2014-04-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Personen skrivs det om här i tråden, strax efter fynden gjorts. Kompisarna reagerade på hans intresse för fallet och fotograferande. Någon tjejkompis tyckte t o m att det var sjukt. Datum är kring fyndtiderna.

Vem är fotografen? Kan jag inte låta bli att undra.
Citera
2014-04-12, 23:07
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Personen skrivs det om här i tråden, strax efter fynden gjorts. Kompisarna reagerade på hans intresse för fallet och fotograferande. Någon tjejkompis tyckte t o m att det var sjukt. Datum är kring fyndtiderna.

Vet du vems facebook det var upplagt på? Hittar bara det som skrevs tidigare om, alltså hittade bara den personen som skrev på flashback
Citera
2014-04-12, 23:10
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vem är fotografen? Kan jag inte låta bli att undra.

Minnet sviker mig, men tror inte det är klarlagt.
Citera
2014-04-12, 23:15
Medlem
Citat:

Något - oklart vad - får mig att tänka på ME ...

Kanske tänker jag klarare efter en hundpromenad i regnet
Senast redigerad av Remark 2014-04-12 kl. 23:18.
Citera
2014-04-12, 23:17
Medlem
bamdidams avatar
Citat:

Någon aning om vilka biltyper det var som polisen hade sett i området medans de var där? Har långt bak i minnet att polisen ville komma i kontakt med en eller två bilar (eller om det var samma bil som de hade sett 2 ggr) som hade varit dit och tvärvänt direkt.. Men kommer inte ihåg vilken/vilka biltyper det var då..
Citera
2014-04-12, 23:19
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:

Bilden/facebookinlägget verkar inte ha med detta fallet att göra alls. Ingen vet vem som lagt ut det, eller när. I inläggen runt fyndtiden hittar jag ingenting.
Citera
2014-04-12, 23:20
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Få se nu... hur är det med tredjehandsuppgifter i din egen lilla objektiva lista över KJs skuld? Du kastar sten i glashus igen MrFail...

Nu var det väl så att Yngves fru berättade detta för CS och J-ES på minnesstunden?Således andrahandsuppgift. Vad har du för belägg att påstå att Yngves fru inte pratar bra svenska?

EDIT: Kanske hoten framfördes via de nummer som polisen uppenbarligen missat utreda?

EDIT2: Nu är ju inte VBs telefon återfunnen heller eller hur? AN kanske ringde VB på numret som är outrett? AN kanske framförde hoten via skype? Är VBs skype kollad av polisen?

Lille vännen, om du anser att något i min lista är tredjehandsuppgifter så får du tala om vad och varför. Svepande kritik utan exempel är ren fail, om vi nu ska använda det ordet till något vettigt.

Med "missat att utreda" antar jag att du menar det mobilnummer som polisen förhörde Axel H om. Skulle AN ha ringt på det gamla mobilnumret? Varför det? Är det ens troligt att den mobilen varit påslagen mer än under den kortare tid hon ska ha haft något problem med laddaren till den nya telefonen? Hur vet du förresten att polisen inte kollade HTC-mobilen som togs i beslag (s. 243) och som rätt sannolikt var den telefon hon använde den 28 januari? Det kanske helt enkelt är så att den inte hade någon intressant samtalshistorik som det fanns anledning att foga till förundersökningen? Här utgår ni hela tiden att saker som inte står i FUP inte är utredda eller kollade. Tror du att de slängde vartenda beslag de tog och som det inte stod mer om i FUP:en i papperskorgen?

Hade VB ett skypekonto?
Citera
2014-04-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Hade VB ett skypekonto?

Ja, det hade hon.
Citera
2014-04-12, 23:25
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Bilden/facebookinlägget verkar inte ha med detta fallet att göra alls. Ingen vet vem som lagt ut det, eller när. I inläggen runt fyndtiden hittar jag ingenting.

Jag har länkat till den sidan på flashback där en person undrade angående denna bild. Det var kring fyndtillfället då polisen hade spärrat av området.

Jag har även på minnet att någon (inte funnit vem ännu, men letar) på flashback skrev något i stil med att nu kommer de ta fast den misstänkte (KJ) och att han/hon är helt säker på att KJ kommer åka dit!
Det var kring då det stod om i tidningarna att en på moped hade funnit en huvtröja i diket i närheten av huset där. Skulle vara intressant vem den flashbackanvändaren är...
Citera
2014-04-12, 23:25
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Bilden är tagen vid fyndplatserna. Instagram, inte Facebook. Med tanke på klockslagen så är det när torso hittades. VW bil är det. Instrumenteringen stämmer med bil från slutet av 90-talet, början av 2000. Rutans lutning ser lite speciell ut, men det kanske har att göra med kamerans objektiv.
Citera
2014-04-12, 23:28
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Bilden är tagen vid fyndplatserna. Instagram, inte Facebook. Med tanke på klockslagen så är det när torso hittades. VW bil är det. Instrumenteringen stämmer med bil från slutet av 90-talet, början av 2000. Rutans lutning ser lite speciell ut, men det kanske har att göra med kamerans objektiv.

Måste ju vara på både instagram och facebook, ser ju precis ut som facebook där i kommentarsfältet..
Citera
2014-04-12, 23:29
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Jag har länkat till den sidan på flashback där en person undrade angående denna bild. Det var kring fyndtillfället då polisen hade spärrat av området.

Jag har även på minnet att någon (inte funnit vem ännu, men letar) på flashback skrev något i stil med att nu kommer de ta fast den misstänkte (KJ) och att han/hon är helt säker på att KJ kommer åka dit!
Det var kring då det stod om i tidningarna att en på moped hade funnit en huvtröja i diket i närheten av huset där. Skulle vara intressant vem den flashbackanvändaren är...
Akrobaten088 eller något åt det hållet. Mopedmannens heter Ryd*ng micha*l (i,e)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in