2014-04-10, 11:46
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Kanske kan SD direkt få ett par 1000 nya röster efter att ett etablerat specialanpassat äldreboende där den gemensamma lokalen används av 1000 pensionärer nu ska byggas om till "ungdomsboende" med många fler mindre lägenheter? Sparka ut pensionärer och in med asylsökande. VD ser bara dollars. En till på listan...

Det känns som om pensionären i filmen vet exakt vad det här handlar om. Så ett par 1000 nya röster och sanolikt deras anhöriga som får höra det här. Perfekt, lagom till EU-valet och riksdagsvalet...

http://www.exponerat.info/unga-ska-in-och-de-gamla-aker-ut/

Hoppas SD får röster.

Men ang själva artikeln (får inte igång videon):

Det är ju helt i linje med det utbytesprogram som Alliansen genomför med den svenska befolkningen.
Genom att minska det tärande "köttberget" och därmed tillfälligt minska statliga utgifter, så kan man motivera en fullständigt galen finanspolitik.
De "yngre" skall komma in med "frisk nytt blod" och "nya idéer" för en modern europeisk stat i den globaliserade världen. Samtidigt försvinner den kloka måttfullhet som de (pigga) äldre faktisk ofta besitter, men som naturligtvis inte får plats i ett kvarttalsbaserat samhälle.

I ett framtida samhälle kommer de som är yngre inte ha en referens till vad som är t.ex "normala" väderförhållanden. Vem kommer att kunna förklara?
Redan nu ser vi ju en mängd ytterst depraverande uttryck för samhällelig moralisk kollaps.
De enda som tjänar på det är de kapitalstarka intressena, och i en realpolitisk mening de odemokratiska EU-förespråkarna (överstatligt EU), inte den lilla människan. Vi som nu är medelålders eller yngre kommer att få ett uppvaknade, som ett knytnävsslag i ansiktet, förr eller senare.

Genom att försaka de äldre kommer vi göra samhället mer sårbart för de överstatliga odemokratiska krafter som verkar i världen och inte minst i Europa.
EU:s grundsten har ju varit att "ena" Europa med marknadsekonomin som "lim", men sanningen är att vi kommer att får ett splittrat och söndrat Europa. Den fria marknadsekonomi så som den ser ut i dag kommer att vara ett minne blott, därmed kommer också "limmet" i EU:s fogar att släppa. Ersättningen blir en Europeisk stat.

Det handlar ytterst om vår frihet, och frihet har ett pris!
Stå upp för Sverige, och stå upp för de som byggde Sverige!
Vi yngre (yrkesverksamma) har en samhällelig skuld till dessa!
Senast redigerad av Valaskjalf 2014-04-10 kl. 12:26.
2014-04-10, 13:11
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Kanske kan SD direkt få ett par 1000 nya röster efter att ett etablerat specialanpassat äldreboende där den gemensamma lokalen används av 1000 pensionärer nu ska byggas om till "ungdomsboende" med många fler mindre lägenheter? Sparka ut pensionärer och in med asylsökande. VD ser bara dollars. En till på listan...

Det känns som om pensionären i filmen vet exakt vad det här handlar om. Så ett par 1000 nya röster och sanolikt deras anhöriga som får höra det här. Perfekt, lagom till EU-valet och riksdagsvalet...

http://www.exponerat.info/unga-ska-in-och-de-gamla-aker-ut/

Jag gillar verkligen slutklämmen på videon: "Jag vet ju att det är kört men jag vill också tala om för politikerna att de måste fundera på vad de håller på med för ett hus som är anpassat för äldre och behöva göra om och bygga om, det är i alla fall våra skattepengar man använder."

Helt klockrent och bör generera iaf ett par extra röster i valen
2014-04-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Jag gillar verkligen slutklämmen på videon: "Jag vet ju att det är kört men jag vill också tala om för politikerna att de måste fundera på vad de håller på med för ett hus som är anpassat för äldre och behöva göra om och bygga om, det är i alla fall våra skattepengar man använder."

Helt klockrent och bör generera iaf ett par extra röster i valen

Tänk om hon skulle skriva i PRO-tidningarna vad det är som pågår i Sverige idag. 2 miljoner pensionärer!!
2014-04-10, 23:31
Medlem
Bra framträdande av jomsdorf i debbat ikväll. +0.5%
2014-04-11, 00:49
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
Bra framträdande av jomsdorf i debbat ikväll. +0.5%

Håller med, bravo Jomsan!

Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Kan du förklara varför de människorna som sagt dumma saker, Bjärko och Bylund bl a, nu belönas med riksdagsplatser?

