2014-04-12, 16:17
Moderator
Tinuviels avatar
Hur ska vi veta om han är skyldig, TS?

Allt vi kan uttala oss om är omdömet hos dem som, istället för att anmäla personen ifråga till polisen (och ev kontakta hans arbetsgivare), valde att hetsa på Facebook och twitter. På Facebook ledde det till att kränkta muslimer började tala om att "skära tungan av honom" allt medan muslimska frontorganisationer såsom Medborgarrätts byrån (särskrivningen är deras) och "journalister" som Nabila Abdul Fattah medverkade till drevet.

Det här återspeglar illa på en grupp, och låt mig informera dig, TS. Det är INTE väktarnas.

En liten kartläggning av de inblandade i det här drevet har gjorts här:
(FB) "Slöj-misshandeln" i Farsta verkar falsk
Senast redigerad av Tinuviel 2014-04-12 kl. 16:30.
Citera
2014-04-12, 16:27
Medlem
Signalkabels avatar
den förra trådstarten papperskorgades, där hade jag krivit ett bättre svar än det här, men:

att en ensam vakt, under lunchtid på en av stockholms största gator (götgatan) skulle medvetet söka upp en konflikt med inte en, utan TRE muslimska kvinnor? (som jag förstår fb-inläggen är det dessutom kovertiter(?)) Att de rasistiska tillmälena är så styltiga så att en manusförfattare skulle fått sparken gynnar inte heller det trovärdigheten.
Citera
2014-04-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Jag tror att det är något som fattas från redogörelsen, att vakten kanske gjorde något "fel", antingen moraliskt eller i lagens mening.

Han är i alla fall less.

Har du ingen sympati för känslan av att ditt land håller på att försvinna? Att det du en gång kände dig trygg i är fullt av helt andra saker... du måste helt plötsligt vara rädd när du är ute på kvällen ensam...

Migranter från krigshärjade länder borde kunna sympatisera...

När man inte känner sig trygg i sitt egna kvarter så kommer frustrationen fram. (även om det ofta blir riktat mot fel människa)

Har det hänt något så är det detta.

Offerkappan sitter bra!
Citera
2014-04-12, 17:12
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adan
Offerkappan sitter bra!

Ja, jag hittade den tillsammans med min cykel utanför utanför en lägenhet som migrationsverket hyrde.

Håll topic och sluta tro att du äger Sverige.
Citera
2014-04-12, 17:48
Medlem
Har väldigt svårt att tro att någon väktare/ordningsvakt ska ha gjort detta i tjänsten. Nog för att det finns folk både här och där i samhället som passar bättre under någon sten i skogen men, allvarligt, dom vet vilken uppmärksamhet dom har på sig.

Troligen är detta bara en false flag historia av någon som prompt måste bevisa hur fascistoida alla svenskar är och som gillar den där sköna klådan av offerkoftan.

Sorry, tror inte på detta. Och en bild säger inte ett dyft. Film med ljud en minut före incidenten till en minut efter, tack.
Citera
2014-04-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Hur fan ska man kunna se/diskutera något när inte någon tar en backup bild? I så fall är ju tråden nästintill värdelös.

Iallafall, det här är ju möjliga scenarion. Det blir ord mot ord och skiten läggs ner, alternativt döms och avskedas väktaren, det är även möjligt att den beslöjade kvinnan har begått något brott och får ett enkelt flyg till ingenmansland.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=603670623050424&set=a.2575488009959 43.63182.100002224760921&type=1&theater

Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Det är ingen mindre är Yasir Issa, som först hängt ut väktaren på facebook. Facebooksidan finns kvar:

Yasir Issa, akrivist, debatör och bror till: (FB) "Slöj-misshandeln" i Farsta verkar falsk
Citera
2014-04-12, 18:05
Medlem
Orginalpostningen på facebook finns kvar. Det var denna som kopierades av islamisten och jihadhyllaren Meisen Jamil i trådstarten, vilket nu plocktas bort. Antagligen för att det innehöll hot om våld mot väktaren.

