2013-01-28, 21:00
Medlem
MrHellmans avatar
Hur gick intervjun pöjk, har min på fredag!
Något att oroa sig för?
Citera
2013-02-27, 18:23
Medlem
Jag hade första gruppintervjun för några veckor sedan.

Bl.a. blir man introducerad till en del problem som kan uppstå när man jobbar på Liseberg. Man ska förklara hur man hade löst dessa situationer.

Jag tror inte det spelar så jättestor roll vad du svarar på frågorna. Snarare ska du tänka på att visa dig själv som en glad, utåtriktad och socialt kompetent person.

Jag blev kallad till en ytterligare intervju på lyckohjulsavdelningen. Fixar man den så har man ett jobb!
Citera
2013-03-04, 00:59
Medlem
MrHellmans avatar
Var på min andra intervju för några veckor sedan, fast food avdelningen.
Svar senast i slutet av Mars, seg väntan minst sagt!
Citera
2013-06-14, 19:44
Medlem
tigerrakets avatar
Hur är det att jobba på nöjesfält?
Visst, man får träffa folk och köra attraktioner

Mitt sommarjobb gick ut på att jobba på ett energiverk. Började kl 7 och slutade fem. Stod under denna tiden och varvade turbiner och generatorer. Samt fick ibland vara ute och jobba på stamnätet.
Lön 140/h

Detta jobbet medförde ingen "personlig kontakt". Jag syntes inte så att säga. Ja, jo alltså jag syntes på energiverket. Men ingen annan visste ju om att jag var där.

Vad jag kan se på nöjesfält så träffar man somsagt människor, och kör attraktioner och får applåder när man kör extraturer.
Lönen 74<103/h om jag förstått det rätt.

Har nämligen fått erbjudande om ett "akutjobb" som säsongstekniker på ett nöjesfält. Är det värt det?

Synas eller inte synas, det är ju frågan.
Citera
2014-04-12, 11:38
Medlem
Hej där! Snor tråden trots att den inte uppdaterats på länge.

Har själv fått jobb på Liseberg i sommar men dock med rätt mycket oklarheter - vet inte om jag skall skylla på chefen eller mig själv... Nåväl, till er som jobbat där tidigare undrar jag bara lite om rutiner. Typ, finns det någon personalingång eller går man alltid in genom den stora entrén? Personalmatsal - finns det eller måste man ha med sig mat och hitta ett hörn för att sätta sig och äta på? Och kickoffen hörde jag en polare prata om. Någon som gått på den tidigare och vet hur det funkar? Bjuds man på käk osv (isf är det givet)?

Ser fram emot sommaren på Liseberg iaf - ha de gött!
Citera
2014-04-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stephen Hendry
Låter ju ganska soft förstås att köra sånt som farfarsbilarna eller kaffekoppen. Men man kanske tröttnar.

Lönen ligger kring drygt 80 kr/h tror jag. Inte jättemycket men vad kan man begära? Välbetalda jobb för tonåringar växter ju inte på träd direkt.

80kr/h är okej sen om du säljer biljeter där det inte kollas så mycket är bara att stoppa pengar i fickan
Citera
2014-04-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredan123
Hej där! Snor tråden trots att den inte uppdaterats på länge.

Har själv fått jobb på Liseberg i sommar men dock med rätt mycket oklarheter - vet inte om jag skall skylla på chefen eller mig själv... Nåväl, till er som jobbat där tidigare undrar jag bara lite om rutiner. Typ, finns det någon personalingång eller går man alltid in genom den stora entrén? Personalmatsal - finns det eller måste man ha med sig mat och hitta ett hörn för att sätta sig och äta på? Och kickoffen hörde jag en polare prata om. Någon som gått på den tidigare och vet hur det funkar? Bjuds man på käk osv (isf är det givet)?

Ser fram emot sommaren på Liseberg iaf - ha de gött!

GRATTIS!
Jobbar själv på liseberg, ÄLSKAR DET. Bästa jobbet jag någonsin haft.

Ja, personalingång finns. Där du hade din intervju (om du nu hade den där) där går man in som anställd. Ligger vid södra ingången. Finns personalmatsal med supergod mat. Du bara visar ditt kort så drar de 40krish från din lön. Eller så tar du med dig egen mat.

Kickoffen är superrolig. Några attraktioner är öppna, HELIX tex!, och du bjuds på mat.

Ses på kaninfesterna i sommar
Citera
2014-04-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajjan123

GRATTIS!
Jobbar själv på liseberg, ÄLSKAR DET. Bästa jobbet jag någonsin haft.

Ja, personalingång finns. Där du hade din intervju (om du nu hade den där) där går man in som anställd. Ligger vid södra ingången. Finns personalmatsal med supergod mat. Du bara visar ditt kort så drar de 40krish från din lön. Eller så tar du med dig egen mat.

Kickoffen är superrolig. Några attraktioner är öppna, HELIX tex!, och du bjuds på mat.

Ses på kaninfesterna i sommar

Tack för ditt svar du vänliga människa! Hade hur som helst inte min intervju där, utan chefen kom och släppte in mig genom huvudentrén. Menar du här (https://www.google.com/maps/@57.6925...T5gg!2e0?hl=sv) någonstans, vet att kläderiet ligger till höger, men kan man alltså gå in som en boss till vänster? Förklara gärna för en trögfattad!

Nåväl, kanske ses vi rent av på kickoffen, utan att veta om det...
Citera
2014-04-22, 18:17
Medlem
Brottsforums avatar
Alla ni som jobbar på Liseberg, hur lång tid tar det innan ni är less alla attraktionerna? Får ni förmåner i form av gratis åkremsor eller?
Citera
2014-05-08, 13:49
Medlem
Hej,

Har fått erbjudande att ta en behovsanställning på Liseberg i sommar. Någon som har erfarenhet av detta som kan rekommendera mig att ta det eller ej.
Citera
2014-06-10, 17:09
Medlem
Nermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsforum
Alla ni som jobbar på Liseberg, hur lång tid tar det innan ni är less alla attraktionerna? Får ni förmåner i form av gratis åkremsor eller?

Attraktionerna blir man inte så trött på men man blir trött på att hänga i parken. Det känns ju lite segt att gå till jobbet på ens lediga dag... Åka själv får man göra så mycket man vill under hela sommaren och dessutom får man ganska många åkbiljetter att dela ut till vänner och bekanta
Citera
2014-06-10, 17:10
Medlem
Nermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn.V.Larsson
Hej,

Har fått erbjudande att ta en behovsanställning på Liseberg i sommar. Någon som har erfarenhet av detta som kan rekommendera mig att ta det eller ej.
Vilken Avdelning?
Har bara jobbat Fast Food och det kan bli ganska stressigt även om jobbet inte är svårt alls. När det kommer till Fast Food finns det ofta ganska goda möjligheter att extra om det är det du söker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in