2014-04-12, 14:21
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ni försöker desperat vrida verkligheten till något den inte är. Skillt har knappast artilleri och pansarvagnar med sig. På andra sidan gränsen står ryska såna beredda att döda tusentals. Snacka om att ni försöker undvika att prata om elefanten i rummet era psyops.

Ajaj nu bet du dig själv i tungan, det är du som försöker vrida på saker och ting.
Jag sa att enligt skillt så är dom just nu påväg mot östra ukraina för att nita oliktänkande, om du inte gillar den faktan så visst men att fjanta dig på det sättet hjälper inte mot något. Och återigen så är jag inte pro-ryssland,det finns inget "er" hos mig annat än i ditt huvud, du vet vad jag anser om nationer överlag eftersom jag förklarat det så många gånger för dig tidigare när du försökt lägga ord i mun på mig eller försökt stämpla åsikter på mig som inte finns.

Det ter ju sig uppenbart att det är du själv som är desperat, annars hade du ju inte hållt på sådär.förövrigt gott att du slutat ignorera att svara på mina inlägg, även om inlägget inte var just till dig
Senast redigerad av postkran 2014-04-12 kl. 14:29.
2014-04-12, 14:25
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ni försöker desperat vrida verkligheten till något den inte är. Skillt har knappast artilleri och pansarvagnar med sig. På andra sidan gränsen står ryska såna beredda att döda tusentals. Snacka om att ni försöker undvika att prata om elefanten i rummet era psyops.
Han har ett fiskespö...

Ryssland har inte sagt något om att döda civila, det har däremot andra sagt. Automatvapen och kärnvapen tror jag nämndes...
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det du refererar till en specifik händelse som skedde på Krim för över en månad sedan nu, där han sade att vissa ordrar inte blev genomförda, inte att "armén lyder inte". Från detta drar du helt utan faktaunderlag slutsatsen att 90% deserterat; du är en fullkomligt foliehatt och dessutom medveten lögnare.
Kissepojken kanske borde läsa på lite, i östra Ukraina har i princip armén upplösts och gått över i något som liknar en milis. Fösrvarsministern har avgått i Kiev pga sin oförmåga att få sin armé att svara i telefonen. Den Ukrainska armén har kollapsat och finns nog inte i dagsläget. Möjligheten att föra krig mot Ryssland (om viljan fanns) kan nog ses som obetydlig.

Du kan väl posta någon källa som säger att armén lyssnar på Kiev istället för att dribbla bort dig själv i ditt inlägg. Du har gått långt över gränsen för vad som är att betrakta som pinsamt...
2014-04-12, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
https://m.youtube.com/watch?v=CJkfbumGbYA&feature=player_embedded

http://m.youtube.com/watch?v=lC1O6uhF_Yo

Film från och efter stormningen (som vanligt ordbajsar xelious på, men ja ni som väl läser artiklar etc själva vet ju att det inte är bekräftat att det är några ryska specialforces,snarare ser det ut och lär vara någon pro-rysk milis vilket uppenbarar sig ganska snabbt på det filmmaterial som släppts hittills om man ser till deras utrustning samt avsaknaden på militära fordon, vi får helt enkelt vänta på mer information och uttalande från båda sidor)
specialstyrkan i Donetsk vägrade åka dit.
http://russian.rt.com/article/27486#ixzz2yflFuz6g
2014-04-12, 14:36
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slavicbrother
Man terroriserar fortfarande folket i östra delar, sätter dom i fängelse, deporterar dom till andra städer.
Samtidigt som Janetyk snackade om reformer och amnesty så satt vanligt och dömdes i domstolar precis som vanligt.

Däremot har ryssar skapat amnesty i Krim och släppt ut nästan alla.

Det är ju riktigt. Krim blev befriat från fascismens Kiev.

Nu har befrielsehjältarna i Östukraina tagit nya steg på vägen mot befrielse då man förser sig med mer vapen i kampen mot det nazistiska Västukraina.

Västukraina kallar denna konfiskering av folkets vapen som gjorts på polisstationer för ett verk av "terrorister". I själva verket är dessa modiga människor befrielserörelsens avantgarde, sanna hjältar och folkets försvarare.

Leve dem!
Leve det beväpnade folket!
2014-04-12, 14:48
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slavicbrother
Vad spelar det för roll att folk kommer från Ryssland? På maidan fanns det säkert också folk från Ryssland som håller till på Bolotnoja och protesterar mot Putin.

Det anmärkningsvärda är snarare att man nu nekar numera folket från Ryssland inresa i landet. Snacka om att åsidosätta individuella rättigheter.

Under Göteborgs kravaller så var det också väldigt många tillresta, inga förbud mot andra länders medborgare infördes i samband med det.

Återigen en korrekt och träffande beskrivning av den slaviska brodern.

Kievregimen är inte intresserad av demokrati, yttrande- och mötesfrihet, fri rörlighet för människor - om det inte gagnar dessa fascisters intressen!

