanskap där "gubben talar". En typisk "slavisk gubbe" ingen tjetjen.
capish?

https://www.youtube.com/watch?v=kkHJEqcUlYk

Kan posta den andra om du vill också på video.

Du är brysk i tonen, jag bör låta granska dig, "ditt uteblivna änglabarn". Läs igenom mina inlägg en gång till, så kommer du se att jag inte har tagit ställning till hur vida gubben är av tjetjenskt eller slaviskt ursprung.

Vore tacksam om du låter din hjärna granska, innan du skriver vad du tänker. Sådana kommentarer undanbedes o det kraftigaste.
Senast redigerad av Svenskare 2014-04-14 kl. 00:32.
2014-04-14, 00:29
Medlem
bernad_laws avatar
Rapporter om att rysk TV säger att de skall gå in och återställa lugnet, någon som kan konfirmera detta?
2014-04-14, 00:32
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Som jag ser det har du 2 alternativ just nu. Antingen kohandlar du framgångsrikt med Putin redan nu och sätter en deal på plats som gör honom till någon form av vinnare ELLER går du in med NATO trupp redan nu i hela Ukraina med mandat att slå ner extrema strömningar. I detta läge måste du snabbt får kontroll på de extrema om du skall förhindra eskalering. Det verkar som Ukraina har skaffat kontroll på sina egna höger extrema och avväpnar dem men INGEN utom Putin har koll på alla extrema ryssar som kan tänka sig provocera fram ett kaos. Sanningen är troligen att Putin eldar på dem i detta nu och då börjar man fatta vart det barkar hän ...

Ja alternativ 1 är inte längre aktuellt då Putin inte vill ha någon deal förutom en sådan han dikterar själv. Skall man någonsin stoppa honom militärt så är det nu. Nato trupp måste in i antingen hela eller bara centrala och västliga delar.
2014-04-14, 00:34
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nu är det ju inte så enkelt. Regeringen vill ingripa mot landsförrädare som vill skänka bort Ukraina till Ryssland.

Du har inte fattat så mycket så jag känner det som min plikt att lära dig ett och annat.

Det du kallar landsförrädare är folket som inte vill styras av en nazistisk regim som kommit till makten genom en kupp, understödd av utländska underrättelsetjänster och miljarder USD.

Detta folk efterfrågade ingen kupp. Det önskar bestämma sitt eget öde. Det kan förstås inte lita på nazister så det kräver federalism och det är beredd att med vapen i hand försvara sin rätt till självbestämmande.

Det kallar jag patriotism. De som sitter i Kiev är simpla landsförrädare som har sålt sig till utländska makter, USA och EU.
2014-04-14, 00:36
Medlem
Citat:
Ja alternativ 1 är inte längre aktuellt då Putin inte vill ha någon deal förutom en sådan han dikterar själv. Skall man någonsin stoppa honom militärt så är det nu. Nato trupp måste in i antingen hela eller bara centrala och västliga delar.

Här är SANNINGEN om "ryska" trupper i Östra Ukraina. Hedervärt reportage från idag av Svd.

Läs och lär, ta in vad som sägs så kanske ni lär er något om hur värdelöst EU-avtalet är för östra Ukraina:http://www.svd.se/nyheter/utrikes/alltmer-oroligt-i-ostra-ukraina_3461412.svd?sidan=11
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Såvida partiska källor är trovärdiga källor så ser jag inget problem. Dock krävs det mer än två bilder på gubbar i skägg för att övertyga omvärlden. Väldigt svårt att se likheterna när bilderna är lågupplösta och tagna med 6års mellanrum. Det är såna här bevis jag befarar att den Ukrainska regeringen kommer att släppa på torsdag. Inget man direkt kan vidta åtgärder med.

Just därför jag skrev att det finns "stora likheter" mellan dessa herrar. Givetvis är det inte mer än ett indicium.

