2014-04-11, 12:13
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Röda korset i Sverige borde byta namn till Röda halvmånen.

Citat:
In 1983, the League was renamed to the "League of Red Cross and Red Crescent Societies" to reflect the growing number of National Societies operating under the Red Crescent symbol. Three years later, the seven fundamental principles of the Movement as adopted in 1965 were incorporated into its statutes. The name of the League was changed again in 1991 to its current official designation the "International Federation of Red Cross and Red Crescent Societies".

http://en.wikipedia.org/wiki/International_Federation_of_Red_Cross_and_Red_Cres cent_Societies

-----

Den svenska avdelningen kanske kan kalla sig för den Röda Korsetten... eftersom den är svår att andas i ...

Ny symbol för den svenska avdelningen?
Citera
2014-04-11, 12:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
I ena ringhörnen, en söt gammal dam som ägnat livet åt att gratis arbeta för att hjälpa människor med problem. Hon har alltid gjort sitt bästa & vill hjälpa så många som möjligt.

I andra ringhörnan, en överbetald ondsint översittare, en elak kvoterad batikhäxa med dubbla efternamn som ägnat sitt liv till att sko sig själv inom godhetsindustrin.

Dramaturgin är närmast av episk Hollywoodkaraktär.
Nu väntar vi bara på att Julia Roberts skall komma & ställa allt tillrätta i en riktig feelgood-rulle.
Citera
2014-04-11, 12:22
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I ena ringhörnen, en söt gammal dam som ägnat livet åt att gratis arbeta för att hjälpa människor med problem. Hon har alltid gjort sitt bästa & vill hjälpa så många som möjligt.

I andra ringhörnan, en överbetald ondsint översittare, en elak kvoterad batikhäxa med dubbla efternamn som ägnat sitt liv till att sko sig själv inom godhetsindustrin.

Nu väntar vi bara på att Julia Roberts skall komma & ställa allt tillrätta i en riktig feelgood-rulle.
Kan meddela att jag skickat en bukett påskblommor till damen ifråga, med vidhängande liten chokladstrut från Malmö chokladfabrik (förbaskat god choklad) med följande meddelande;
Hej, beklagar verkligen hur du har fått känna på Dalatidningens och Aftonbladets usla journalistik! Eftersom jag har en äldre släktiing som fått god och sympatisk hjälp av dig o dina kolleger vid besök på Falu Lasarett så tycker jag att du förtjänat bättre.
Med vänlig hälsning
( mitt namn)
Citera
2014-04-11, 12:27
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Svenska s.k. journalister får lära sig under utbildningen, att de i sin rapportering ska ta parti för "den lilla människan". Uppenbarligen anser de, att "den lilla människan" i den här historien är den arrogante, kriminelle kurden och den högavlönade generalsekreteraren... och inte den ideellt (gratis)arbetande, 71 åriga damen.

Svenska s.k. journalister är verkligen vidriga.
Citera
2014-04-11, 12:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Kan meddela att jag skickat en bukett påskblommor till damen ifråga, med vidhängande liten chokladstrut från Malmö chokladfabrik (förbaskat god choklad) med följande meddelande;
Hej, beklagar verkligen hur du har fått känna på Dalatidningens och Aftonbladets usla journalistik! Eftersom jag har en äldre släktiing som fått god och sympatisk hjälp av dig o dina kolleger vid besök på Falu Lasarett så tycker jag att du förtjänat bättre.
Med vänlig hälsning
( mitt namn)
Jag blir fan helt rörd, på riktigt.
Mycket bra!
Citera
2014-04-11, 12:35
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag är f.ö. mycket skeptisk till påståendet, att Röda Korset har utsatts för någon "attack"

En alternativ förklaring är, att sidan blev överbelastad eftersom många som läste, att Röda Korset sparkat en 71 årig medarbetare pga hennes ställningstagande till svensk invandringspolitik, därefter ville läsa vad RK själva skrev i sitt pressmeddelande

många läsare kan ha knäckt sajten, visst. Kan de vara så att de själva släckt den för att folk inte skulle gå in o leta info om hur man får stopp på sitt autogiro med gåva?
ps
den som vet hur röda korset autogiro o Swedbank funkar får gärna svara i tråden nedan
(FB) månadsgivare till Röda Korset, hur avsluta autogirot enklast?
Citera
2014-04-11, 12:37
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Med vänlig hälsning
( mitt namn)
Mycket bra initiativ! Hon förtjänar all uppmuntran. Jag hoppas verkligen att damen inte tvingas, eller känner sig tvingad att göra en pudel. Risken är uppenbar i pk-diktaturens Sverige.

Damer som denna är Röda Korsets kärntrupp jmf de överklasshäxor o gubbar som styr HK. Så här kränker man sina ideellt arbetande medarbetare, de man faktiskt livnär sig på att suga ut. Måtte de få betala dyrt för detta:
Citat:
– Vi ber om ursäkt å Röda korsets vägnar, men samtidigt: det här är inte Röda korset, säger Marcuz Haile när DT deltar i deras möte med honom.

(Citat från den länkade DT-artikeln)
Citera
2014-04-11, 13:18
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Spannet av tillåtna åsikter inom Röda korset är verkligen inte stort:

http://www.dt.se/nyheter/falun/1.7041586-roda-korset-skakat-av-natfilm

Enligt mig påminner det om någon form av utpressning som medarbetaren på Röda korset utsätts för. Jag vet inte exakt vad mannens motiv är. Han ställer mycket frågor och jag tror att avsikten är att medvetet skapa förvirring och sedan få kvinnan att framstå som rasist. Frågorna är mest: Vad menar du med det? etc. Det hade varit bättre om diskussionen med kvinnan tagits på samma nivå. Diskussionen verkar ganska hätsk. Då är det viktigt att förstå varför mannen ställer frågor som han gör. Beror det på missnöje i stort? Jag vet inte riktigt.

Oavsett så är det viktigt att Röda korset försvarar sin medarbetare och inte sparkar henne eftersom hon tar en diskussion. Hon får motta kritik från en person som inte är nöjd, okej. Sedan säger hon att vi inte kan ta emot alla flyktingar i Sverige och att det är viktigt att hjälpa på plats. Frågan är varför Röda korset inte ställer sig bakom sin medarbetare? Enligt mig har hon inte sagt något kränkande utan mest sin åsikt gällande arbetslöshet och ekonomi.
Citera
2014-04-11, 13:26
Medlem
Någon som har apans Facebook? Inte lyckats hittat det.
Citera
2014-04-11, 13:30
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredo_N
Någon som har apans Facebook? Inte lyckats hittat det.

https://www.facebook.com/Dawan.Khalil?fref=ts
Citera
2014-04-11, 13:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Ytterligare en sak folk kan skratta åt utomlands. PK-vansinnet har inga gränser alls numera.
Citera
2014-04-11, 13:41
Medlem
Enligt DT hoppas Röda Korset inleda ett samarbete med Daban lokalt
http://www.dt.se/nyheter/falun/1.7041586-roda-korset-skakat-av-natfilm

Det låter bra!
Är Röda korsets samarbetspartner dömd för några andra brott än Olaga hot
Olaga intrång, Grov stöld, Hot mot tjänsteman och Förgripelse mot tjänsteman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in