2014-04-13, 17:26
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Live (enligt BBC) från standoff i Zaporizhya, 2 mil väster om Donetsk :
http://www.ustream.tv/channel/tarasbilka
Som man kan se är det Ukrainska flaggor i den stora folkhopen som omringar de utskämda rysskommunisterna i mitten och överöser dem med skägg. Ryssarna måste ha ukrainsk polis som skyddar dem för att folkmassan inte ska slita dem i bitar.

Tycker detta är ett bra bevis på att folket inte vill ha med Ryssland att göra.
2014-04-13, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
De killarna lär ha fått däng av svenska polisen också. Senast när det var kravaller i Stockholm i maj 2013 och polisen hejdade och vände bilkolonner med extremister söderifrån.

Ukrainska polisen verkar ta sitt jobb på allvar. Ukrainska staten vill alltså inte ha "hjälp" av olika extremister utan sköter detta själva. Vill de ha hjälp från utlandet så tar de det den formella vägen, får vi förmoda.

Vad menar du med den formella vägen?
2014-04-13, 17:27
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
De killarna lär ha fått däng av svenska polisen också. Senast när det var kravaller i Stockholm i maj 2013 och polisen hejdade och vände bilkolonner med extremister söderifrån.

Ukrainska polisen verkar ta sitt jobb på allvar. Ukrainska staten vill alltså inte ha "hjälp" av olika extremister utan sköter detta själva. Vill de ha hjälp från utlandet så tar de det den formella vägen, får vi förmoda.

Du vet som vanligt inte vad du gaggar om. Han blev inte misshandlad av polisen utan av pro ryska upprorsmakare. Vilket gör att du borde ta hans parti eftersom han står på samma sida som du.
2014-04-13, 17:29
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är det två demonstrationer som utförs samtidigt eller vad händer egentligen?
Så har jag uppfattat det. Har ännu inte förstått om platsen de står och demonstrerar på är symbolisk eller viktig på något vis. Någon annan som vet?

För övrigt är Zaporizjzja en stad om 700 000 invånare vid Dnejpr som är regionhuvudstad i Zaporizjzja oblast. Den regionen ligger väster om om Donetsk oblast. Jag har inte tidigare hört något om oroligheter just där. Putins arm växer...
Medlem
BuprenOrvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Haha de äckliga ryssälskarna blir bombarderade av ägg och annan skit, här kan man se de egentliga styrkeförhållandena mellan dessa ryska separatister och den vanliga ukrainska befolkningen.

Så skönt att se videon från svt!

Tvärtemot Psyopsens hysteriska försök här i tråden att hävda att dom flesta är ryssvänliga i östra Ukraina så ser man tydligt nu på svt vad som gäller: En liten grupp vettskrämda proryssar står i en klunga omringad av polis som beskyddar dom från äggkastande Ukrainare som är i förkrossande majoritet!
Senast redigerad av BuprenOrvar 2014-04-13 kl. 17:36.
Medlem
postkrans avatar
Citat:

Ööööh, du vet att det inte var i kiev eller av deras polis som dom blev stoppade av? Dom blev stoppade av berkut, du vet som numera ses som terrorister eller separister av styret i Kiev?
Så sluta mumla dynga.
2014-04-13, 17:32
Medlem
KaosnegerMedKlubbas avatar
Lukashenko mostätter sig bestämt den "federalisering" Kreml och de ryska sabotörerna i Ukraina vill tvinga fram med våld. Han menar, och det är en realistisk förmodan, att det skulle innebära splittring och i slutändan förstörelse av den ukrainska nationen, vars territoriella integritet och enhet han vill se bevarad:

http://en.itar-tass.com/world/727600

Dmitrij Tymchuk uppskattar att det kan vara omkring 600 våldsverkare som arbetar för Kreml i Slaviansk, ett hundratal av dem ryska agenter, resten organiserade och finansierade av en oligark och en ledare för den organiserade kriminaliteten:

http://www.bbc.com/news/world-europe-27008054
2014-04-13, 17:40
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuprenOrvar

Tvärtemot Psyopsens hysteriska försök här i tråden att hävda att dom flesta är ryssvänliga]

Jag har inte sett någon i tråden som hävdat detta förutom kommunisttrollet(tvivlar nästan på att ens han har skrivit något sådant)som kommer in då och då och tror han håller något tal för en församling.