Den andra bilden är dock ännu mer intressant, då hela truppen har exakt samma vapen. En vapensort som finns exklusivt i Ryssland.

Jag tror att Kiev har mer seriös bevisning än vi på internet har tillgång till. Det har ju framkommit uppgifter om gripanden av personer från den ryska säkerhetstjänsten, GRU, och spetsnaz på ukrainskt territorium, där man bl.a. kommit åt detaljerade planer.
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky

Det kallar jag patriotism. De som sitter i Kiev är simpla landsförrädare som har sålt sig till utländska makter, USA och EU.

Så den nye Stalin (Putin) i Moskva har rätt att bestämma över folket i Kiev. Folk som är födda och uppvuxna i Kiev? Hur tänker du nu?
2014-04-14, 00:38
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Rapporter om att rysk TV säger att de skall gå in och återställa lugnet, någon som kan konfirmera detta?

Någon som funderat över hur det var att leva under WWII då Stalin var envåldshärskare över större delen av Europa? Det är dags att vänja sig vid kalla kriget 2 och vi får helt enkelt hoppas att det bara håller sig kallt och inte brinner till runt våra knutar
2014-04-14, 00:40
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Du har inte fattat så mycket så jag känner det som min plikt att lära dig ett och annat.

Det du kallar landsförrädare är folket som inte vill styras av en nazistisk regim som kommit till makten genom en kupp, understödd av utländska underrättelsetjänster och miljarder USD.

Detta folk efterfrågade ingen kupp. Det önskar bestämma sitt eget öde. Det kan förstås inte lita på nazister så det kräver federalism och det är beredd att med vapen i hand försvara sin rätt till självbestämmande.

Ja, även om jag är för att alla borde få bestämma sitt eget öde. Men hur kan du sitta och klanka ned på EU? Då du har Ryssland som alternativ?

Ja, menar titta lite på de arbetare de tog in till OS från gränsländerna, en av dem som du säkert vet(tack vare sveriges television), gick ut och berättade att han fått ett järnspett upp i ändan av rysk polis.

Och mannen var från ett land där allt av homosexuell natur räknas som något skamligt, oavsett om det varit frivilligt eller ej. Ändå gick han ut och berättade om det.

Hur kan du försvara ett sådant land som är uppstyrt på det sättet? Och det var bara en av många skandaler under året.
Senast redigerad av Svenskare 2014-04-14 kl. 00:42.
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Så den nye Stalin (Putin) i Moskva har rätt att bestämma över folket i Kiev. Folk som är födda och uppvuxna i Kiev? Hur tänker du nu?

Var har du fått det ifrån?
Putin skiter väl i Kiev.
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Just därför jag skrev att det finns "stora likheter" mellan dessa herrar. Givetvis är det inte mer än ett indicium.

Den andra bilden är dock ännu mer intressant, då hela truppen har exakt samma vapen. En vapensort som finns exklusivt i Ryssland.

Jag tror att Kiev har mer seriös bevisning än vi på internet har tillgång till. Det har ju framkommit uppgifter om gripanden av personer från den ryska säkerhetstjänsten, GRU, och spetsnaz på ukrainskt territorium, där man bl.a. kommit åt detaljerade planer.

Vad spelar bevisning för roll nu när Putin bestämt sig för att alla industrier i Ukraina tillhör honom
Ryssen kommer att gå in och det inom mycket kort. Putin tänker inte vänta på att Nato och EU skall hinna samla några som helst trupper. Slagläget är nu för Putin och det kommer inte att bli mera gynnsamt än så här om man är ryss älskare
2014-04-14, 00:42
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Var har du fått det ifrån?
Putin skiter väl i Kiev.

Ryssar är i minoritet i Ukraina och Ukrainare är i majoritet. Får inte kommunister som dig gå i skolan längre?
Bör inte Ukrainare få bestämma över Ukraina?

Tycker du minoriteten Rumänska tiggare skall bestämma över Sverige?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in