Ramlade på den här gamla tråden när jag sökte på Ukraina här, där var det bara att ligga lågt och försöka ställa frågor som iaf lät någorlunda vettiga, skaplig kvalitetsskillnad jämfört med denna tråd när
tras och
wallabazz (ryss) debatterar det kommande presidentvalet 2010...
Kan verkligen rekommendera att läsa några av deras väldigt kunniga inlägg för att få djupare förståelse för dagens situation i landet. Tyvärr blir man dock mer pessimistisk. Landet Ukraina som vi känner det kommer nog inte att existera om ett par år.
(FB) Presidentvalet i Ukraina 2010
Smakprov: Putin-vänlige wallabazz sågar Janukovitj (se videon som länkas!)
Citat:
Ursprungligen postat av
wallabazz
Visst kan det tyckas att Janukovich är den bättre av dem tre. Men problemet ligger i hans person, han är i det närmsta ett "bydlo", vet ej hur jag ska översätta exakt men ungefär; Ointelligent, ohyffsad, ouppfostrad. Han skrev en text förut på 92 ord tror jag det var i vilken han hade 12 stora grammatiska och litterära misstag. Och han kan knappt prata ukrainska. Som grädde på moset sägs det att han är en f.d dömd rånare, vilket dock är omtvistat och han naturligtvis avfärdar. Typ papprena stämmer inte och allt vad det är.
Nu är han inte värsta WT snubben, men den bilden av honom har skapats i det ukrainska samhället till hans nackdel, och många tycker det vore pinsamt med honom som president.
Här kan du se hur Janukovich bjuder Medvedev och Putin på typ godis, nötter eller något under en tillställning... Det ser så oseriöst ut och det är den bilden som många har av honom.