2014-04-12, 18:10
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
URBANARTS89 1 - 0 Inavlad Flashbackare från valfri småort

Grattis, synd bara att du ligger sist i tabellen.

Sverige 2030 kommer jag nog inte se då jag vid det laget sitter i Finland eller Norge. Kanske kommer jag över med Sverigefärjan för att begråta fosterlandet nån gång...
Citera
2014-04-12, 18:16
Medlem
Citat:
Först var det:

Sedan blev det:

Är vi klara nu, eller?

Herreg-d, alltså jag orkar inte längre

Jag skrev nyss att etnicitet utgår från ett folks gemensamma gener och att det är de gemensamma generna som formar den etniska identiteten (svensk, jude, apa, orangutang, trehörning). Utvecklandet av en etnisk tillhörighet är evolutionärt och ingenting man kan bli rent av hur som helst.

Det betyder att rasen är det primära, rasen är utgångspunkten.
Senast redigerad av Kamora 2014-04-12 kl. 18:24.
Citera
2014-04-12, 18:18
Medlem
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_future_Human_Development_Inde x_projections_of_the_United_Nations

Den listan säger väl allt. År 2030 ligger Sverige efter land som Libyen & Bulgarien
Citera
2014-04-12, 18:19
Medlem
carlps avatar
Citat:
Först var det:

Sedan blev det:

Är vi klara nu, eller?

Så enligt dig har förintelsen aldrig ägt rum eftersom judar finns inte?

Eller använder du dig av dubbla måttstockar?

Varför ska ett av det mest fredliga och kreativa folkslaget i modern tid försvinna.
Du ser inga nackdelar i det?
Är det landmassan som gör att vi är dom vi är idag eller är det folket?
Citera
2014-04-12, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carlp
Så enligt dig har förintelsen aldrig ägt rum eftersom judar finns inte?

Eller använder du dig av dubbla måttstockar?

Varför ska ett av det mest fredliga och kreativa folkslaget i modern tid försvinna.
Du ser inga nackdelar i det?
Är det landmassan som gör att vi är dom vi är idag eller är det folket?

Nja, det mest kreativa? Visst, men det mest fredliga? Nu går du lite för långt va?
Citera
2014-04-12, 18:24
Medlem
BorgeHs avatar
Intressant sida:

http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/

Om man tittar på andelen utrikes födda och försöker se vart det lutar år 2030 så tycker jag det verkar vara 30%!

Var tredje invånare utrikes född!

Och hur kommer samhället bli? Ja det är väl bara att hårdra de trender som finns nu:

Skolresultaten blir sämre (analfabeter gör man inte till skol-ljus på 6 månader!).
Arbetslösheten och skillnaderna i samhället mellan rika och fattiga ökar.
Inbrott, rån och stölder ökar dramatiskt.
Inga kvinnor (eller fulla män) kommer att våga gå ensamma på kvällar längre.
Problemförorterna är no-go areas för vita svenskar.
Olika grupper av invandrare och kriminella gäng bekämpar varandra i strider.
Utanförskap och missanpassning ökar.
Invandrarna kommer att kräva ökad politisk representation.

Och hur kommer samhället att parera detta?:
Gated communities - vita rika svenskar kommer att bo i inhägnade bevakade områden.
De offentliga välfärdssystemen är urholkade, folk måste själv skaffa sig sjukförsäkringar och pensionsförsäkringar.
Privata sjukhus, de offentliga ger dålig gratis vård på u-landsnivå.
Socialtjänsten fungerar inte, ersatt av frivilliga kyrkor och sopp-kök.
Det kommer att bli lättare att skaffa vapen för självförsvar.
Kravallpolis kommer att inrättas för att få bukt med invandrarkravaller - jmf. Marseilles i Frankrike.
De få vita svenskar som inte flytt landet kommer att förbanna de politiker (Reinfeldt & co) som gjorde denna utveckling möjlig!
Citera
2014-04-12, 18:26
Medlem
area50s avatar
Ett George Orwellskt "1984" liknande samhälle är det enda man kan tänka sig. Plus en mulatt-segregerad befolkning, om nu den nya världsordningen får som den vill.
!VAKNA FÖR HELVETE!
Citera
2014-04-12, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carlp
Så enligt dig har förintelsen aldrig ägt rum eftersom judar finns inte

Va? Har jag sagt att svenskar eller judar inte finns? Även om jag hade påstått det så är det en idiotisk sak du skrev, människor dog i Förintelsen, oavsett om de var judar eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Grattis, synd bara att du ligger sist i tabellen.

