2014-04-13, 05:02
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det där bevisar tyvärr inte så värst mer än att det finns minst ett tiotal människor i stan som tvivlar på KJ:s skuld. Folk som skriver i kommentarsfält kan vara minst lika orepresentativa som folk som skriver på Flashback.

De flesta jag har talat med är ambvivalenta när det gäller skuldfrågan, däremot är de flesta överens om att utredningen inte skötts korrekt.
Citera
2014-04-13, 05:07
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag drog inte alls den slutsatsen - att MB skulle bott i stugan. Men den beboddes av hans morbror varje sommar, så nog gick den att bo i.

Kanske var det därför MB kontaktade RB - för att försäkra sig från ovälkommet besök?
Citera
2014-04-13, 05:10
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ok, men vad tycker du om själva förhöret med AN ang Lakaträsk/stugan som jag postade?
Det var väl ekstremt mystiskt hur AN undviker att svara på de helt enkla frågor hon ställs, och sedan att polisen låter henne komma undan, inte bara en gång men TVÅ gånger?

Ja. Kan inte annat än hålla med.

AN glider skickligt undan frågorna som ställs - varför???
Citera
2014-04-13, 06:53
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Lille vännen, om du anser att något i min lista är tredjehandsuppgifter så får du tala om vad och varför. Svepande kritik utan exempel är ren fail, om vi nu ska använda det ordet till något vettigt.

Med "missat att utreda" antar jag att du menar det mobilnummer som polisen förhörde Axel H om. Skulle AN ha ringt på det gamla mobilnumret? Varför det? Är det ens troligt att den mobilen varit påslagen mer än under den kortare tid hon ska ha haft något problem med laddaren till den nya telefonen? Hur vet du förresten att polisen inte kollade HTC-mobilen som togs i beslag (s. 243) och som rätt sannolikt var den telefon hon använde den 28 januari? Det kanske helt enkelt är så att den inte hade någon intressant samtalshistorik som det fanns anledning att foga till förundersökningen? Här utgår ni hela tiden att saker som inte står i FUP inte är utredda eller kollade. Tror du att de slängde vartenda beslag de tog och som det inte stod mer om i FUP:en i papperskorgen?

Hade VB ett skypekonto?

Lilla MrFail,

Du har alltså missat X antal förhör där det framgår att VB har ett Skypekonto? Förhör där det framgår blandannat att hon önskat sig knivar... märkligt att du som är självutnämd minnesexpert selektivt inte minns sådana detaljer.

En annan detalj... hur får du ihop att ett hot som framfördes en månad innan VBs död skall ha missförståtts till ett facebook meddelande som postades av AN en vecka efter VBs försvinnande som dessutom inte ens var ett hot?

Har gått igenom din groteska lista av felaktigheter. Vi tar några exempel:

Har du någon källa på att KJ aldrig annars brukade bada?
Är vittnena som hörde skrik från lägenheten oberoende?
Citera
2014-04-13, 07:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
finner 2 bara, om droger bla.. :/
Sök i Detta ämne med "a:akrobaten0808" i sökfältet. 362 träffar.
Citera
2014-04-13, 08:49
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ok, men vad tycker du om själva förhöret med AN ang Lakaträsk/stugan som jag postade?
Det var väl ekstremt mystiskt hur AN undviker att svara på de helt enkla frågor hon ställs, och sedan att polisen låter henne komma undan, inte bara en gång men TVÅ gånger?
Nej jag tycker faktiskt inte det är så mystiskt.
Citera
2014-04-13, 09:14
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Jag har letat efter ett inlägg, där någon påstår att VB hade försökt lägga sig emellan MB och AN. Det ska vara i diskussionen om varför TL slutade umgås med VB. Jag hittar inte det.
Hittar bara att VB ofta kom till deras hus, men mest var intresserad av MB och ställde en massa frågor om denne. TL förstod att det inte var henne VB kom för, utan MB.
Blir lite egendomligt då ingen låtsas känna VB till en början, när man kan tolka inläggen som om hon ofta varit hemma hos dem.
Citera
2014-04-13, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
CarlJanne75 tyckte det var konstigt att MB inte kom ihåg mer om resan den 18 maj i förhör ett par dagar senare. Men förhöret var inte ett par dagar senare utan 3 månader senare. Det var det mitt inlägg handlade om.

MB har ju släkt i Lakaträsk så det faktum att han kom åkande från Lakaträsk är inget bevis för att det går att bo i stugan. Det står ju inget om att han kommer från stugan.

Du kanske inte minns att det va AN du frågade om. Där va det "inga 3 månader senare".
Dessutom va det bådas "dåliga minne" som jag regerade på.
Citera
2014-04-13, 09:31
Medlem
[quote=Clavell|48360998]Nej jag tycker faktiskt inte det är så mystiskt.[/QU

Kan du förklara?
Citera
2014-04-13, 09:35
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du kanske inte minns att det va AN du frågade om. Där va det "inga 3 månader senare".
Dessutom va det bådas "dåliga minne" som jag regerade på.
Nej det hade jag inte glömt men du skrev "MB garderar med att dom kanske va där. Jag tror inte dom är så jävla gaggiga så dom inte mins några dagar bakåt." Och då tyckte jag det vara relevant att påpeka att förhöret med MB var 3 månader efter tillfället.
Citera
2014-04-13, 09:47
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kan du förklara?
Till exempel på frågan om adressen. Att då svara Lakaträsk är inte så konstigt som det kanske låter för någon som bor i en stor stad. Om det är en stuga som man inte får post till så är det inte ens säkert att Annika vet vilket nummer den har. Det finns sällan nummer på husen ute på landet.

Dessutom så kan jag omöjligt få det till att det skulle tyda på något skumt. Tror du att Annika sitter på förhöret och tänker "ojdå de frågar om stugan där vi stycka VB, men om jag inte säger vilket nummer stugan har så hittar de säkert inte dit"

Att hon på frågan om de varit där svarade att det inte går att bo i stugan tycker jag inte heller är mystiskt. Hon kan mycket väl ha övertolkat frågan som att polisen undrade om de varit där och övernattat.

Sådana missuppfattningar sker hela tiden i kommunikation. Att sitta och bokstavsgranska ett förhör och leta konstigheter på det här sättet är enligt min åsikt fullständigt meningslöst. Och när det dessutom är nedskrivna förhör och inte ljudspelningar så blir det ännu mer meningslöst.
Citera
2014-04-13, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Till exempel på frågan om adressen. Att då svara Lakaträsk är inte så konstigt som det kanske låter för någon som bor i en stor stad. Om det är en stuga som man inte får post till så är det inte ens säkert att Annika vet vilket nummer den har. Det finns sällan nummer på husen ute på landet.

Dessutom så kan jag omöjligt få det till att det skulle tyda på något skumt. Tror du att Annika sitter på förhöret och tänker "ojdå de frågar om stugan där vi stycka VB, men om jag inte säger vilket nummer stugan har så hittar de säkert inte dit"

Att hon på frågan om de varit där svarade att det inte går att bo i stugan tycker jag inte heller är mystiskt. Hon kan mycket väl ha övertolkat frågan som att polisen undrade om de varit där och övernattat.

Sådana missuppfattningar sker hela tiden i kommunikation. Att sitta och bokstavsgranska ett förhör och leta konstigheter på det här sättet är enligt min åsikt fullständigt meningslöst. Och när det dessutom är nedskrivna förhör och inte ljudspelningar så blir det ännu mer meningslöst.

Hur hon tänker gissar jag inte om, det får du göra.
Det är bara att konstatera att vi tolkar som vi själva vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in