2014-04-11, 23:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Hur skall du ha det?
Vad är problemet? Jag säger inte emot mig själv.
Citera
2014-04-11, 23:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Du vet att det inte var slentrian från det att de gick in genom sin dörr denna kväll? Att kvällsrutinen är något man minns extra just då och med när alkohol varit inblandad?
Ja, särskilda kvällar minnas man i fem dagar, även med måttlig alkohol (två öl) inblandad, även om det blev mer alkohol framåt kvällen. Men de var inte ens överens om vilken tid de kom hem.
Citera
2014-04-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Var i det här området senaste signalen från mobilen kom:

http://maps.google.com/maps?q=S%C3%A4vast,+Sverige&hl=sv&ie=UTF8&ll=65.78 2012,21.710615&spn=0.029399,0.111494&sll=37.0625,-95.677068&sspn=57.292148,114.169922&oq=S%C3%A4vast &hnear=S%C3%A4vast,+Norrbottens+l%C3%A4n,+Sverige& t=h&z=14

Vet inte exakt hur nära något motionsspår går det där fortet.

Om hennes sista signal var från det här området på kartan, ligger det under KJ:s mast eller är det en annan mast? Hennes mobil sades ju aldrig lämna KJ:s bostad.

Minns att de i början gick ut med infon att den sista signalen var från tidiga kvällen för att senare lägga till infon att klockan var närmare midnatt när sista signalen kunde spåras.
Men var då hennes mobil i det här området på tidiga kvällen, alltså, och inte hos KJ?
Citera
2014-04-11, 23:13
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, särskilda kvällar minnas man i fem dagar, även med måttlig alkohol (två öl) inblandad, även om det blev mer alkohol framåt kvällen. Men de var inte ens överens om vilken tid de kom hem.
Jag tycker ditt uttalande tyder på en väldigt dålig insikt om att människor är olika. Det är möjligt att det är självklart för dig att minnas när du kom hem för fem dagar sen. Och därför tror du att detta gäller för alla. Men jag kan lova dig att det är inte självklart för alla.
Citera
2014-04-11, 23:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Jag tycker ditt uttalande tyder på en väldigt dålig insikt om att människor är olika. Det är möjligt att det är självklart för dig att minnas när du kom hem för fem dagar sen. Och därför tror du att detta gäller för alla. Men jag kan lova dig att det är inte självklart för alla.
Det är sant, men något borde de ha enats om.
Citera
2014-04-11, 23:19
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2

[--]

KJ kan även ha haft en medhjälpare och jag ser endast fem möjliga kandidater - AB, WL, NS, DJ och Schlangenkraft. Vem vet?

Personen som hade "otur" med dörren ..?
Citera
2014-04-11, 23:21
Bannlyst
Citat:

"Minns man" säger du...är det så? Gäller det alla? I veckan har jag två kvällar varit på "speciella" eller särskilda evenemang, det ena räckte längre än det andra men jag kan nu inte säga vilken av kvällarna det var...och jag var nykter. Jag måste tänka efter, härleda det till något sen jag kom hem, tv eller liknande.
Citera
2014-04-11, 23:22
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
MB ägnade sig åt bokföring påstod han. Rimligtvis har han ett bokföringsprogram. Är väl bara att kolla i burken och systemet så ser han väl exakt när han sparat sina uppgifter. Vill minnas han hade skapliga kunskaper i ämnet.
Citera
2014-04-11, 23:23
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nu var det dotterns bröllopsmiddag så det är en dag som man bör minnas. Sen hade de inte levt tillsammans så himla länge. Med MB som äkta hälft så lär inte dagarna varit så lika.
Du vet hur det är att leva med MB? Du vet hur det är i ett förhållande där en är otrogen, hur mycket tid man är klistrade vid varandra och ser vad steg den andre tar? Det brukar vara så att det är inte den som ens partner är med som man blir arg på utan den man lever ihop med. Slentrian kan uppkomma väldigt snabbt i ett förhållande om man inte vårdar det. De kanske var på väg att gå isär.De kanske slogs denna kväll eller annat privat som hände som man inte vill berätta.

Varför kan ingen svara mig på varför KJ ljög. Kom inte med hans funktionshandikapp utan Varför ljög han om så mycket mer allvarliga saker än vad Bergs inte ens kom i närheten av.
Citera
2014-04-11, 23:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
"Minns man" säger du...är det så? Gäller det alla? I veckan har jag två kvällar varit på "speciella" eller särskilda evenemang, det ena räckte längre än det andra men jag kan nu inte säga vilken av kvällarna det var...och jag var nykter. Jag måste tänka efter, härleda det till något sen jag kom hem, tv eller liknande.
Firade du ditt barns, eller din partners barns bröllop, eller något liknande? I så fall ber jag att få gratulera. Annars pratar vi om helt olika "särskilda kvällar".
Citera
2014-04-11, 23:27
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
MB ägnade sig åt bokföring påstod han. Rimligtvis har han ett bokföringsprogram. Är väl bara att kolla i burken och systemet så ser han väl exakt när han sparat sina uppgifter. Vill minnas han hade skapliga kunskaper i ämnet.
Mycket möjligt att han kunde kollat upp det den vägen. Om han började bokföra direkt när han kom hem.

Men det var inte det mitt inlägg handlade om. Min ståndpunkt var att jag inte tycker det är konstigt med en diff på en timme när man 5 dagar senare skall berätta när man kom hem. Oavsett vad man har varit på för event.
Citera
2014-04-11, 23:28
Bannlyst
Citat:
Firade du ditt barns, eller din partners barns bröllop, eller något liknande? I så fall ber jag att få gratulera. Annars pratar vi om helt olika "särskilda kvällar".

Hur "särskild" tror du bröllopsmiddagen var som bara varade nån timme och innehöll en handfull personer? Inte mer särskild än liknande middagar med nån öl för paret skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in