2014-04-11, 23:29
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Du vet hur det är att leva med MB? Du vet hur det är i ett förhållande där en är otrogen, hur mycket tid man är klistrade vid varandra och ser vad steg den andre tar? Det brukar vara så att det är inte den som ens partner är med som man blir arg på utan den man lever ihop med. Slentrian kan uppkomma väldigt snabbt i ett förhållande om man inte vårdar det. De kanske var på väg att gå isär.De kanske slogs denna kväll eller annat privat som hände som man inte vill berätta.

Varför kan ingen svara mig på varför KJ ljög. Kom inte med hans funktionshandikapp utan Varför ljög han om så mycket mer allvarliga saker än vad Bergs inte ens kom i närheten av.
Om inte du kan svara på varför AN/MB ljög så är det ändå svårare för mig att svara på om KJ ljög och i så fall varför.
Citera
2014-04-11, 23:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag tror - hade AN och MB varit inblandade i detta mord så hade de pratat ihop sig EXAKT vad de skulle säga om den kvällen. Det är bara naturligt att inte minnas exakt lika och deras lögner är inte direkt några "blod i bagage"-lögner. MB ljög om VB för att han inte ville förstöra sitt äktenskap. Han pratade sanning sen t ex.

När det gäller KJ, MB och AN så är det inte konstigt att de ibland inte kan komma ihåg exakta tider i sina förhör. Jag har tack vare denna tråd testat liknande saker med folk som inte är härinne och det är inte lätt att komma ihåg allt när det gäller tider osv. Oavsett om det är fest eller inte. Skillnaden är att polisen kräver ett svar medan mina polare relativt ofta svarade att de inte hade en aning och gissar. Gör man det i ett förhör och säger en annan tid i ett annat så är man automatiskt mordmisstänkt här i detta forum.

Testa själv ska du få se.

Jag tror de flesta som snackar ihop sig om händelseförlopp och annat inför kommande förhör begriper att den enes svar inte ska se ut som en kopia av den andres. Folk i allmänhet är inga snillen - men inte heller idioter ..
Citera
2014-04-11, 23:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Hur "särskild" tror du bröllopsmiddagen var som bara varade nån timme och innehöll en handfull personer? Inte mer särskild än liknande middagar med nån öl för paret skulle jag tro.
Jo, bröllopsmiddag på nån timme med nån öl för paret var precis som liknande middagar.
Av någon anledning bröt sällskapet upp märkligt tidigt, och vad de sedan gjorde är oklart.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Mycket möjligt att han kunde kollat upp det den vägen. Om han började bokföra direkt när han kom hem.

Men det var inte det mitt inlägg handlade om. Min ståndpunkt var att jag inte tycker det är konstigt med en diff på en timme när man 5 dagar senare skall berätta när man kom hem. Oavsett vad man har varit på för event.
Spelar väl ingen roll om han började bokföra 21 03 eller 22 34?
Citera
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, särskilda kvällar minnas man i fem dagar, även med måttlig alkohol (två öl) inblandad, även om det blev mer alkohol framåt kvällen. Men de var inte ens överens om vilken tid de kom hem.
Förmodligen för att den ena gissade och den andra antog tiden. Jag kommer inte ihåg exakt tid jag gör för saker per dygn. Har inte en klocka framför ögonen hela tiden. Är jag ute så åker jag hem när jag vill och inte pga tiden.
Citera
2014-04-11, 23:34
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Om inte du kan svara på varför AN/MB ljög så är det ändå svårare för mig att svara på om KJ ljög och i så fall varför.
Nu har jag förgäves försökt få svar från Remark och CarlJanne75 om vad det är MB/AN bevisligen ljugit om. Förutom att MB förnekade affären med VB.