Jag antar å andra sidan att deras idiotuttalanden och beslut inte kommer att hindra SD från att växa ännu större. Det är många som proteströstar på SD i brist på annat.

Bylund är ett skämt, jag håller med om att det är underligt att han har en framskjuten roll i SD. Kanske är han kvar som någon slags inofficiell livvakt åt resten av gänget, han ser ju lite farlig och småuggly ut.
Senast redigerad av RingRing2014 2014-04-11 kl. 00:54.
2014-04-11, 18:43
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Håller med, bravo Jomsan!

Bylund är ett skämt, jag håller med om att det är underligt att han har en framskjuten roll i SD. Kanske är han kvar som någon slags inofficiell livvakt åt resten av gänget, han ser ju lite farlig och småuggly ut.
Bylund är en katastrof, desto fortare han skickas åt h-e desto bättre.
2014-04-11, 18:54
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligenskvot
En folkrörelse?

Att gillande på Facebook ökar är positivt men behöver inte innebära så mycket i praktiken. Om detta i sig verkligen innebar ett ökat opinionsstöd för SD skulle detta speglas i ökat stöd i opinionsundersökningar som faktiskt är mer anonyma än Facebook. Gillande innebär hursomhelst inte nödvändigtvis att man engagerat sig i partiet.

När ett parti växer snabbt kommer mängder med opportunister att ansluta sig med förhoppningen att få en plats vid köttgrytorna. En medlemsökning behöver således i sig inte nödvändigtvis innebära en folkrörelse.

Lite svårt att tänka sig att många eldsjälar verkligen skulle engagera sig i SD med tanke på hur partiet centralt behandlar sin lokala medlemmar. De beslagtar lokaldistriktens pengar, inför "nolltolerans" och ger inget stöd till de som inte är politiskt korrekta, bedriver nepotism centralt, och verkar anse att man lokalt är bondtölpar. Borde verka avskräckande för eldsjälar.

En verklig folkrörelse skulle innebära exempelvis många demonstrationer och ökande frivillig spridning av partiets propaganda som via flygblad. Vad jag vet finns det få tecken på en sådan växande folkrörelse för SD (till skillnad från SvP).

Om man ser vad lokalföreningarna ägnar sig åt ägnar man inte mycket aktivitet åt uppsökande verksamhet som flygbladsutdelningar och demonstrationer. Man ordnar möten men dessa är för de redan troende eller de som redan är nästan övertygade. Kortfattat förväntas nya sympatisörer inställa sig utan någon större arbetsinsats lokalt.
http://sverigedemokraterna.se/vart-parti/sd-lokalt/

Att SD inte växter i opinionsundersökningarna kan har sin naturliga förklaring. Partiet centralt har lyckats döda det lokala opinionsarbetet.
Fast där har du fel, SD måste hålla stenhård kontroll över de lokala föreningarna tills de har blivit mer stabila och mognat som parti. Det kryllar av dårar, fyllon och rättshaverister som ser sin chans att får fortsätta sin politiska karriär eller bara göra sin röst hörd och p.g.a brist på kanidater kommer in i kommunfullmäktige.
Där gör de en slät figur om de inte gör bort sig helt och blir utslängda, hoppar av eller börjar försnilla pengar.
Den typen av kandidater gör bara skada och ingen nytta, vet själv hur det ser ut i min gamla hemkommun, där är det allsköns bottenskrap som ställer upp för SD.
Sen blir det allt bättre då fler och fler bra personer engagerar sig allt eftersom SD växer och vi kommer se ett trendbrott efter valet 2014.
Rent generellt så är kommunpolitik något väsensskilt från rikspolitik och många kan avsky den lokale moderat eller sossepolitruken men gilla och respektera Borg eller Lövet på riksplanet.
2014-04-12, 02:38
Medlem
Intelligenskvots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Fast där har du fel, SD måste hålla stenhård kontroll över de lokala föreningarna tills de har blivit mer stabila och mognat som parti. Det kryllar av dårar, fyllon och rättshaverister som ser sin chans att får fortsätta sin politiska karriär eller bara göra sin röst hörd och p.g.a brist på kanidater kommer in i kommunfullmäktige.
Där gör de en slät figur om de inte gör bort sig helt och blir utslängda, hoppar av eller börjar försnilla pengar.
Den typen av kandidater gör bara skada och ingen nytta, vet själv hur det ser ut i min gamla hemkommun, där är det allsköns bottenskrap som ställer upp för SD.
Sen blir det allt bättre då fler och fler bra personer engagerar sig allt eftersom SD växer och vi kommer se ett trendbrott efter valet 2014.
Rent generellt så är kommunpolitik något väsensskilt från rikspolitik och många kan avsky den lokale moderat eller sossepolitruken men gilla och respektera Borg eller Lövet på riksplanet.
Misstänker att många av de personer du så enkelt avfärdar helt enkelt är personer som är mer radikala än var som är tillåtet i SD.