Nejdå, krossar här på daglig basis. För bara någon timme sen krossade jag en idiot som påstod att man är pedofil för att man ligger med en 17-åring. Massa vinster för mig.
Citera
2014-04-12, 20:01
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Lyssna noggrant nu ditt korkade icke-intellektuella irritationsobjekt.

De blev svenskar för att de av den enkla anledningen ansåg sig vara av gemensamt genetiskt ursprung. Etniciteten formar identiteten och bara en naiv, dryg, ignorant nolla anser någonting annat.

Zigenare har trots tusen år i Europa alltid varit zigenare och de blev aldrig någonting annat

Precis en katt är inte en häst för den föds i ett stall. Frågan är om ett mongo som urbani förstår vad det betyder dock.
Citera
2014-04-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellin
Tycker mig se en skrämmande syn på samhället år 2030 om vi inte gör något drastiskt åt invandringspolitiken och sätter hårda krav på vilka som kommer hit. År 2030 har vi säkert tagit hit minst 1,5 miljoner människor. Jag är väldigt empatiskt men tänker också på att samhället kommer vara identitetslöst snart, då vi är för många kulturer i Sverige. Det kommer bli krig(se biskopsgården). Jag hoppas att Gated communities kommer komma för oss etniska svenskar som fortfarande vill bo ifred!

Hur ser ert Sverige ut?

Med tanke på att invandringen verkar öka ytterligare, kommer vi att ha kanske 2 miljoner som invadrat. Sedan tillkommer ytterligare en 0,5 - 1 miljon barn till dessa invandrare.

Jag lever i bästa fall 30 år till vilket skulle innebära att vi år 2045 skulle ha ca 10 miljoner invandrare i landet. (eftersom nativiteten hos dessa invandrare är 3 ggr så hög som svenskt genomsnitt.) Svenskarna blir ett minoritetsfolk i Sverige. Landet är fullt av läs-, skriv- och räkneokunniga människor. (PISA-resultat Fängelserna kommer att vara fulla av dessa människor. För närvarande går 60% av socialbidragen till utlandsfödda. Hur är det om trettio år?
Största delen av dessa invandrare kommer aldrig att få jobb.

Vi kommer att ha en kriminalitet jämförbar med de allra värsta länderna.

Tyvärr tror jag att även detta är önsketänkande. Det behövs en enda ledartyp, "Hitler", bland dessa invandrare och de tar över allt. Ett inbördeskrig är möjligt. I bästa fall består riksdagen av 50% inflyttade.

DET ÄR FÖRBJUDET ATT DISKUTERA BEGRÄNSNING AV INVANDRING. GÖR MAN DET BLIR MAN STÄMPLAD SOM RASIST I SVERIGE.

JAG ÄR INTE SD:ARE MEN NÄR INFLYTTNINGEN ÖKAR ÅR PER ÅR BLIR MAN MYCKET BEKYMRAD.

INGA PARTIER TÄNKER PÅ LÅNG SIKT. HUR ÄR LÄGET OM TRETTIO ÅR OM VI LÅTER DETTA FORTSÄTTA SOM HITTILLS?
Citera
2014-04-12, 20:42
Medlem
Mullrets avatar
Sverige får ta lån i mastodontklassen för kunna upprätthålla sjukvård, socialbidrag och alla samhällsfunktioner. Redan idag knakar det i finanserna. USA har 700.000:- i nationell skuld per invånare. Snart är vi svenskar där oxå.
Citera
2014-04-12, 20:44
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pEddobear
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_future_Human_Development_Inde x_projections_of_the_United_Nations

Den listan säger väl allt. År 2030 ligger Sverige efter land som Libyen & Bulgarien

Då är drömmen uppnåd. De vill ju ha en korkad befolkning och en liten rik elit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in