2014-04-11, 05:50
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeexX
Nä fyfan, Sverige når nya lows varje vecka känns det som. Fyfan vilket vidrigt debattklimat vi har i det här landet, känner riktig avsmak!

För övrigt förtjänar svinet att bli uthängd. Han har hängt ut den är damen på inga grunder alls, inte annat än rätt att han får smaka på sin egen medicin.
Frågan är när vi når peak pk? Det blir allt lättare att bli anklagad för att vara dödsknarkarnazist i dagens Sverige, men hur mycket mer absurt kan det bli?
Citera
2014-04-11, 06:43
Medlem
mhns avatar
Ifall någon har missat det så heter kvinnan som uttrycker sunda åsikter i denna video Barbro Feldt. Idag ska jag posta ett kort till henne för att visa mitt stöd. Gör gärna samma sak du också.
Citera
2014-04-11, 09:55
Medlem
spunkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KRISK
är Precis En Sådan Här Film Och Text Man Skall översätta Till Engelska, För Att Sedan Sprida Runt Och Visa Hur Sjukt Land Sverige Har Blivit.

JA, gör det, någon!! Alltså nu får man inte ens tycka något om som ens skiftar bort från PK och hur rätt massinvandring är, då får man sparken!! Och är rasist såklart. Herregyyyyyyyyyyyyyd. Och det som är mest rätt och bäst för alla är faktiskt som tanten säger att hjälpa folk på plats. Man måste kunna födas vart som helst på jorden och få ha det tryggt = bra målsättning.
Citera
2014-04-11, 10:04
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Frågan är när vi når peak pk? Det blir allt lättare att bli anklagad för att vara dödsknarkarnazist i dagens Sverige, men hur mycket mer absurt kan det bli?

kan bli värre, någon kommer placera knark hos en hög SD-politiker kanske eller liknande aktioner. Valet i september blir kaos, med aktioner från vänstern.
Citera
2014-04-11, 10:31
Medlem
Är det verkligen tillåtet att smygfilma folk (i det här fallet en helt okänd kvinna som jobbar i Röda korsets butik) och sedan lägga ut den privata konversation på nätet? Eller har Daban Ibrahim begått en eller flera brottsliga handlingar? Bör Daban Ibrahim polisanmälas och allmän åklagare och eventuellt domstol undersöka saken?
Citera
2014-04-11, 10:35
Medlem
Citat:

Det verkar inte finnas någon övre gräns för hur långt det kan gå. Det finns ju gott om exempel på nationer som utvecklas på ett främmande och skrämmande sätt (...och för befolkningen ytterst negativt)

Det verkar också som att polariseringen och aktiviteten för att dölja RKs pinsamma missar, förstärker osunda strukturer, vi ser t.ex i detta fallet hur RK får ut en okritisk hantering av situationen i SVT.se där huvudnyheten egentligen är en dementi av att RK skulle ha uteslutit den gamla damen. En kontakt och tyst överenskommelse som ligger öppen för användning nästa gång det händer något. Kritiken mot deras beteende (DT, Aftonbladet, SVT, RK) verkar alltså förstärka underliggande nätverk.

Här kan man se hur kontakten mellan Morgan Olofsson och SVT nyheter masseras in med massage-olja...
https://twitter.com/OlofssonMorgan/statuses/454229604623187968

Citat:
Morgan Olofsson ‏@OlofssonMorgan 21 tim
"@RodaKorset s hemsida nere efter attack" http://www.svt.se/nyheter/sverige/roda-korsets-hemsida-ligger-nere … via @svtnyheter

SVT Nyheter ‏@svtnyheter 21 tim
@OlofssonMorgan @RodaKorset Hej Morgan! Fortfarande ingen förändring? Någon ny info? Mvh Frida, redaktör

Morgan Olofsson ‏@OlofssonMorgan 20 tim
@svtnyheter Hej Frida, ser att du har fått svar. Lördag manifesterar @RodaKorset för humanitet, tolerans och antirasism runt om i landet.

05:09 - 10 apr 2014 · Detaljer
SVT Nyheter ‏@svtnyheter 20 tim
@OlofssonMorgan Ok, bra att veta :-)
Citera
2014-04-11, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Tack Meiji med flera för försöken att gå till botten med namnen Daban Ibrahim Sofi Mohammad och Dawan Khalil. [...]

Jag vill också säga att jag tycker Meiji varit väldigt bra.
(det finns ingen flashback regel mot det hoppas jag )
Citera
2014-04-11, 11:14
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Tack Meiji med flera för försöken att gå till botten med namnen Daban Ibrahim Sofi Mohammad och Dawan Khalil. Det är nog troligt att det är samma person. Vad kan man då ha för skäl till att ha 2 Facebook-konton? Ja, man kanske inte har rent mjöl i påsen? Eller att han tycker om att ha samma signatur (Dawan Khalil) som en världskänd hacker!

Eftersom Daban är sunni-muslim kanske han uttryckt sig ”rasistiskt” om shia-muslimer? Kanske någon skulle smygfilma honom (vid lämpligt tillfälle) och lägga ut på Facebook så att vi kan bedöma hur trogen Koranen han är.

Det Daban har gjort mot den äldre damen är absolut förbjudet (haram). Sen ska nog Daban (förutom sina svenska straff) läsa Koranens verser om brott och straff, (hudud).