Uteslutande av kriminella, alkoholister och rättshaverister från fullmäktige tvingar inte SD att ha "nolltolerans" mot alla som avviker från partiledningens smala åsikter, att ha omfattande nepotism centralt i partiet och att beslagtaga lokaldistriktens pengar.

Sedan var det inte precis enbart de som sitter i kommunfällmäktige jag diskuterade utan den större gruppen SD-medlemmar. En person som kanske inte är lämplig att sitta i kommunfullmäktige kan mycket väl vara en utmärkt partiaktivist. Även en alkoholist eller "dåre". Det är väl snarast så att en riktig, genuin folkrörelse erbjuder en mycket konstruktiv aktivitet för "misslyckade" personer även om man inte blir någon ledare.

Om SD centralt verkligen hade som avsikt att ha "stenhård kontroll" över lokalföreningarna för att förhindra pinsamma skandaler som tas upp i media har man misslyckats helt och totalt med detta. "Nolltoleransen" förvärrar istället "mediaskadan" genom att man erkänner sig skyldig och bekräftar medias uthängning som helt befogad genom att utesluta eller fördöma den som säger något mindre politiskt korrekt. Dessutom ger man ett intryck av att vara feg och svag. Sedan tillkommer demoraliseringen av det lokala partiarbetet. Enda vinnarna är väl partiledningen som använt "nolltoleransen" för att krossa alla potentiella hot mot sig själva.

Trendbrottet till ständing sidorörelse i opinionen kom när SD införde sin nolltollerans = förvärrad "mediaskada" av oundvikliga "skandaler" + total demoralisering av det lokala opinionsarbetet.
Senast redigerad av Intelligenskvot 2014-04-12 kl. 02:40.
2014-04-12, 17:28
Moderator
Siegfrids avatar
Judar och SvP får ni diskutera nån annanstans. Inlägg raderade.
/Mod.
2014-04-12, 17:30
Medlem
shogun-rs avatar
Miljö och hållbarhetsfrågorna är den överlägset viktigaste frågan för framtiden. Inte så konstigt att det lockar många att rösta MP oavsett om deras politik gör någon skillnad och är realistisk eller inte.

SD hade haft mycket att vinna på att i framtiden ge sig in på Miljöpartiets område och konkurrera inom deras område. Givetvis genom att komma med bra och konstruktiva förslag som är rimliga.
2014-04-12, 17:49
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Miljö och hållbarhetsfrågorna är den överlägset viktigaste frågan för framtiden. Inte så konstigt att det lockar många att rösta MP oavsett om deras politik gör någon skillnad och är realistisk eller inte.

SD hade haft mycket att vinna på att i framtiden ge sig in på Miljöpartiets område och konkurrera inom deras område. Givetvis genom att komma med bra och konstruktiva förslag som är rimliga.

Fast nu är det ju knappast miljöfrågor och sopsortering som diskuteras runt fikaborden i regel, betydligt vanligare är det att man diskuterar det senaste mordet eller den senaste gruppvåldtäkten utförda av mena-berikare eller hur invandrade bidragstagare äter upp välfärden.

Visst, på Latte-fiken runt södermalm kanske det diskuteras utsläpp och hur duktig man är som tar cykeln till jobbet, men det är där det .......
2014-04-12, 18:52
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Fast nu är det ju knappast miljöfrågor och sopsortering som diskuteras runt fikaborden i regel, betydligt vanligare är det att man diskuterar det senaste mordet eller den senaste gruppvåldtäkten utförda av mena-berikare eller hur invandrade bidragstagare äter upp välfärden.

Visst, på Latte-fiken runt södermalm kanske det diskuteras utsläpp och hur duktig man är som tar cykeln till jobbet, men det är där det .......

Måste finnas någon anledning till att miljöpartiet ligger såpass högt. Mycket annan politik har dom inte att tala om.

Sen så känner jag inte igen mig med det snacket runt fikaborden. Syftar du på den undersökningen som visades tidigare så tror jag att man skall ta den med en stor nypa salt, även om jag inte kan detaljerna kring undersökningen i detalj.
Senast redigerad av shogun-r 2014-04-12 kl. 18:57. Anledning: edit

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in