Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Kan du förklara?
Till exempel på frågan om adressen. Att då svara Lakaträsk är inte så konstigt som det kanske låter för någon som bor i en stor stad. Om det är en stuga som man inte får post till så är det inte ens säkert att Annika vet vilket nummer den har. Det finns sällan nummer på husen ute på landet.
Dessutom så kan jag omöjligt få det till att det skulle tyda på något skumt. Tror du att Annika sitter på förhöret och tänker "ojdå de frågar om stugan där vi stycka VB, men om jag inte säger vilket nummer stugan har så hittar de säkert inte dit"
Att hon på frågan om de varit där svarade att det inte går att bo i stugan tycker jag inte heller är mystiskt. Hon kan mycket väl ha övertolkat frågan som att polisen undrade om de varit där och övernattat.
Sådana missuppfattningar sker hela tiden i kommunikation. Att sitta och bokstavsgranska ett förhör och leta konstigheter på det här sättet är enligt min åsikt fullständigt meningslöst. Och när det dessutom är nedskrivna förhör och inte ljudspelningar så blir det ännu mer meningslöst.