Jag undrar också om målet egentligen är Röda Korset som organisation? Kan inte släppa tanken att detta är mer än en oförskämd ung man. Vad har ni fått för tankar kring detta?

Kan man tänka sig att den plötsliga flytten till Jungfruvägen 139 i Falun beror på att han ska bättra sig och bli lärling?
Han eter ju Ibrahim.. Såvitt jag förstått det är det i princip bara kristna som bär det efternamnet.

Hursom så måste Röda Korsets behandling av den här kvinnan spridas.
Citera
2014-04-11, 11:35
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Det verkar inte finnas någon övre gräns för hur långt det kan gå. Det finns ju gott om exempel på nationer som utvecklas på ett främmande och skrämmande sätt (...och för befolkningen ytterst negativt)

Det verkar också som att polariseringen och aktiviteten för att dölja RKs pinsamma missar, förstärker osunda strukturer, vi ser t.ex i detta fallet hur RK får ut en okritisk hantering av situationen i SVT.se där huvudnyheten egentligen är en dementi av att RK skulle ha uteslutit den gamla damen. En kontakt och tyst överenskommelse som ligger öppen för användning nästa gång det händer något. Kritiken mot deras beteende (DT, Aftonbladet, SVT, RK) verkar alltså förstärka underliggande nätverk.

Här kan man se hur kontakten mellan Morgan Olofsson och SVT nyheter masseras in med massage-olja...
Citat:

Morgan Olofsson ‏@OlofssonMorgan 21 tim

"@RodaKorset s hemsida nere efter attack" http://www.svt.se/nyheter/sverige/roda-korsets-hemsida-ligger-nere … via @svtnyheter

SVT Nyheter ‏@svtnyheter 21 tim
@OlofssonMorgan @RodaKorset Hej Morgan! Fortfarande ingen förändring? Någon ny info? Mvh Frida, redaktör

Morgan Olofsson ‏@OlofssonMorgan 20 tim
@svtnyheter Hej Frida, ser att du har fått svar. Lördag manifesterar @RodaKorset för humanitet, tolerans och antirasism runt om i landet.

05:09 - 10 apr 2014 · Detaljer
SVT Nyheter ‏@svtnyheter 20 tim
@OlofssonMorgan Ok, bra att veta :-)

https://twitter.com/OlofssonMorgan/statuses/454229604623187968

Japp, SVTs (och övriga medias) källkritik och ifrågasättande är *obefintligt* - vilket tydligt framgår av twitterflödet! Media framställer Röda Korset (!) som offret i den här historien!

Jag är f.ö. mycket skeptisk till påståendet, att Röda Korset har utsatts för någon "attack" och instämmer med dessa skribenter:

Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Hmm, en DDoS sägs det. Röda Korset misstänker att det är folk från Avpixlat eller liknande som låg bakom attacken. Det måste vara första gången isåfall med en lyckad DDoS från "vanligt folk"? Kan bara minnas att vänstersidan DDoS:at tidigare mot exempelvis Fria Tider.

Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Det var en nyhet för mig att rasisterna har ett eget botnet. Tidigare har endast vänstern nyttjat DDoS-attacker. Är det kanske en falseflag eller rustar rasisterna för cyberkrig ?
Har avpixlat-gänget upptäckt LoIC ?

En alternativ förklaring är, att sidan blev överbelastad eftersom många som läste, att Röda Korset sparkat en 71 årig medarbetare pga hennes ställningstagande till svensk invandringspolitik, därefter ville läsa vad RK själva skrev i sitt pressmeddelande - slashdot-effekten.

SVT (och Röda Korset) uttrycker sig synnerligen vagt - attacken "skulle kunna vara ett uttryck för reaktioner".... "Skulle kunna"?

Citat:
Röda Korsets tekniker bedömer att attacken skulle kunna vara ett uttryck för reaktioner på att en medlem fått lämna organisationen sedan hon uttryckt sig kritiskt mot invandringspolitiken i Sverige.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/roda-korsets-hemsida-ligger-nere

Röda Korsets ledning har gett olika versioner om kvinnan lämnade organisationen frivillig eller sparkades... så det krävs mer teknisk information, innan jag köper, att Avpixlats redaktion eller vanligt folk som läser Avpixlat skulle ha ett eget botnet eller använda LOIC.

-----

Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Jag vill också säga att jag tycker Meiji varit väldigt bra.
(det finns ingen flashback regel mot det hoppas jag )

Tack!
Citera
2014-04-11, 11:49
Medlem
Flashshits avatar
Röda korset i Sverige borde byta namn till Röda halvmånen.
Citera
2014-04-11, 12:04
Bannlyst
Citat:

Man tror gång på gång att vi gjort det, men idioterna fortsätter bevisa en fel. Helt otroligt är det.
Citera
2014-04-11, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
kan bli värre, någon kommer placera knark hos en hög SD-politiker kanske eller liknande aktioner. Valet i september blir kaos, med aktioner från vänstern.

Hos en hög SD-politiker

Fult gjort att hänga ut damen. Som tidigare påpekats så är inte alltid äldre människor helt pk utan säger exakt vad de menar, utan att linda in saker i absurdum. Det finns inget rasistiskt i det hon sa. Hade hon varit rasist så hade hon aldrig jobbat för Röda korset. Detta är en helt vanlig kvinna som hängs ut som rasist i media, det kunde lika gärna varit en släkting till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in