2014-04-12, 06:57
Medlem
Är det inte ett välkänt faktum att pedofiler söker sig just till yrken som dagis, skolor etc. Dvs där barn finns. Finns det några siffror på vad pedofiler jobbar/jobbat med som blivit fällda ?
Citera
2014-04-12, 07:28
Medlem
vassapennans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smuuuuurfen
Är det inte ett välkänt faktum att pedofiler söker sig just till yrken som dagis, skolor etc. Dvs där barn finns. Finns det några siffror på vad pedofiler jobbar/jobbat med som blivit fällda ?

De flesta övergrepp mot barn sker av någon närstående, en förälder eller vän till familjen. Tror inte man kan generalisera med att pedofiler drar sig till yrken som dagis, skola etc då övergrepp i dessa verksamheter är tämligen ovanliga, åtminstone rapporteras det ganska sällan.

Kan jag tänka mig att dessa individer är precis "som alla andra", dvs även har andra intressen än sex med barn. Av den anledningen är de också svåra att upptäcka. Ifall alla sexförbrytare skulle vara sliskiga gubbar som lockar med godis så skulle varningsklockan ringa hos de flesta och några brott aldrig hinna begås.

Med detta sagt är det nog, trots allt, ingen bra idé att skicka sin unge till katolska ungdomsläger.
Citera
2014-04-12, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hans kvalifikationer räcker inte som vikarie. Så är det inget annat.
Praktikanter vikarierar inte utan dom sitter i en vikariepool och arbetar normalt och inte som några praktikanter. Är det oklart? Vet du inte vad en praktikant är så får du kolla upp det bättre.

Kvalifikationer är ointressant när det är personalbrist! Finns det någon som kommit in i verksamheten som praktikant kan det vara praktiskt att plocka in dem någon timma extra medan de ändå är i huset. Finns ingen normal vikarie som vill komma in för 1-2 timmar.
Citera
2014-04-12, 08:13
Medlem
Robert_Goatses avatar
Var det inte ett liknande fall på 90-talet?
En praktikant som begrepp sig på ett antal barn i en förskolan, har för mig att jag läste om det.
Citera
2014-04-12, 09:19
Medlem
Någon skrev igår att han var med i Kalmarposten som kom ut i onsdags, 9 April.

http://storage.vibra.se/KP/140409/#54

Kolla 2:dra raden 1:a bilden.

Av den bilden får iaf jag en annan bild, än vad jag har haft om GM.
Senast redigerad av Klimax00 2014-04-12 kl. 09:22.
Citera
2014-04-12, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00

Vem av dessa tre är GM?
Citera
2014-04-12, 10:14
Medlem
poffansoffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Vem av dessa tre är GM?

Killen i vitt
Citera
2014-04-12, 10:19
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00

Och vilken bild far du nu av honom ?
Citera
2014-04-12, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Vem av dessa tre är GM?
Han till vänster
Citera
2014-04-12, 11:01
Medlem
Soc har mycket med denna fam.Redan när dom var små så vid olyckan var 3 barnet inte med utan hos sin soc familj.Dom säger nu att fam haft stora problem hela tiden och mer efter olyckan. Brodern dog då han fick sitta i knät på sin syster då bilen ej fick köras med fler än 5.Personen som har inblick i detta säger att soc i två komuner kommer kollas nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Il-Illa
Utan att veta vilken storebror som uttalat sig kan jag säga att det verkar vara en riktig samling avkommor i familjen. Äldsta brorsan Mika*el Stra*nke (nytt namn på FB = And*rake) har även han haft en flera år lång praktikplats på ett ställe i Kalmar där socialt utsatta och därmed sårbara barn samlas. Han tog på sig att agera samtalsterapeut och bete sig mycket märkligt i flera av barnens sociala medier. En 30-årig man som blev "bästis" och nära vän med småflickor...

Han lever med en kvinna som hade två barn med sig in i förhållandet, ett nyfött och ett i 7-årsåldern, det äldsta är nu familjehemsplacerat av okänd anledning.
Ett tips till utredarna är att ta hjälp av socialtjänsten i både Högsby och Mönsterås och ta en titt på hela familjen, magkänslan säger att något är mycket, mycket fel. Mina sympatier stannar hos de övergreppsutsatta barnen och deras familjer.
Citera
2014-04-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag litar på skolverket och där är dom tydliga. Så dina åsikter är liksom ovidkommande precis som vanligt. Du har allt för mycket fel i allt du säger i princip, och svamlet är ovidkommande efter att skolverkets jurist har uttalat sig. Och det fattar vem som helst., Att du tror att en 21 praktikant ska vikariera för ordinarie personal har ingen betydelse efter som reglerna säger att det inte är så-. Man begriper mer då man inser att du inte är mer än skvallerkärring och inte insatt helt enkelt.

De trådarna du kommer in i efter 3,5 år och leker bror duktig i är ingen merit. Det va längesedan det genomskådades och framfördes. Återkom då du insett vad som gäller i detta fallet.

Jag har med egna ögon sett hur en Fas 3 praktikant vid ett flertal tillfällen varit ensam med barnen. Vid ett tillfälle sneddade ordinarie fritidspedagog-bimbo in på parkeringen 15 minuter efter vi hade lämnat barnet på morgonen. Praktikanten var alltså ENSAM med samtliga barn på hela avdelningen den morgonen. Jag har även sett praktikanten vråla till barn vid två tillfällen för att deras föräldrar inte tagit med sk ledighetslapp inför lovet. Och även sagt till barn att de inte får stödja en handikappad pojke när de åkte skridskor "han måste lära sig!" och gapskrattat när pojken ramlade på isen. Hon har även ensam följt barnen ensam till huset där de äter. Jag har också sett henne ta den manliga städaren på rumpan och han såg äcklad och besvärad ut. Med mera. Praktikanten är dömd för snatteri och har sol och vårdat två män i stan på fyr eller femsiffrigt belopp samt startat ett mobilabonnemang i sin väninnas namn och ringt för flera tusen. (Då de skämdes över att de blivit blåsta så anmälde de inte henne, men väninnan anmälde)"Du är praktikant det här är personalens arbetsuppgift, det ska inte du göra" sa jag till henne vid ett tillfälle. Året innan sågs hon berusad på stan stå och skrika "sluta negra dig" till en svart tjej som gick förbi. Naturligtvis gick jag ett flertal tillfällen till ansvarig rektor och påpekade det olämpliga i att praktikanten fick vara ENSAM med barnen, jag tog upp hennes förflutna och alla incidenter jag bevittnat under hennes tid på fritids. Men jag såg henne ensam med barnen flera gånger EFTER det trots att rektorn sa att det inte skulle ske. Det tog över ett HALVÅR innan hon fick sluta! Detta anser jag inte vara OT då dagis och fritids bevisligen inte följer skolverkets riktlinjer, vad de själva än säger. Rektorn sa att så länge en person inte är dömd för sexualbrott så får de praktisera i skolan.
Citera
2014-04-12, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
ÄNDÅ lyckas denna hjärnskadade unga gosse lura hela personalen och begå ytterst avancerade övergrepp i princip på halva barngruppen. Under några få månader. Detta i en miljö som beskrivs som ett öppet rums landskap med få möjligheter att stänga in sig med något av barnen.

En som inte har empati kan vara duktig på att uppvisa motsatsen och rentav vara snäll och charmig. Ingen verkade ju ana vad han är kapabel till. Dagiset bedyrar att "allt är öppet/få möjligheter själv med barnen/blablabla" men antagligen har de anförtrott Jocke för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in