2012-03-29, 14:03
Medlem
Alla har rätt att kritisera ett företag, men det är fel att ljuga! Vi är alltid trevliga och vänliga mot våra kunder och skulle vi göra fel kompenserar vi kunden. Som skrivits i förra inlägget så har vi mottot att kunden är KUNG. Vi hjälper alltid kunderna till en känsla av att vara nöjd om det är något som gått fel. Här friskrivs ingenting, var vänlig följ länken för våra köp och leverans villkor.

http://www.twear.se/kop-och-leveransvillkor

// Twear staff
Citera
2012-03-29, 15:21
Medlem
kaliberwhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twear
Alla har rätt att kritisera ett företag, men det är fel att ljuga! Vi är alltid trevliga och vänliga mot våra kunder och skulle vi göra fel kompenserar vi kunden. Som skrivits i förra inlägget så har vi mottot att kunden är KUNG. Vi hjälper alltid kunderna till en känsla av att vara nöjd om det är något som gått fel. Här friskrivs ingenting, var vänlig följ länken för våra köp och leverans villkor.

// Twear staff

Varför har ni ändrat texten under leveranser?
insåg att ni hade skitit i det blå skåpet och rättade i efterhand?

Jag stavar inte bäst i världen det är jag medveten om, men ni som företag borde verkligen se över hur ni skriver under era Köp- och leveransvillkor.
Ska ni mygla/scamma så är det mer trovärdigt om det åtminstone se snyggt och prydligt ut, bara ett tips.

sen tycker jag det är sorgligt att ni har mottot: "kunden är KUNG."
tänk på de som inte är män....
Citera
2012-03-31, 01:35
Medlem
Efter att ha sett bilden som finns på köp och leveransvillkor sidan, så skulle jag direkt avstått ifrån att handla på Tweak.se, utan att ha läst vad som skrivit i den här tråden.
Citera
2012-04-01, 14:13
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
SVAR PÅ TAL!

[TEXT]

// Niklas Karmhagen (ägare av Twear.se)

Käre Niklas!

Tack för ditt svar här i tråden. Jag hade aldrig brytt mig om att varna andra potentiella kunder för er om det inte var för hur du behandlade dina kunder! Nu har jag inte alla fakta gällande beställningen mer än det min dotter har berättat. Men det verkar som att hon har friskrivits från allt och de uppskattas.

Citat:

// Twear staff

Sluta kom med undanflykter nu! Det är väl ändå att stå för att någon av er har gjort fel? Sen att ni ändrar era köpevillkor och hänvisar till dessa i efterhand när flera andra användare redan har kritiserat Twear.se ihop om att smutskasta min första post? Hur korkad får man bli?
Citera
2012-07-13, 23:02
Medlem
bumpar denna lite...
efter att ha läst denna tråden först var jag tveksam till att handla av Twear, men gjorde ändå ett köp.
Nu såhär i efterhand kan jag säga att det fungerade BRA! Lite lång leveranstid kan jag tycka, beror tydligen på underbemanning.

Men som sagt, det går helt klart att beställa härifrån och är inga skojare!

Edit: Leveranstiden tror jag blev 7 arbetsdagar, helt ok enligt mig, hade inte bråttom med att få varan heller så...
Senast redigerad av rollepolle 2012-07-13 kl. 23:05.
Citera
2013-08-19, 16:16
Medlem
Handla INTE där , beställde saker för en månad sen där...ringde efter en vecka dom sa att sakerna var på gång. Inte då, nu svarar dom varken på telefon eller mail. Sidan såg väldigt seriös ut så jag hade inga misstankar.Irriterande ingen gillar att bli blåst
Citera
2014-04-08, 19:41
Medlem
Channahs avatar
Jag beställde därifrån för en tid sedan, fortfarande inte fått mina varor, men jag hoppas verkligen att de kommer!

Skickat mail och frågat, men inte fått svar på det heller...

En annan här skrev att hen fått sina varor efter 7 dagar... mina har inte kommit än och det har gått mer än 14 dagar... inga leveransbesked, inga tshirts och ingen faktura...

Bara att hoppas att det bara är en märklig fördröjning, men jag önskar att jag hade googlat på företaget och funnit denna tråd INNAN jag beställde
Citera
2014-04-13, 09:08
Medlem
Redors avatar
Frakt.
"Fraktkostnaden är för närvarande*0*Kr på alla paket inom Sverige, alltså fri frakt inom*Sverige".

Leveranser.
"Vid alla beställningar under 800 kr*tillkommer alltid en*fraktkostnad*av 29 kr*vid utcheckning av varukorgen".

Okej?!. Dubbelmoral eller bara klantigt?
Citera
2014-04-13, 09:14
Medlem
Redors avatar
Ett litet tips förövrigt är att alltid välja faktura eller kort som betalning när man handlar av onlineföretag. Direktbetalning är det sämsta betalsättet man kan välja då man inte är skyddad på något sätt om varan aldrig dyker upp eller dyl.
Faktura!! eller som alt. Kort.. då många kort har en försäkring mot denna typ av händelse plus att du kan bestrida köpet.
Citera
2014-04-13, 18:05
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Frakt.
"Fraktkostnaden är för närvarande*0*Kr på alla paket inom Sverige, alltså fri frakt inom*Sverige".

Leveranser.
"Vid alla beställningar under 800 kr*tillkommer alltid en*fraktkostnad*av 29 kr*vid utcheckning av varukorgen".

Okej?!. Dubbelmoral eller bara klantigt?

Du tycker verkligen att "dubbelmoral" var ett passande ord?
Citera
2014-04-15, 04:12
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Du tycker verkligen att "dubbelmoral" var ett passande ord?

Faktiskt
Citera
2014-12-15, 11:13
Medlem
Antitrinitarians avatar
Okej, beställde en tröja av Twear för fem veckor sen. Över tre veckor senare får jag hem fel tröja (de skryter med snabb leverans). Det står att man ska kontakta dom för returinformation, har skickat fyra mail som jag inte fått svar på. Ringt sex gånger, väntat som kund nummer två i 20 minuter för att sen bara bli bortkopplad. Det finns en retursedel på deras hemsida jag kan skriva ut, men portot kommer jag få betala själv. Det är inte mycket pengar, men det känns så jävla surt när det är dom som gjort fel och man inte ens får tag på dom. Jag kommer såklart göra det för att slippa hålla på såhär.

Några tips på vad jag annars kan göra? Känner inte för att sitta i telefon och bli bortkopplad i flera timmar.

Sjukt besviken på Twears bristande service. Rekommenderar ingen att handla där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in