2014-04-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Sorry om jag avbryter krånglet ni har.. Men någon som kan gissa vem detta skulle kunna vara?
http://cdn1.cdnme.se/4070303/7-3/idiot5_519dd4d3e087c34244496b7b.png
Vad/vem menar du?

Bilen som den som fotat sitter i kan jag säga till 100% är VW. Nästan till 100% är det en Golf av generation 4, alltså årsmodell 98-04. Årsmodell spannet gäller vilken sorts VW det än är.
Tomgångsvarvtalet och vars rödmarkering på varvmätaren säger att det är en bensinmotor.

Viktigt på vilket sätt?
Citera
2014-04-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ja i hela den delen så kvittar det vem som säger vad eftersom om man vänder dialogen blir det samma resultat. Inte bara de raderna utan mellan sid 820-822 i fup.
Eftersom jag håller på med det jag gör om dagarna, kanske jag tolkar detta på ett helt annat sätt än vad du gör, svårt att förklara, men kan bero på det.

Jag har ingen susning om vad du gör på dagtid. Men jag tillåter mig faktiskt att tolka en konversation där vem som säger vad - eller som svar på motparten - har stor betydelse.

Men alla värderar vi orden olika. Jag föredrar att betrakta dom i ett sammanhang.
Citera
2014-04-12, 22:47
Medlem
highfives avatar
Citat:
Sorry om jag avbryter krånglet ni har.. Men någon som kan gissa vem detta skulle kunna vara?
Den som kör är gift iaf. Bilen kan vara en liten kombibil?
Citera
2014-04-12, 22:49
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Vad/vem menar du?

Bilen som den som fotat sitter i kan jag säga till 100% är VW. Nästan till 100% är det en Golf av generation 4, alltså årsmodell 98-04. Årsmodell spannet gäller vilken sorts VW det än är.
Tomgångsvarvtalet och vars rödmarkering på varvmätaren säger att det är en bensinmotor.

Viktigt på vilket sätt?

Ja det verkar ju vara från den dagen fynd hade gjorts.. Lite konstigt beteende att åka dit, ta en bild och sen köra därifrån fort innan polisen hinner ta ett prat tycker jag.. Speciellt konstigt att inte personen hört av sig till polisen när de gick ut i tidningarna med att de undrade vem det var.
Detta låg tydligen ute på en blogg om jag har förstått det rätt, och sedan tagits bort igen fort.. Why..
https://www.flashback.org/t2139074p1829
Citera
2014-04-12, 22:51
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Den som kör är gift iaf. Bilen kan vara en liten kombibil?

Tror det är höger hand som syns i spegeln, giftering brukar oftast vara på vänster hand.. Fast jo en de brukar byta hand för att inte visa att de skulle vara gift..
Citera
2014-04-12, 22:52
Medlem
Citat:
Det där är intressant. Jag läser i tråden ganska så varje dag men längesen jag gick igenom FUP. Varför hade vittnet bedömningssvårighet kring kön på personen i bilen? VB hade ju ett väldigt feminint utseende enligt mig. Sen det du skriver om olika klockslag till händelserna.

Såg ut som en kvinna men rörelsemönstret signalerade annat kön?
Citera
2014-04-12, 22:54
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tyvärr kan jag inte ge dig exakt sidhänvisning i FUP. Men KJ har nämnt det samt även VBs föräldrar (FUP). Har ingen anledning att tvivla på det.

Det stämmer. Dock inte i någon Facebook-konversation mellan KJ och VB. Detta uppgav KJ i förhören med honom samt i ljudupptagningarna från rätten.
Citera
2014-04-12, 22:56
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:

Vems Facebook är det från och vilket datum? Hör bilden ens ihop med detta fallet?
Citera
2014-04-12, 22:58
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har ingen susning om vad du gör på dagtid. Men jag tillåter mig faktiskt att tolka en konversation där vem som säger vad - eller som svar på motparten - har stor betydelse.

Men alla värderar vi orden olika. Jag föredrar att betrakta dom i ett sammanhang.
(Nej det är väl klart du inte vet. )

Det gör jag med, men på ett annat sätt så det är bättre att låta detta vara så här nu och sätta punkt.
Citera
2014-04-12, 22:59
Medlem
Citat:
Vad/vem menar du?

Viktigt på vilket sätt?
Beskriven bil har jag självt ägt en. Passat har jag för mig dock är förvillande lik i sin inredning och kan inte utesluta en sån.
Citera
2014-04-12, 23:01
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Vems Facebook är det från och vilket datum? Hör bilden ens ihop med detta fallet?

Personen skrivs det om här i tråden, strax efter fynden gjorts. Kompisarna reagerade på hans intresse för fallet och fotograferande. Någon tjejkompis tyckte t o m att det var sjukt. Datum är kring fyndtiderna.
Citera
2014-04-12, 23:02
Medlem
highfives avatar
Citat:
Beskriven bil har jag självt ägt en. Passat har jag för mig dock är förvillande lik i sin inredning och kan inte utesluta en sån.
Kanske den som stod på parkeringen utanför KJ? Den var mörkblå vill jag minnas. Var väl en 98:a eller99:a?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in