Men om man har andra uppfattningar, om man utgör ett politiskt hot mot juntan, om man vill demonstrera fredligt och åka och stöda sina kamrater, då använder Kiev-juntan alla möjliga medel för att försöka stoppa det: demonstrationsförbud, reseförbud osv. I Västukraina tänder man eld på partihögkvarter och iscensätter bokbål mot politiska riktningar man ogillar. Demokrati är inget som Kiev vet vad det innebär. Kiev borde lära av Ryssland som har demokrati och en ledare som har stöd av 80% av folket!

Men Västukraina kommer inte att lyckas. Folket i Östukraina har talat. Folket har rest sig mot fascismens Kiev.

Leve folket i Östukraina!
2014-04-12, 14:50
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Det var inte EU som ställde villkor, det var Janukovitj som vill få så mycket som möjligt ut av ett avtal personligen. Han ville få kontanter och försäkra sig om en egen maktfullkomlighet, EU gick såklart inte med på detta och då vände presidenten sig mot ryssland som den diktator han trodde han var, utan att fråga folket. Därav folkets uppror.

Den enda folkomröstning som utförts är på Krim och den var ett stort skämt där man under vapenmakt samlade in valsedlar som man sedan slängde och satte siffrorna själv till 97% i den gamla sjuka sovjetryska traditionen. Putler är ingen demokrat som vi alla vet och ett val under vapenhot är inget val.

Du kanske vet men hur får vi veta att janukovitj ville få egna pengar av eu?
2014-04-12, 15:01
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Varför ser vi aldrig några filmklipp med folkmassor som försöker stoppa dessa eviga busslaster?

Bussar med slödder utsända av kuppregimen blir attackerade i otaliga klipp, men bussar med ryssar verkar inte fastna på bild, utan verkar bara existera som tankefigurer.

När du säger det så..!

Var är alla bussar med ryssar som folket i Östukraina, om de var pro-Kiev, förstås hade stoppat och låtit återvända till Moskva!
2014-04-12, 15:05
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
I högtalaren:
Mina kära, låt oss lugna ner och gå åt sidan.
Jag hade samtal idag och människor med vapen förklarade till mig att de är från Donetsk folk armé.
Det var de som var i statsbyggnaden.
De sa att de är mot nya regeringen och håller samtal med de.
Jag vill säga att det är inte folk från västukraina som vi var rädda för.
ca: 02:00 Det är våra Donbass killar.
Jag vill att de fortsätter tala med regeringsföreträdare, jag vill inte ha krig i vår stad.
Låt oss stå och hålla oss i "ramar".
Jag ber att inte förstöra något.
De sa att de ska gå fredliga vägen.
Det viktiga är att inte provocera de.
Att borgmästaren håller det talet säger en hel del om stämningsläget.

Hon kan väl ändå inte vara inbussad från Ryssland?
2014-04-12, 15:14
Medlem
postkrans avatar
http://www.jpost.com/Breaking-News/Ukraine-police-says-pro-Russian-militants-seize-hundreds-of-guns-348319

http://m.youtube.com/watch?v=KmGVk0M_MRQ

Folk bygger barrikader i slavyansk, samtidigt kommer det in rapporter om att man tagit över en till byggnad(tillhörande SBU/säkerhetstjänsten) och tydligen kommit över en del vapen också.
2014-04-12, 15:26
Medlem
fitz-humes avatar
Det verkar som att vi nu går igenom ett nytt Krim-scenario i Slaviansk:
http://www.rferl.org/contentlive/live-blog-ukraine-crisis/25312563.html

Soldater identiska med de som sågs patrullera på Krim syns nu i Slaviansk, en stad med 70% etniskt ukrainsk befolkning. Putin väntar nu på skottlossning för att få grönt ljus för en rysk invasion.

Separatist protesters in the eastern Ukrainian city of Slovyansk have taken over the city hall and the local Ukrainian secret service (SBU) headquarters after earlier taking control of a police station. Slovyansk Mayor Nelya Shtepa said there are some 1,000 people inside the city hall building and a Russian flag has been raised. Police in the city say the pro-Russian separatists who seized the police station on the morning of April 12 have also taken control of some 400 handguns and 20 automatic weapons that were in the station. Avakov said on Facebook on April 12 that the "response will be very tough because there is a difference between protesters and terrorists." Ihor Dyomin, a spokesman for the Donetsk regional police, said on April 12 that about 15-20 armed men wearing camouflage fatigues took control of the police station in Slovyansk. Armed men wearing balaclavas and pro-Russian St. George ribbons were seen outside the police station as barricades were built and a small crowd gathered to chant pro-Russia slogans.
2014-04-12, 15:26
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:

Hon är också en frihetshjälte och kommer att få medalj när väl hela Östukraina har befriats!

Det är stärkande för den demokratiska utvecklingen att se folket, den politiska makten och den militära grenen här samlade i en treenighet i kampen mot fascismen!
http://www.youtube.com/watch?v=lC1O6uhF_Yo
2014-04-12, 15:39
Bannlyst
Citat:

Hon kan väl ändå inte vara inbussad från Ryssland?
Du har väl inte glömt det mest troligaste förklaringen att självaste Putin har kidnappat hennes kära och nära!?

Förstår inte heller hur det kom till att Ukraina som har en mycket stark och disciplinerad armé enligt många kunniga i tråden inte har koll på gränsen? Putins betalda kgb-pajaser åker fritt fram och demonstrerar överallt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in