Citat:
Yasir Issa
VIKTIGT, LÄS och DELA
Var på lunch nyss med Mohammad Fateh Atia, på väg tillbaka till jobbet gick en G4S -vakt lite längre bort men mitt emot oss in i tre beslöjade svenska tjejer och "medvetet" armbågade en av de som hamnade ute på bilvägen. Tjejerna vände sig tillbaka och undrade varför han gjorde så? Han vägrade svara de och fortsatte sin väg, tjejerna envisades om att få svar på vaktens handling, vakten började bete sig väldigt märkligt och vräkte ur sig rasistiska och nedsättande ord mot tjejerna! Då grep jag och Fateh in och undrade varför han behandlar tjejerna så här!
Vakten svarade: Ni bor i Sverige nu, bete er, andra förbi passerande stannade till när de hörde vaktens ord mot oss!
Fateh sa: Om du vill ge dig på någon, så ge dig på någon i din storlek och inte små tjejer!
Läget blev spänt och vakten började närma sig oss och med sin öppna hand mot oss och säger: Ni står för nära! Backa!
Vi vägrade backa för att det var vakten som kom mot oss och inte tvärtom. Helt oväntad säger vakten: Era fega muslimer, bete er!
Jag blev väldigt frustrerad över vaktens uttryck och krävde direkt att han visar oss sitt leg eller uppger sitt namn, då jag jobbade tidigare som vakt vet jag att Ordningsvakter ska alltid medföra sitt förordnande och en legitimation som de på begäran av envar i normalfallet ska visa upp.
Trotts min begäran vägrade vakten visa upp sina id-handlingar, och istället sa han: Tvinga mig om ni kan.
Så feg som han vakten var smet han iväg när vi var på honom att uppge sitt namn, men vi lämnade aldrig vakten innan vi tog ett foto av honom!

Sprid gärna vidare detta så det kommer fram till vaktbolaget G4S som anställer såna kryp som utnyttjar sin uniform för att få ut sitt hat och rasism på helt oskyldiga människor.

Och hatten av för alla modiga systrar med slöja som står ut modigt mot dessa individer dagligen!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=603670623050424&set=a.2575488009959 43.63182.100002224760921&type=1&theater

Kommentarerna till den här facebooksidan är lugnare. Men man hittar exempelvis denna:

Citat:
Annika Zschau Bra jobbat av er alla! Gäller att stå på sig!
Men det handlar om extrema muslimer. Annika Zschau förklarade nyligen att det var ok om hennes dotter ville åka ned till Syrien för att strida.
https://twitter.com/JohanLundberg/status/452768530467803136/photo/1

De två lunchade muslimerna, Yasir Issa och Mohammad Fateh Atia, är ledande personer inom Muslimska Brödraskapet i Sverige. Man får ha den bakgrunden i åtanke när man värderar sanningshalten.
Senast redigerad av Batuta 2014-04-12 kl. 18:13.
Citera
2014-04-12, 18:28
Medlem
Framtyrs avatar
Musslan (jag antar att det rörde sig om en sån) som la upp bilden på den "rasistiska" vakten har tagit bort sin Fb. Någon som han ta en skärm dump?
Citera
2014-04-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Musslan (jag antar att det rörde sig om en sån) som la upp bilden på den "rasistiska" vakten har tagit bort sin Fb. Någon som han ta en skärm dump?

Titta några inlägg ovanför, så ser du att någon länkat en backup.

Men jag är snäll, här https://www.facebook.com/photo.php?fbid=603670623050424&set=a.2575488009959 43.63182.100002224760921&type=1&theater
Citera
2014-04-12, 19:06
Avslutad
Det kan inte bara vara jag som får känslan att hela denna "konversation" är påhittad.
Citera
2014-04-12, 19:35
Medlem
Första känslan är bullshit, andra är att man borde gå och kasta gris kött på dem också. Varför ska vi respektera dem som inte respekterar oss och Sverige.

Sen varför är vakten glad på bilden?? enligt historian var han ju hotfull och aggressiv
Citera
2014-04-12, 20:01
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Men det handlar om extrema muslimer. Annika Zschau förklarade nyligen att det var ok om hennes dotter ville åka ned till Syrien för att strida.
https://twitter.com/JohanLundberg/status/452768530467803136/photo/1

De två lunchade muslimerna, Yasir Issa och Mohammad Fateh Atia, är ledande personer inom Muslimska Brödraskapet i Sverige. Man får ha den bakgrunden i åtanke när man värderar sanningshalten.

Enligt imamen i Saudi eller var det nu var så var det väl påkallat för muslimska kvinnor att åka till Syrien och agera horor åt männen som stred, så att dom skulle kunna kriga bättre.
Det kanske är det hon vill att hennes dotter skall göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in