Har du något mer att komma med som säker lögn?
Citera
2014-04-11, 23:35
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Spelar väl ingen roll om han började bokföra 21 03 eller 22 34?
Nu förstår jag inte vad du menar. Frågan handlade om när han kom hem. Och då förstod jag det som att du menade att det kunde han kolla i datorn. Men jag kanske missuppfattade ditt första inlägg.
Citera
2014-04-11, 23:37
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Jag har svarat redan.
Varför ljög KJ så tungan blev svart?
Citera
2014-04-11, 23:38
Medlem
highfives avatar
Citat:
Förmodligen för att den ena gissade och den andra antog tiden. Jag kommer inte ihåg exakt tid jag gör för saker per dygn. Har inte en klocka framför ögonen hela tiden. Är jag ute så åker jag hem när jag vill och inte pga tiden.
De gånger jag druckit alkohol så minns jag ofta bättre vad jag gjorde när jag kom hem än vardagar när jag inte druckit. Speciellt om jag varit på bröllopsmiddag om jag haft en dotter som gift sig.
Citera
2014-04-11, 23:41
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
VEM hade mest att vinna på att VB "försvann"?

Låter som en kiosk-deckare - jag är pinsamt medveten om det. Men jag funderar fortfarande ... Den som skulle förlora ... vinner nu.

NU vinner hunden för nu går vi ut.

Jag har anmärkt på detta förut vet jag, men:

Den stora svagheten med ditt resonemang är att du förutsätter att det ska finnas ett svar grundat i rationalitet på frågan om varför Vatchareeya blev mördad.

Det finns ingenting, absolut ingenting som säger att det måste vara så. Tvärtom vet du lika väl som jag att de allra flesta mord inte är grundade i rationalitet. De är slumpens verk, resultat av aggressionsutbrott.

De fakta vi har är dessa: Vatchareeya försvinner i samband med ett besök hos en ung man som lider av en neuropsykiatrisk störning. Denne unge man har tidigare haft ett förhållande med henne och uttryckt en slags olycklig kärlek till henne. Incidenter med våld och hot har förekommit med kvinnor han haft förhållanden med tidigare. Någon slags problematik som kan knytas till våldsimpulser eller möjligen fantasier om våld torde också finnas i den unge mannens BUP-journaler från några år tillbaka i tiden.

Den unge mannen har inget alibi och har inte kunnat lämna rimliga/trovärdiga förklaringar till vad han egentligen gjorde när Vatchareeya försvann. Man har hittat blod från den mördade i hans bil, för övrigt exakt på det ställe han själv "gissade" (försade sig finns det elakare tungor som säger). Man har gjort flera andra fynd av intresse också och kroppsdelarna efter den mördade har hittats i ett område han känner till mycket väl, i närheten av hans barndomshem. Förfarandet kring kroppsdelarna förefaller ganska kaotiskt och svårbegripligt om det inte förklaras med exempelvis ett ganska allvarligt neuropsykiatriskt funktionshinder.

Det är en ganska präktig kedja av märkliga tillfälligheter och omständigheter där ingenting är vad det synes vara som måste till för att trolla fram en förklaring om en annan gärningsman. Personligen tycker jag då att det är mycket rimligare att gissa på att detta faktiskt var ett mord som de flesta andra: Ett mord utan något egentligt "motiv", snarare än en ondskefull komplott där mördaren dessutom haft en orimlig tur genom att den misstänkte "hjälpt till" genom att att göra och säga flera konstiga och misstänkta saker på vägen.

Men vad vet jag - jag kanske helt enkelt saknar den fantastiska fantasi och förmåga att föreställa sig märkliga scenarion som ganska många i tråden verkar besitta. Tyvärr för dem och för Kristoffer så verkar det inte bättre än att domstolarna är lika tjockskalliga och trångsynta som jag och inte ser den stora komplotten.

På onsdag faller domen...
Citera
2014-04-11, 23:44
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Firade du ditt barns, eller din partners barns bröllop, eller något liknande? I så fall ber jag att få gratulera. Annars pratar vi om helt olika "särskilda kvällar".
Finns det regler om vilka dagar, kvällar, event som måste anses speciella och vad som måste ske för att det ska vara en speciell kväll? En del uppskattar ett barns bröllop lika mycket som en fotbollsmatch eller en kärleksstund. Vad är speciellt och vilka regler finns för detta?
Citera
2014-04-11, 23:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Den ene varken gissade eller antog tiden. Jämför deras vittnesmål. De är inte överens om någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in