Jag hävdar att du överdriver väldigt mycket nu, om inte så kan du ju visa några fler exempel?
2014-04-13, 17:41
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosnegerMedKlubba
Lukashenko mostätter sig bestämt den "federalisering" Kreml och de ryska sabotörerna i Ukraina vill tvinga fram med våld. Han menar, och det är en realistisk förmodan, att det skulle innebära splittring och i slutändan förstörelse av den ukrainska nationen, vars territoriella integritet och enhet han vill se bevarad:

http://en.itar-tass.com/world/727600

Dmitrij Tymchuk uppskattar att det kan vara omkring 600 våldsverkare som arbetar för Kreml i Slaviansk, ett hundratal av dem ryska agenter, resten organiserade och finansierade av en oligark och en ledare för den organiserade kriminaliteten:

http://www.bbc.com/news/world-europe-27008054
Ja, jag har noterat tidigare att Lukasjenko gjort till synes Kremlnegativa uttalanden. Det förvånar mig. Jag trodde han var en av Putins fogliga bandhundar. Jag undrar vad Lukasjenko har i kikarn. Han kanske befarar ett liknande öde för Vitryssland om ett par år.

Jag vet inte vad jag ska tro om den där facebookande Tymchuk. Han beskrevs som säkerhetsexpert förut och nu som journalist av BBC. Han har även citerats av Reuters på deras liveblog de körde för ett par dagar sedan.
Senast redigerad av Madagascar 2014-04-13 kl. 17:44.
2014-04-13, 17:42
Medlem
BuprenOrvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Jag har inte sett någon i tråden som hävdat detta förutom kommunisttrollet som kommer in då och då och tror han håller något tal för en församling.

Jag hävdar du överdriver väldigt mycket nu, om inte så kan du ju visa några fler exempel?

Men titta nu då för helvete, proryssarna förnedras ju! Och dom är så jävla få jämfört med Ukrainarna!

http://www.svtplay.se/video/1968060/live-fran-ukraina

EDIT: Missuppfattade dig nog, trodde du menade att det jag skrev om videon inte stämde.
Senast redigerad av BuprenOrvar 2014-04-13 kl. 17:46.
2014-04-13, 17:44
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Som man kan se är det Ukrainska flaggor i den stora folkhopen som omringar de utskämda rysskommunisterna i mitten och överöser dem med skägg. Ryssarna måste ha ukrainsk polis som skyddar dem för att folkmassan inte ska slita dem i bitar.

Tack, det var en underhållande bedömning. De förvirrade stackare som letat sig in i den pro-nazistiska demonstrationen ser knappast ut som några vilddjur, snarare övermätta på McDonalds som de blivit bjussade på av den amerikanska hjälpmissionen.

Sött värre.

Efter befrielsen kommer de att lära sig äta riktig mat, surkål, borsjtj och piroger!
2014-04-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Vem bryr sig om vad du tycker? Man behöver bara läsa dina poster för att fatta var du står. Du vill se blod och inget annat!

Putin har nog en hel del stöd inom EU, om inte för att EU fattar att den konflikt USA försöker få inte gagnar dem. Dessutom kommer kuppmakarna i Ukraina med utspel som är direkta hot mot Europeisk energiförsörjning med sina planer om att spränga gasledningarna. Tyskland kan klara sig hjälpligt men hur går det för alla andra. Jag skulle vilja höra hur EU's ledare diskuterar kring detta, jag tror inte de är vidare imponerade av att Bildt är i Kiev just nu.

Kuppmakarna i Kiev lär komma med fler hot och eftersom de är helt oförmögna att möta Ryssland på något plan kommer de att vända sina hot mot Europa. Ett Europa de är beroende av för att ha en chans att överleva. Ukraina som land kan komma att upphöra inom kort för som läget är verkar endast USA ha ett intresse av att de finns. EU och Ryssland skulle nog helst se att landet delades och andra länder i världen har antagligen fodringar på Ukraina de vet de aldrig kommer få betalda eller vill helt enkelt inte bli indragna.

Ukraina kan bli början på att EU vänder sig bort från USA, i slutändan kommer nog endast England att vara intresserade av att ha med dem att göra med tanke på de senaste årens händelser och uttalanden på de brittiska öarna. Irland och Skottland lär knappast välja Storbrittaniens (i praktiken endast England) väg.
Inte vill jag se blod, jag håller ju på Ukraina och dess närmande till väst. Vill man se blod får man hålla på Putin och hans rännstenspojkar. Ty sådan är verkligheten. Ukriana är satt under attack av främmande makt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in