Citat:
Ursprungligen postat av
Sius
Det verkar inte finnas någon övre gräns för hur långt det kan gå. Det finns ju gott om exempel på nationer som utvecklas på ett främmande och skrämmande sätt (...och för befolkningen ytterst negativt)
Det verkar också som att polariseringen och aktiviteten för att dölja RKs pinsamma missar, förstärker osunda strukturer, vi ser t.ex i detta fallet hur RK får ut en
okritisk hantering av situationen i SVT.se där huvudnyheten egentligen är en dementi av att RK skulle ha uteslutit den gamla damen. En kontakt och tyst överenskommelse som ligger öppen för användning nästa gång det händer något. Kritiken mot deras beteende (DT, Aftonbladet, SVT, RK) verkar alltså förstärka underliggande nätverk.
Här kan man se hur kontakten mellan Morgan Olofsson och SVT nyheter masseras in med massage-olja...
Citat:
Morgan Olofsson @OlofssonMorgan 21 tim
"@RodaKorset s hemsida nere efter attack"
http://www.svt.se/nyheter/sverige/roda-korsets-hemsida-ligger-nere … via @svtnyheter
SVT Nyheter @svtnyheter 21 tim
@OlofssonMorgan @RodaKorset Hej Morgan! Fortfarande ingen förändring? Någon ny info? Mvh Frida, redaktör
Morgan Olofsson @OlofssonMorgan 20 tim
@svtnyheter Hej Frida, ser att du har fått svar. Lördag manifesterar @RodaKorset för humanitet, tolerans och antirasism runt om i landet.
05:09 - 10 apr 2014 · Detaljer
SVT Nyheter @svtnyheter 20 tim
@OlofssonMorgan Ok, bra att veta :-)
https://twitter.com/OlofssonMorgan/statuses/454229604623187968
Japp, SVTs (och övriga medias) källkritik och ifrågasättande är *obefintligt* - vilket tydligt framgår av twitterflödet! Media framställer Röda Korset (!) som offret i den här historien!
Jag är f.ö. mycket skeptisk till påståendet, att Röda Korset har utsatts för någon "attack" och instämmer med dessa skribenter:
Citat:
Ursprungligen postat av
hashflash
Hmm, en DDoS sägs det. Röda Korset misstänker att det är folk från Avpixlat eller liknande som låg bakom attacken. Det måste vara första gången isåfall med en lyckad DDoS från "vanligt folk"? Kan bara minnas att vänstersidan DDoS:at tidigare mot exempelvis Fria Tider.
Citat:
Ursprungligen postat av
murder_u
Det var en nyhet för mig att rasisterna har ett eget botnet. Tidigare har endast vänstern nyttjat DDoS-attacker. Är det kanske en falseflag eller rustar rasisterna för cyberkrig ?
Har avpixlat-gänget upptäckt LoIC ?
En alternativ förklaring är, att sidan blev överbelastad eftersom många som läste, att Röda Korset sparkat en 71 årig medarbetare pga hennes ställningstagande till svensk invandringspolitik, därefter ville läsa vad RK själva skrev i sitt pressmeddelande -
slashdot-effekten.
SVT (och Röda Korset) uttrycker sig synnerligen vagt - attacken "skulle kunna vara ett uttryck för reaktioner".... "Skulle kunna"?
Citat:
Röda Korsets tekniker bedömer att attacken skulle kunna vara ett uttryck för reaktioner på att en medlem fått lämna organisationen sedan hon uttryckt sig kritiskt mot invandringspolitiken i Sverige.
http://www.svt.se/nyheter/sverige/roda-korsets-hemsida-ligger-nere
Röda Korsets ledning har gett olika versioner om kvinnan lämnade organisationen frivillig eller sparkades... så det krävs mer teknisk information, innan jag köper, att Avpixlats redaktion eller vanligt folk som läser Avpixlat skulle ha ett eget botnet eller använda
LOIC.
-----
Citat:
Ursprungligen postat av
Sius
Jag vill också säga att jag tycker Meiji varit väldigt bra.
(det finns ingen flashback regel mot det hoppas jag
)
Tack!