Citat:
Ursprungligen postat av
shogun-r
Måste finnas någon anledning till att miljöpartiet ligger såpass högt. Mycket annan politik har dom inte att tala om.
Sen så känner jag inte igen mig med det snacket runt fikaborden. Syftar du på den undersökningen som visades tidigare så tror jag att man skall ta den med en stor nypa salt, även om jag inte kan detaljerna kring undersökningen i detalj.
Det finns två anledningar till att MP ligger högt, eller tre tom. Den första är att dom är runt 2% uppviktade av opinionsinstituten, den andra är den extrema överrepresentationen av miljöpartister bland journalister vilket ger en ständig gräddfil medialt med 100% positiv exponering, den tredje är att en majoritet av väljarna är totalt oinsatta i politik vilket gör att MP vinner flera procent bara av att ha namnet "miljöpartiet" (i kombination med den positiva bild media felaktigt förmedlar av partiet) Vem vill inte värna om miljön liksom?
Miljöfrågan brukar väl ligga mellan 5.e och 7.e viktigaste frågan för väljarna så det är inte direkt prio1, Jag tror att Miljöpartiet skulle sänkas på ett år om media slutade gulla med dom och granskade dom kritiskt, belysa deras horribla finanspolitik, landsbygdsfientlighet, kvacksalveri-vurm och att dom övergett miljöpolitiken till förmån för massinvandring.
Dessutom har dom antagligen fler skandaler inom partiet än SD, men det kommer givetvis aldrig fram.